Kleine update.....
Vandaag wat kleine dingen aan de auto gedaan, ff de rubberen stopjes onder de accu en rembekrachtiger gehaald, kan de auto nu weer wassen zonder dat er een zwembad onstaat daar voor onder .
Gasklep huis goed schoongemaakt , zat aardig volgekoekt met kool aanslag.
Daarna de auto uitlaten lezen bij THS Automotive, bij mij om de hoek. Een complete autoscan gedaan en deze kwam als gezond uit de test. Alleen storing in de spiegelverwarming....
Gas klep weer gecalibreerd en wat info gevraagd over de de door hun aan geboden chip tuning. Zou voor mij een vermogens winst betekenen van ong 50 PK en 100 Nm aan torque
Er werd mij geadviseerd als eerste de diverter valve te vervangen door de TT 225 Pk versie. Ik zeg heb ik liggen moet ik er nog ff inzetten.
Hij wist me ook meteen het verschil tussen de standaard en de 710 N versie te vertellen.
De 710 N(TT) versie heeft een veer die opent bij 15nm en de standaard versie bij 10nm, dus als de standaard klep wat ouder wordt en de veer slapper wordt kan er dus laad druk ontsnappen onder normale bedrijfs omstandigheden. Ik dacht aan mijn auto te merken dat er van de 150 Paarden er een paar lagen te slapen....hier dus een mogelijke oorzaak.
Ik dus meteen terug naar mijn beunmaat en de DV vervangen . Auto warm gereden en ik merkte duidelijk in verschil in vermogen en trekkracht, geen wereld van verschil maar wel duidelijk merkbaar. Ik had tot voor een paar weken geleden geen turbo (benzine) ervaringen maar wist wel dat ik wat te kort kwam en nu lijkt het weer te zijn zoals het hoort.
De nieuwe Diverter valve en misschien ook het schone gasklep huis hebben vandaag dus het verschil gemaakt.
Dus rijd je nog met de standaard DV op je 1.8 raad ik je aan deze te vervangen door de 710N versie van de TT.
I hope this was helpfull and enjoy