Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik alarm?


Leiko

Vraag

Hallo,

 

Morgen krijg ik mijn Passat van 2006 TDI

Hoe weet ik welk type alarm ik er in heb?

Als ik hem wil verzekeren....vraagt de verzekering om een klasse 3 alarm?

De eigenaar zegt dat hij wel alarm heeft, met akoestisch signaal.

Maar kan ik dat ergens zien/controleren?

 

Dan heb ik nog een vraagje..

Hioe weet ik of mijn passat een roetfilter heeft?

Bij de advertentie stond roetfilter.

Kijk ik bij de rdw (kenteken check....staat dat ik die niet heb)

Kan ik dat zo te weten komen, of moet hij dan op de brug staan?

 

Groetjes,

Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom vraag je dat op een forum en niet aan de verkoper ?

 

Als de verkoper zegt dat ie kan vliegen kontroleeer je dat toch ook (vooraf) ?

 

Dus alarm : laat maar zien en horen hoe dat werkt.

Roetfilter: volgens rdw heeft ie die niet, meneer de verkoper, hoe zit dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je achter het stuur zit en je kijkt naar je gordel(spanner), moet je een stukje naar beneden kijken, als je daar een knopje (of 2 knopjes) hebt, dan heb je alarm erop zitten.

 

wat is de motorcode van je passat? Kan je trouwens zien via een kenteken check op autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit gewoon een roet filter op jou auto.

Jou auto is met een egr klep uitgerust daar hoort automatisch een roet filter bij.

De egr klep zit er op om een gedeelte uitlaatgassen terug te voeren naar de inlaat om de verbrandings temp. omlaag te brengen zodat er minder NOx gevormd wordt.

Omdat de temp. lager wordt krijg je een onvolledige verbranding waardoor er roet deeltjes ontstaan, die worden opgevangen door in je roet filter.

Om de zoveel tijd gaat je roet filter regenereren en worden de roet deeltjes verbrand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zit gewoon een roet filter op jou auto.

Jou auto is met een egr klep uitgerust daar hoort automatisch een roet filter bij.

De egr klep zit er op om een gedeelte uitlaatgassen terug te voeren naar de inlaat om de verbrandings temp. omlaag te brengen zodat er minder NOx gevormd wordt.

Omdat de temp. lager wordt krijg je een onvolledige verbranding waardoor er roet deeltjes ontstaan, die worden opgevangen door in je roet filter.

Om de zoveel tijd gaat je roet filter regenereren en worden de roet deeltjes verbrand.

 

Alleen een bepaald aantal motorcodes hebben een roetfilter bij de 2.0TDI PD.

 

140pk 8v BMP heeft een roetfilter.

140pk 16v BKP heeft een katalysator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je achter het stuur zit en je kijkt naar je gordel(spanner), moet je een stukje naar beneden kijken, als je daar een knopje (of 2 knopjes) hebt, dan heb je alarm erop zitten.

 

wat is de motorcode van je passat? Kan je trouwens zien via een kenteken check op autoweek.nl

Hoeft niet Perse, het kan zijn dat er een aftermarket systeem inzit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zit gewoon een roet filter op jou auto.

Jou auto is met een egr klep uitgerust daar hoort automatisch een roet filter bij.

De egr klep zit er op om een gedeelte uitlaatgassen terug te voeren naar de inlaat om de verbrandings temp. omlaag te brengen zodat er minder NOx gevormd wordt.

Omdat de temp. lager wordt krijg je een onvolledige verbranding waardoor er roet deeltjes ontstaan, die worden opgevangen door in je roet filter.

Om de zoveel tijd gaat je roet filter regenereren en worden de roet deeltjes verbrand.

 

@Edwin: Je haalt een paar zaken door elkaar.

Een roetfilter en een EGR hebben niets met elkaar te maken. Op bijna alle auto's zit tegenwoordig een EGR. Ook op de benzine auto's. De EGR voert uitlaatgas terug naar de cilinder. Omdat er dan minder zuurstof inkomt is de verbranding minder heftig en daardoor de temperatuur wat lager. Daardoor is er minder NOx. Dit is overigens alleen bij de start totdat de motor warm is daarna gaat de EGR klep dicht.

 

Bij sommige dieselmotoren is er een roetfilter aanwezig.

 

@LEON: Geeft anders even je motorcode, dan kan ik kijken of je een roetfilter hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Mijn motor code is BKP....is dat wat jij bedoelt? of moet je een of ander lang nummer hebben?

Hoop dat ik geen roetfilter heb, lees er slechte dingen over.

 

Ook zegt de eigenaar dat hij een paar weken geleden gebruik heeft gemaakt van de terugroepactie m.b.t de verstuivers

Deze zijn ook alle vervangen.

Maar heeft er verder geen bewijs van?

Kan ik dat controleren?

 

Bedankt voor het meedenken!

Gr, Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn@,

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Kom zelf uit de vrachtauto branche, daar gaan roetfilters en egr wel degelijk samen (euro3,euro4,euro5) en wat betreft de egr, om rijgedrag en het vermogen op een aanvaardbaar niveau te houden vindt er geen EGR plaats bij het opwarmen, het stationair draaien en tijdens vollast en waarom niet bij koude motor omdat dan de verbranding ook al niet al te best is.

Heb vorige week nog een examen gehad op het innovam over energiesystemen, waaronder ook de egr, luchtmassa meter.

Nu snap ik wel dat het bij personen auto's het wat anders is,maar de basis is te zelfde.

Waarom zouden sommige mensen hun egr afdoppen,de bedoeling in dat ze meer vermogen willen hebben en de motor wat schoner te houden ivm de roet aanslag op de egr.

 

Gr. Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je achter het stuur zit en je kijkt naar je gordel(spanner), moet je een stukje naar beneden kijken, als je daar een knopje (of 2 knopjes) hebt, dan heb je alarm erop zitten.

 

wat is de motorcode van je passat? Kan je trouwens zien via een kenteken check op autoweek.nl

Hoeft niet Perse, het kan zijn dat er een aftermarket systeem inzit ;)

 

Ik doelde ook op een OEM alarm systeem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Mijn motor code is BKP....is dat wat jij bedoelt? of moet je een of ander lang nummer hebben?

Hoop dat ik geen roetfilter heb, lees er slechte dingen over.

 

Ook zegt de eigenaar dat hij een paar weken geleden gebruik heeft gemaakt van de terugroepactie m.b.t de verstuivers

Deze zijn ook alle vervangen.

Maar heeft er verder geen bewijs van?

Kan ik dat controleren?

 

Bedankt voor het meedenken!

Gr, Leon

 

BKP heeft geen roetfilter, alleen een (roet) katalysator.

 

Bewijs van dat de verstuivers zijn vervangen kan je zien achterin het service boekje (stempel met 23H9 als code) of bij je reservewiel ruimte heb je, als het goed is, een sticker met de code ''23H9'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Auto net opgehaald, ik heb geen alarmknopjes kunnen ontdekken.

Dus waarschijnlijk alleen maar klasse 1 alarm.

Ben bij de VW garage langsgereden en nagevraagd of de verstuivers zijn vervangen.

Waren 3 vervangen vorige maand, maar stond niks in het boekje?

Ze hebben het er nu wel ingezet.

Gr, Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zit gewoon een roet filter op jou auto.

Jou auto is met een egr klep uitgerust daar hoort automatisch een roet filter bij.

 

Tenzij hij 'n aftermarket roetfilter heeft steken (kans is relatief klein), klopt je uitleg niet. Een BKP blok heeft dat namelijk niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zit gewoon een roet filter op jou auto.

Jou auto is met een egr klep uitgerust daar hoort automatisch een roet filter bij.

 

Tenzij hij 'n aftermarket roetfilter heeft steken (kans is relatief klein), klopt je uitleg niet. Een BKP blok heeft dat namelijk niet ;)

 

Ik heb mijn uitleg ook bijgesteld, ben ook minder thuis in de personen auto's.

Maar weer wat geleerd[THUMBS UP SIGN][sMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden