Ga naar inhoud
  • 0

Xenon verlichting en controlelampjes dashboard


LED-Lightning

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb even gezocht op het forum en kon geen soortgelijke thread vinden, dus besloten om een nieuw topic te starten...

 

Sinds afgelopen vrijdag heb ik Xenon verlichting (ingebouwd bij Tunex, een H.I.D. set met 6000 K lampen. Mocht erbij zijn toen het werd ingebouwd, prima service en lekker bakkie koffie.

 

Ziet er prima uit, dat wordt straks echt fijn als het weer eerder donker wordt :)

 

Maar... bij inschakelen van de verlichting (het dimlicht) lichten altijd heel kort een aantal controle-lampjes aan op mijn dashboard. Het zijn iedere keer andere lampjes, en ze zijn na een fractie van een seconde weer uit.

 

Ik heb niet het gevoel dat dit echt een probleem is, maar raar vind ik het wel.

 

Zijn er meer mensen met dit probleem, en is er in dit geval echt iets aan de hand, of hoef ik me geen zorgen te maken?

 

Bedankt voor jullie reakties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou het is gelukt vanavond begonnen met het inbouwen van de Xenon lampen en gelijk wat Witte led´s als stadslichtjes geplaatst.

De Boel zit erin en werkt perfect, viel achteraf best mee. (metalen ring ook door geknipt aan 1 kant en hop weer terug zetten :D )

Allemaal bedankt voor de tips.

 

Gr. Rob

post-3451-1423822244,9349_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik denk dat we het probleem gevonden hebben (je weet wel, de vraag waarmee dit topic gestart is).

 

Het blijkt dat men bij Tunex/Lee electronics niet alle kabels heeft aangesloten. Voor het opstarten van de Xenon verlichting is dus een hoge spanning nodig, die van een kabel moet komen die rechtstreeks op de accu zou moeten zijn aangesloten.

 

Deze kabel zit dus gewoon nog in de doos... die zijn ze dus kennelijk vergeten (gok ik?) aan te sluiten. Nu komt die spanning dus via een kabel die gekoppeld is aan allerlei andere systemen die vervolgens te weinig spanning krijgen bij het opstarten van de lampen.

 

Ik heb ze vandaag gebeld en een afspraak gemaakt voor komende zaterdag. Vreemd dat ze dit niet meteen goed hebben aangesloten, ik denk dat hier het probleem wel mee opgelost zal zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm. Ben afgelopen weekend bij Lee electronics/Tunex geweest, en daar hebben ze om te testen die laatste extra kabel eens rechtstreeks vanuit de accu naar de lampen aangesloten, dit gaf geen verbetering.

 

Men gaf aan dat mogelijk de accu (die al redelijk oud was) het probleem was. Heb vervolgens een nieuwe accu in laten bouwen bij een Duits bedrijf, maar ik heb toch nog af en toe last van oplichtende lampjes op mijn dashboard wanneer de Xenon verlichting opgestart wordt. Mijn dagteller en klok zijn tot nu toe niet meer ge-reset (gelukkig). Nog steeds vertrouw ik dit niet helemaal.

 

Nou heb ik verschillende dingen gelezen over

1. Een ontstoorset die werkt met condensatoren (verkrijgbaar bij carlight.nl maar niet op voorraad)

2. Iets met een relais

 

Iemand die nog tips heeft hierover? Ik zou die storing bij het opstarten van de lampen graag weg willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem met de controle lichtjes is eindelijk opgelost.

 

Het probleem was met het monteren van een duurdere ballast (type 6) verholpen. Er zat schijnbaar een type 2 in, die bij de meeste auto's netjes werkt, maar soms toch problemen geeft. We hebben ook een type 4 geprobeerd, die gaf minder problemen, maar er was soms toch een probleem bij de piekstroom die optreedt bij het opstarten van de lampen.

 

Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog eens wat aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden