Ga naar inhoud
  • 0

after market xenon probleem ruitenwissers?


gekkehenky

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Jep. Wat ik doe is van linker koplamp op de massa een draad solderen en die doortrekken en dan solderen aan de massa van rechter koplamp. En vanuit daar een draad naar centrale massapunt die erboven zit oogje eraan solderen alles netjes inpakken met tape en contact punten met krimpkousjes en klaar. 10 min extra werk maar bespaart je wel een ruitenwissermotor ;)

 

Ik heb ook een pilot setje in mijn 3c.

Tot nu toe nog geen problemen gehad met de ruitenwisser motor.

Wel heb ik al ik de auto op contact zet of er van af dat de ruitenwissers een klein beetje bewegen maar volgens mij had ik dit ook al er voor.

Waar Door komt dat dan?

Ik ga dan ook maar een extra massa trekken.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jep. Wat ik doe is van linker koplamp op de massa een draad solderen en die doortrekken en dan solderen aan de massa van rechter koplamp. En vanuit daar een draad naar centrale massapunt die erboven zit oogje eraan solderen alles netjes inpakken met tape en contact punten met krimpkousjes en klaar. 10 min extra werk maar bespaart je wel een ruitenwissermotor ;)

 

Ik heb ook een pilot setje in mijn 3c.

Tot nu toe nog geen problemen gehad met de ruitenwisser motor.

Wel heb ik al ik de auto op contact zet of er van af dat de ruitenwissers een klein beetje bewegen maar volgens mij had ik dit ook al er voor.

Waar Door komt dat dan?

Ik ga dan ook maar een extra massa trekken.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

 

 

Ikzelf heb 2,5 jaar rondgereden met een aftermarket set, nooit problemen mee gehad. Bij de passat komt dit haast niet voor. Ikzelf ben bekend met 4 gevallen. Maar bij de a3 en golf integendeel daar is het meteen raak :wink: enndat van het op contact zetten en je ruitenwissers die dan bewegen is volkomen normaal doet elke 3c. Als je de auto van contact haalt zie je ook dat een stukje naar beneden schiet ;) massa draad trekken is mischien niet nodig bij de passat maar is wel aan te raden, neem het zekere voor het onzekere. Je zult maar net treffen dat je raammotor kapot gaat. En goedkoop zijn die krengen niet :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jep. Wat ik doe is van linker koplamp op de massa een draad solderen en die doortrekken en dan solderen aan de massa van rechter koplamp. En vanuit daar een draad naar centrale massapunt die erboven zit oogje eraan solderen alles netjes inpakken met tape en contact punten met krimpkousjes en klaar. 10 min extra werk maar bespaart je wel een ruitenwissermotor ;)

 

 

wil ook graag een extra massa draad maken voor xenon en heb dus even onder de kap gekeken, maar waar moet de kabel precies aan? als ik het h7 lampje met de fitting er uithaal zitten daar 2 zwarte draden aan, 1 van die 2 zal massa zijn waar de extra massa kabel aan moet neem ik aan? weet niet welke de massa is eigenlijk, beide zwart. en welk massapunt moet ie dan precies heen? zou dit graag willen weten, heb de ballasten al ingebouwd maar wil graag voor zekerheid eerst extra massakabel trekken.

 

groeten Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt 2 draden op de lamp zitten die je in de fitting steekt normaal. Nu sluit je de plus alleen aan. En de massa kabel trek ik door het rubber altijd terug en sluit deze dus achter de koplamp rechtstreeks op het chassis aan. Het rubber is flexibel genoeg om de de kabel met stekkertje en al erdoorheen te krijgen. De originele aansluiting het h7 stekkertje zeg maar word dus maar 1 aansluiting van gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een 3c van 2007 en al een jaar of 3-4 de pilot set erin en geen problemen mee. ook geen extra massa getrokken.

Maar als je een extra massa wil trekken veronderstel ik dat ze aftakken van de originele lampfitting om daar op de massa die aan de fitting zit een extra massa aan te sluiten rechtstreeks naar een chassisdeel. Geen extra massa aansluiten op de uitgang van de ballast denk ik zo (is niet dezelfde spanning 12V van de wagen of x0000V uitgang van de ballast)

 

als je de massa wil weten op de lampfitting kan je de lamp uit de fitting halen,

dan met een multimeter of ohm instellen of op beep-test en dan de ene pen van de multimeter tegen een bloot chassisdeel houden en de andere pen tegen 1 van de aansluitingen van de lampfitting, wanneer de multimeter 0 ohm aangeeft of beep zegt dan heb je de massa te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt 2 draden op de lamp zitten die je in de fitting steekt normaal. Nu sluit je de plus alleen aan. En de massa kabel trek ik door het rubber altijd terug en sluit deze dus achter de koplamp rechtstreeks op het chassis aan. Het rubber is flexibel genoeg om de de kabel met stekkertje en al erdoorheen te krijgen. De originele aansluiting het h7 stekkertje zeg maar word dus maar 1 aansluiting van gebruikt.

 

Oké dus moet van de xenon set de lamp waar 4 draden door het rubber gaan, 2 naar de lamp, een plus (rode) en de min (zwarte), dan de zwarte terugtrekken door rubber en dan naar welk massapunt? En moet ik de lampen doorverbinden en dan naar 1 massapunt heen? Sorry maar weet niet veel van elektronica maar als ik het precies weet kan ik het wel maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunt ze gerust allebei naar dichtste massapunt brengen bij de koplamp zit altijd wel iets in de buurt. Mag ze ook bij mekaar zetten is ook geen probleem. En ja idd die zwarte kabel terug trekken door het rubber. Ik had dit bij mijn auto ook niet gedaan maar gewoon aangesloten en ook nooit problemen mee gehad. Nou had ik een pilot pro set weet niet of dat verschil maakt met goedkopere sets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden