Ga naar inhoud
  • 0

Gloeispiralen


Koedie

Vraag

Hoi,

 

Ik heb een vw passat 2.0 TDI uit 2006.

Nou geeft mijn computer een storing met de foutmelding "Abgass werkstatt"

Nu lees ik overal dat het best de gloeispiralen kunnen zijn die niet goed werken of kapot zijn.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik ze zelf vervangen?

 

Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi,

 

Ik heb een vw passat 2.0 TDI uit 2006.

Nou geeft mijn computer een storing met de foutmelding "Abgass werkstatt"

Nu lees ik overal dat het best de gloeispiralen kunnen zijn die niet goed werken of kapot zijn.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik ze zelf vervangen?

 

Raymond

 

Is best mogelijk. Bij 184.xxx overkwam dat mij ook.

Laat 'm eerst maar eens uitlezen, dan weet je het in ieder geval zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat wil ik ook doen. Maar mijn lampje van het voorgloeien knippert er ook bij.

Heb de garage gebeld en kost ruim €250,- Terwijl ze in Duitsland bij de garage zeggen dat het er aan ligt of ze aan de voorkant of aan de bovenkant zitten, scheelt ook weer in de prijs bovenkant is €80,- duurder. Duitsland duurder als Nederland???

Maar laat hem van de week wel even uitlezen. Uitslag volgt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 1.9tdi zitte ze aan de buitenkant. Is +-15min werk en perfect zelf te doen..

Gewoon zorgen dat de motor niet kou staat als je ze eruit gaat draaien want je kan een kaars breken endan is de kous wel af..

Ik dacht dat ze zelf aanraden om elke 90-100k de gloeikaarsen eens te wisselen? Is dacht ik +-80eu voor een set nieuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een 8v Bosch BMP motor hebt dan zitten ze voor op de motor, bij een 16v, w.o de BKP zitten ze naast de injectoren onder het kleppendeksel.

Zeker bij deze motoren is het aan te raden om ook het relais(duur) mee te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de motor uit laten lezen bij de garage (Duitsland) en nu blijkt het niet dat de gloeibougies kapot zijn maar een regelklep????? deze zit voor de motor. Mijn duits is niet zo best dus heb het niet goed verstaan. Deze moet dus vervangen worden. Moet de auto helaas twee dagen missen :(

post-20633-1423829324,074_thumb.jpg

post-20633-1423829324,1365_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is je smoorklep, je kan even kijken of je dat zwarte deksel(op foto rechts van pijlstok) los kan halen als je de unit gedemonteerd hebt.

Vaak zijn er tandjes afgebroken, let er wel op dat er motorolie in dat huisje kan zitten zodat je voorkomt dat je woonkamer of nette kleding eronder komt te zitten

Als ie niet makkelijk open wil dan KAN ie niet open en zul je een andere moeten halen.

 

Overigens heb jij een 16v motor met de gloeiers IN de motor naast de injectoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden