Ga naar inhoud

Volkswagen Golf R Variant strekt de benen


Schippersss

Aanbevolen berichten

Wie een Golf met extra laadruimte én een flinke stapel pk's wil, is momenteel aangewezen op de 140 pk sterke 1.4 TSI. Daar komt verandering in, want de Variant lijkt nu ook afgetraind te worden tot een R-versie! En dat betekent een 2,0-liter TSI-motor, vierwielaandrijving en 300 pk!

 

m1myjb6bmne1.jpg

 

Vliegensvlugge hatchbacks bestaan allang, maar afgetrainde stationwagons in het C-segment komen we maar zelden tegen. Ford heeft z'n Focus Wagon aan een ST-versie geholpen en Renault heeft met de 220 GT ook een behoorlijk snelle Mégane Estate in de prijslijst staan. Ook Skoda heeft gespierde stations in het gamma, in de vorm van de de Fabia Combi RS en de Octavia Combi RS. Bij Seat zagen we al een keer het FR-logo op een Ibiza ST, daarnaast werkt het merk aan een Seat Leon ST Cupra. De tijd dat Volkswagen een Golf Variant met extra pit in het gamma gehad, ligt alweer lang achter ons. Dat was de Variant VR6 Syncro op basis van de Golf III (1995-1997). Die had de 2,9-liter zescilinder van de Corrado onder de kap, goed voor 190 pk.

 

m1myjb6b63e2.jpg

 

Maar het lijkt erop dat we binnenkort opnieuw naar de lokale dealer kunnen sprinten voor een supersnelle Golf Variant. Op de foto's raast namelijk een Golf R Variant voorbij, en het is geen raadsel wat er onder de kap ligt. Z'n drie- en vijfdeurs hatchback-broertjes beschikken in R-trim namelijk over een beul van een geblazen 2,0-liter TSI. De vierpitter pompt er 300 pk en 380 Nm aan trekkracht uit, genoeg om de Golf, in combinatie met een DSG-transmissie, in 4,9 seconden naar de 100 km/h te laten schieten. De aandrijving geschiedt bij de hatchback op alle vier de wielen, wat bij de Golf R Variant niet anders zal zijn.

 

m1myjb6b43e3.jpg

 

Het zou zomaar kunnen dat Volkswagen z'n Golf R Variant, mocht-ie het productiestadium halen, eind dit jaar op de Salon van Parijs uit de doeken zal doen. Een marktintroductie verwachten we in de eerste helft van 2015.

 

m1myjb5bxle5.jpg

 

Bron:Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is op die één na laatste foto wel erg laag aan de achterkant, zou deze Golf zo'n extreem kort onderstel hebben?

Wel een lekkertje hoor.

Dit komt denk doordat er een kleine 300pk op de wieltjes staan, waardoor het kontje lekker naar beneden wordt gedrukt.

plus het punt dat de foto aan de buitenzijde van de bocht is gemaakt en een auto altijd naar de buitenkant van de bocht helt bij insturen.

 

Maar ik zat er idd ook al naar te kijken Johan :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden