Ga naar inhoud

Ombouw van 1-Din naar 2-Din


jimmy104

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil mijn 1-Din frame veranderen in 2-Din. Heeft iemand hier al eens deze ombouw gedaan? Zo ja, heb je nog enkele tips?

 

Nou heb ik op de site van http://www.passatplus.de al het een en ander gevonden hierover. Echter heb ik nog enkele vragen.

 

Zijn er nog nadelen als ik de climatronic helemaal onderin plaats? Deze heb ik nu dus bij 1-Din helemaal bovenin zitten.

 

Op de site wordt er gesproken over de kleur schwarz en satinschwarz. Weet iemand wat het verschil tussen deze 2 kleuren is. Misschien dat er iemand foto’s van heeft.

 

Afbeelding 1

Bij nummer 12 heb ik de volgende mogelijkheden. Halterahmen 3B0 858 757, Haltewinkel für Blende 3B1 857 056 A of gebogener Luftkanal 3B1 816 363 F. Nou zit er bij mij dus een gebogen luchtkanaal. Moet ik hier dus kiezen voor de gebogener luftkanal 3B1 816.

 

Afbeelding 2

Op deze afbeelding staat nummer 26 en 27. Volgens de beschrijving kan ik hier kiezen uit 26 Becherhalter, 27 kleine Blindblende of 26-27 kein Cup-Holder. Weet iemand of er met nummer 26-27 een afdekplaatje uit 1 stuk bedoelt wordt?

 

Bij nummer 9 heb ik de keus uit Ablagefach, oben 1J0 857 058 B 1QA, Ablagefach, mitte 3B0 857 058 2AQ of 6X0 857 058 B 01C Ablagefach, oben. Weet iemand wat het verschil is tussen de 1e en de 3e?

post-3131-1423822239,7321_thumb.gif

post-3131-1423822239,7634_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe hoe de strip onder je middencosole zit,dus de plaats waar 26-27 bedoeld word maar als dat nu 1 strip is kun je die gewoon gebruiken.Wat ik er uit begrepen heb is dat de 3B en eerste 3BG 's geen bekerhouder in de middentunnel hadden maar deze zat in de middenconsole verwerkt vandaar de gescheiden strip 26-27. De kleur satin swartz is iets glimmender dacht ik dan gewoon zwart.De climatcontrol naar beneden verplaatsen schijnt geen probleem te zijn.Wat betreft de gebogen lucht kanaal logischer wijs denk ik dat je gelijk hebt helaas is mijn Duits nicht so gut.Misschien dat iemand met een grotere talenknobbel dit even kan bevestigen.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de klima heb jij geen probleem als het naar beneden gaat.

 

Voor de kleur; als je bij de dealer gaat bestellen wordt de chassisnummer gevraagd om de juist kleur te geven.

 

De 26 en de 27 heb jij niet nodig (alleen 3B)

 

Een 3BG heeft wel een gebogen luchtkanaal.

 

Dus deze heb jij nodig:

 

1) front voor dubbel din ( de code is bepaald door de kleur)

2) masker voor de klima ( die is een paar mm klein dan de enkel din de code is bepaald door de kleur )

3)3B1 857 056 A

4)3B0 858 757 Halterahmen

 

Je moet ook een dremel hebben

Kussen voor tussen de stoelen als heb je de handrem in je ribben zitten

Goede dichte bril voor je ogen te beschermen, er vliegt nogal wat platick rond.

 

En veel geduld.

 

Ik heb een foto uitgeprint van passat plus en die heb ik op het dashboard geplaatst. Zo weet je precies waar je moet snijden.

 

In de dubbeldin zitten boven twee gaten die kun je vastzetten met twee parkers anders blijft het een kier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zat er bij mij een carbon motief op diverse onderdelen. Deze heb ik verwijderd en is nu aluminium-rvs look.

 

Als ik nu met het chassisnummer naar de dealer ga krijg ik dan weer carbon motief?

 

Het liefst wil ik nu alles [ handgrepen, asbak, 2-din frame, e.d. ] in zwart hebben. De keus is dan zwart of satinzwart. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2 kleuren?

 

Heb geen dremel. Kan het ook met een zaagje en/of kniptang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Even een upje...

 

Heb zojuist voor 10 euro een dubbeldin overgekocht kleur zwart (2AQ).

Nu zoek ik nog een masker voor de klimaat, dat is volgens passatplus.de:

 

1J0 907 047 M (2AQ?)

Op passatplus.de zie ik alleen satinschwarz staan (01C). Ik neem aan dat dit ook in gewoon zwart te krijgen is?

 

Verder zoek ik nog dat onderste afdek plaatje en die is me nog niet helemaal duidelijk. Weet iemand hiervoor het artikel nummer voor zwart? Is dit nummer 26 of 27?

post-3594-1423822510,0915_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar Century Groningen geweest met dezelfde vraag. Ik had mijn art nrs al ff doorgegeven maar die konden ze al ten eerste niet vinden. Zittie vent een half uur door die etka te scrollen en zegtie, nee ik heb geen idee. Wordt ik doorgestuurd naar receptie om vervolgens te vragen of ik naar een monteur kan om te vragen. Zegtie vent achter de balie, "ja dat heeft geen zin, als ze in magazijn niet weten houd het op."

Dus ik zeg, dat moet toch in 1 min te vinden zijn in als je beetje ervaring hebt met Etka. Nee zegtie vent, we kunnen alleen iets bestellen als we de auto hier hebben met het bestaande onderdeel erin en dan kunnen we het opzoeken en anders heb je pech. Dus ik wordt gewoon afgescheept. Ik zeg, jullie zijn toch verdorie de VW dealer, jullie horen dit te weten.

 

Hier wordt je toch niet goed van zeg! Heb steeds minder zin om daar heen te gaan.... :cry:

 

Kan iemand anders mij nog helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder zoek ik nog dat onderste afdek plaatje en die is me nog niet helemaal duidelijk. Weet iemand hiervoor het artikel nummer voor zwart? Is dit nummer 26 of 27?

3B0 858 585 2AQ

 

Waarschijnlijk is dit ook het probleem waardoor de dealer er niet uitkwam. Sommige passats hebben daar namelijk een blikjeshouder zitten. Dan bestaat dat stukje uit 2 delen, nummers 26 en 27 in de ETKA-afbeelding. Jouw foto is echter van een auto zonder blikjeshouder en dan is dat gewoon 1 deel. Dat is dat nummer dat Antonio je gaf. Volgens mij is satijnzwart gewoon zwart, met een satijnglans afwerking. Ik heb ik ETKA nog nooit 'zwart' zien staan, altijd satijnzwart. Dus volgens mij moet dat aircoframe goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar Century Groningen geweest met dezelfde vraag. Ik had mijn art nrs al ff doorgegeven maar die konden ze al ten eerste niet vinden. Zittie vent een half uur door die etka te scrollen en zegtie, nee ik heb geen idee. Wordt ik doorgestuurd naar receptie om vervolgens te vragen of ik naar een monteur kan om te vragen. Zegtie vent achter de balie, "ja dat heeft geen zin, als ze in magazijn niet weten houd het op."

Dus ik zeg, dat moet toch in 1 min te vinden zijn in als je beetje ervaring hebt met Etka. Nee zegtie vent, we kunnen alleen iets bestellen als we de auto hier hebben met het bestaande onderdeel erin en dan kunnen we het opzoeken en anders heb je pech. Dus ik wordt gewoon afgescheept. Ik zeg, jullie zijn toch verdorie de VW dealer, jullie horen dit te weten.

 

Hier wordt je toch niet goed van zeg! Heb steeds minder zin om daar heen te gaan.... :cry:

 

Kan iemand anders mij nog helpen???

 

 

HEE

 

probeer het anders eens bij tjeerdsma in sappemmeer die man daar is vrij handig met etka

 

groet hemmo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden