Ga naar inhoud
  • 0

Vaak last van een lege Accu


ids30postma

Vraag

Laatste tijd heb ik vaak een probleem met een lege Accu, en dan ben ik alleen bezig om de auto op te ruimen en te stofzuigen, de auto mag toch geen stroom verbruiken lijkt mij, na enige seconden als je de auto niet start moet de auto de spanning weer eraf halen, of zie ik dat verkeerd, nu gebeurt het al na enkele minuten als ik met de auto bezig ben, komt dit nou doordat ik teveel extra elektrische dingen aangebracht heb in mijn auto, of heb ik een lekstroom gecreeërd ....iemand die mij even een tip kan geven hoe ik erachter kom of ik een lekstroom heb, of iets op de verkeerde zekering heb gezet, of een sterkere accu moet aanschaffen.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dead On Arrival dan misschien? :mrgreen:

 

Blijft raar dat in zo'n korte tijd een zware dieselaccu wordt leeggetrokken. Je zou aan zware energieverbruikers als achterruitverwarming of gloeispiralen gaan denken.................................

 

Het is benzine accu en ik heb een nieuwe sinds 06-02-2014 inzitten, het is een 72AH/380A ACCU, dus al iets zwaarder wat er inzat, maar ik zal morgen eens kijken of ik het kan meten, anders word het weer een nieuwe accu, tweede in korte tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor al die motjes van je,

het zal mooi zijn voor Groote benzine accu ;-)

ik heb voor mijn benzine auto zo Varta 74Ah 680A start L 278x B 175 x H 190

 

Ps als je accu meten heb ik zo accu tester kom dan ff langs ids lekker bakje koffie

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor al die motjes van je,

het zal mooi zijn voor Groote benzine accu ;-)

ik heb voor mijn benzine auto zo Varta 74Ah 680A start L 278x B 175 x H 190

 

Ps als je accu meten heb ik zo accu tester kom dan ff langs ids lekker bakje koffie

 

Groetjes Fai

 

 

uhhh....zoveel 680.... die staat niet in ETKA... ik geloof max 450 wat er stond, ik ga morgen eerst even kijken of ik lekstroom heb, en anders kom ik zeker even binnenkort een bakje bij je doen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dead On Arrival dan misschien? :mrgreen:

 

Blijft raar dat in zo'n korte tijd een zware dieselaccu wordt leeggetrokken. Je zou aan zware energieverbruikers als achterruitverwarming of gloeispiralen gaan denken.................................

 

Het is benzine accu en ik heb een nieuwe sinds 06-02-2014 inzitten, het is een 72AH/380A ACCU, dus al iets zwaarder wat er inzat, maar ik zal morgen eens kijken of ik het kan meten, anders word het weer een nieuwe accu, tweede in korte tijd.

Zat er even naast :embarassed:

 

Staat je stoelverwarming nog aan :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit ook te overwegen om een tweede accu bij te zetten achter in de kofferbak, ook omdat ik straks een standkachel in ga zetten, maar ik heb even in ELSAWIN gekeken, maar ik zie alleen dat er een laad relais tussen moet, maar hoe laad de auto de tweede accu op en kan het ook op een Passat die van origine geen tweede accu heeft, in Elsawin staat tweede accu voor voertuigen met vloeistof kachel, wat is die vloeistof kachel precies, iemand die dat weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een speciaal 1 relais tussen zetten hij doe als de auto loopt en dan is er loop circuit van 13 a 14,4 volt en hij laad en 2e accu ook bij

 

en als een kampeer auto die hebben ook 2e accu's

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had nog een klein staartje, ik werd door VW opgehaald , en in de auto werd ik gebeld door de werkplaats receptioniste dat ik toch geen nieuwe accu kreeg, nou ik balen, de reden was dat het apparaat wat de accu meet, geen bon uit draaide die nodig was om de accu onder garantie te vervangen, en ze hadden ook lek stroom gevonden, dus de oude accu moest weer terug in, en ze wilde kijken of het nou aan de accu lag of aan de lekstroom, nou goed.

bij de balie moest ik even wachten want ze moesten nog de oude accu terug plaatsen, komt de mevrouw weer naar me toe en zegt, dat ik toch een nieuwe accu kreeg, want ze hadden de oude weer aangesloten en de auto startte niet, en nu kreeg het apparaat wat de accu meet wel een bon uitgedraaid, die nodig was om onder garantie te kunnen vervangen. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

De lekstroom ga zelf wel zoeken, de monteur zei dat je normaal 0,05amp lekstroom mag hebben, en ik had 0,1 amp, maar goed, de lekstroom kan niet de oorzaak zijn geweest van het leegtrekken van de accu in 10 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook vaker met die apparaten gewerkt. Dat zijn echt kut dingen haha.

Nam veel tijd in beslag. Wij deden vaker het apparaat manipuleren Door er een lampje tussen aan te sluiten kreeg je een stuk sneller de bon voor garantie haha.

Ik denk ook dat de accu toch de grote boos doener is..

Succes met de lek stroom vinden meschien dat er een lekstroom aanwezig is want dit heb je is nog niet volledig uitgesloten toch.?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik haak even in op het accu verhaal.

Ik heb een soortgelijk probleem.

Als ik in de auto bezig ben met de vag-com, radio aan, binnenverlichting, incl. de mistlampen als drl, (gaat aan met contact aan) is de accu na 5 á 10 min leeg.

Dit was vandaag ook het geval, alleen toen heb ik nergens aangezeten de auto heeft 9 uur op de parking gestaan op het werk.

Thuis de accu eens gemeten en kwam op 12.2v en op het moment als ik de auto start en ik meet dan op de polen van de accu, geeft deze 12.8v/12,9v bij stationair en bij een beetje gas geven 14v/14.1v (2000rpm).

Nu zag ik wel dat er een 61ah varta accu in zit en deze gaat zijn 5 levens jaar in, misschien toch de accu overleden bij mij.

Ik heb voor de rest nooit problemen ondervonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik haak even in op het accu verhaal.

Ik heb een soortgelijk probleem.

Als ik in de auto bezig ben met de vag-com, radio aan, binnenverlichting, incl. de mistlampen als drl, (gaat aan met contact aan) is de accu na 5 á 10 min leeg.

Dit was vandaag ook het geval, alleen toen heb ik nergens aangezeten de auto heeft 9 uur op de parking gestaan op het werk.

Thuis de accu eens gemeten en kwam op 12.2v en op het moment als ik de auto start en ik meet dan op de polen van de accu, geeft deze 12.8v/12,9v bij stationair en bij een beetje gas geven 14v/14.1v (2000rpm).

Nu zag ik wel dat er een 61ah varta accu in zit en deze gaat zijn 5 levens jaar in, misschien toch de accu overleden bij mij.

Ik heb voor de rest nooit problemen ondervonden.

 

 

Hoi Johan

 

doe eerst zo accu tester

zie voorbeeld

 

mdx-335p.jpg

 

en dan weet je zeker hoe en wat,

je kan niet met zo multimeter doen testen dat gaat zie uitleg

 

Juiste meting

Voor de test moet de koudstartstroom (CCA-waarde) en de bijbehorende norm worden ingegeven. Ook het accutype is belangrijk. In geval van een AGM-vliesaccu, gel- of spiraalaccu moet dit worden ingesteld op de tester, omdat deze accu’s een afwijkende interne weerstand hebben. Vooral bij AGM-accu’s is het opletten geblazen, omdat deze er aan de buitenkant ‘gewoon’ uit zien. Testen als normale natte accu kan een verkeerde diagnose geven.

 

Ook belangrijk voor een betrouwbare test: Wanneer de accu kort na een rit getest wordt, kan er oppervlaktespanning aanwezig zijn. Die moet eerst worden weggenomen door stroomverbruikers als groot licht, aanjager of achterruitverwarming in te schakelen. Schakel de verbruikers na één minuut uit en wacht daarna twee minuten alvorens de accutest uit te voeren.

Tijdens het testen moeten zoveel mogelijk stroomverbruikers zijn uitgeschakeld, omdat die voor een stoorsignaal kunnen zorgen. Het is raadzaam tijdens het testen de sleutel uit het contactslot te halen.

 

Stel je accu is overleden is

Preventief vervangen naar zo Varta Model E11

Capaciteit: 74 Ah

Startcapaciteit: 680 amp

 

OF kom je ff langs bij me om de accu testen koffie staat klaar en mee je koek mee :angel:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En wat was er nou met de oude accu van je auto

Is die nog getest? Johan

 

Ik had hem opgeladen Fai en stond na 7 uur (8ah) laden op 12.5v. Op het moment dat ik de stoelverwarming aanzet en de verlichting, zakte de spanning naar 11.4v en kreeg ik de auto niet meer rond. Dynamo geeft 13.8v / 14v dus dat is voldoende.

Nu met de nieuwe accu no problemo

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden