Ga naar inhoud
  • 0

2.0 Tdi noodloop bkp


kokop

Vraag

Mijn passat ging regelmatig in noodloop. Als eerst heb ik lmm vervangen paar maanden terug. Daardoor ging hij minder snel in de noodloop maar toch soms wel. Vorige week is de turbo ultrasoon gereinigd bij vagtechniek. Gisteren heb ik hem in duitsland getest. Het leek op gelost te zij tot 210 op de teller geen noodloop. Na een tijdje nog een keer geprobeerd en helaas weer in de noodloop.

 

Wat kan ik nu het beste vervangen. De n75 klep wat geintegreerd zit in een box? Hoe heet dat ding eigenlijk vacuumbox ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb geen log gemaakt maar wel verschillende keren uitgelezen. Foutcode die voorkomt is.

1 Fault Found:

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 65

Mileage: 232338 km

Time Indication: 0

Date: 2014.01.31

Time: 08:13:21

 

Freeze Frame:

RPM: 3296 /min

Text: 352 Nm

Speed: 170.0 km/h

Text: 84.8 %

Voltage: 14.01 V

Text: 2229 hPa

Text: 2717 hPa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

das 500mBar teveel druk itt wat ie vraagt.. daar gaat ie wel van in noodloop. Dit is vaak een turbo-reinigingsmelding maar aangezien dat schijnbaar al hebt laten doen.

Je zou eens kunnen overwegen om even (tijdelijk) een turbodrukmeter te monteren om te kijken of ie ook daadwerkelijk 2,7b(1,7 overdruk) draait, zo niet kan ook je mapsensor de boosdoener zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt je afvragen of je noodloop bij 210 km/ u als een probleem ziet....?

Je gaat bij deze snelheden tot grote temperatuursverschillen in met name je turbo, het reinigen van je turbo is dan onvoldoende. Probleem zit dan in de roestblaren in de turbo die je niet weg kunt reinigen en bij deze temperaturen de schoepenverstelling blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem zojuist uitgelezen. En idd zelfde foutcode als eerst.

Is een turbodrukmeter prijzig? En als ik er een aanschaf welke kan ik dan beter kopen?

 

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 193

Mileage: 236205 km

Time Indication: 0

Date: 2014.03.09

Time: 02:12:50

 

Freeze Frame:

RPM: 3616 /min

Text: 344 Nm

Speed: 186.0 km/h

Text: 99.6 %

Voltage: 14.24 V

Text: 2208 hPa

Text: 2590 hPa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reinigen schoepen verstelling van de turbo was bij mij de oplossing.

Gereinigd met "Innotec turbo clean kit" en rijdt weer als een zonnetje zonder noodloop.

Wel een pittig karweitje vooral bij een 4motion, en een brug nodig maar het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn bijna 2 jaar verder en de noodloop probleem is weer teruggekeerd.

 

Hij gaat de laatste paar dagen ongeveer bij 140kmh naar noodloop. Vorigjaar rond kmstand 245 000 km is de turbo + de vacuumdoos waar ook de n75 enz geintegreerd is vervangen. Hij is ook gechipt bij vagtechniek. Tot de laatste 2 weken ongeveer had ik geen last van noodloop. Kmstand momenteel is 314 000

 

Hij geeft weer de zelfde foutcode als voorheen namelijk

16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent.

 

Ik heb nu gelijk ook een rijdend logje gemaakt op de 3de versnelling van groep 3 8 en 11. Tijdens het loggen is hij ook in noodloop gegaan.

 

Probleem is dat ik de auto wil verkopen echter nu dat hij in noodloop gaat vind ik dit niet echt fijn. Ik wil namelijk de auto zonder problemen kunnen verkopen omdat ik al een andere auto heb gekocht. Hoop dat ik dit probleem makkelijk en goedkoop kan oplossen.

passat 3c 2.0tdi.xls

aangepast door kokop
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lijkt haast op een lekke vacuumslang, kijk eens of het zwarte slangetje wat op de  drukdoos zit richting N75 nog wel heel is.

Deze loopt over/aan de aanzuig/intercoolerbuis richting turbo, deze zit aan/door een aantal U-klemmetjes waardoor het kan lijken dat het niet doormidden/gescheurd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben vandaag naar de slangen gekeken maar geen lekkages gezien. Wat me wel opvalt is dat de doos waar n75 en alle andere sensors geintegreerd zijn geluid maakt. Ik heb de kabel van de lmm uitgehaald terwijl motor liep kwam daar zoemend (bzzzzzz) geluid. Dit geluid herkende ik want als ik op snelweg vol acceleer hoor ik dit bij vanaf 160 170kmh ook. Kan het zijn dat dat ding weer kapot is gegaan binnen anderhalf jaar 70 000km?

aangepast door kokop
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een nieuwe testdoos liggen, mocht je in de buurt(willen) komen mag je em wel even testen en kijken of het werkt. Kleppenblok is ca 150 euro ofzo.. dus voor je em vervangt zou je em bij mij even kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt maar ik dacht misschien heb je hierook verschillen in. Ik zie ook dat zowel 1.9tdi als 2.0 zelfde hebben.. ik zal eens morgen nnp bellen en anders ga ik via de sloop halen. Nadat ik hem vervangen heb zal ik nog een logje maken. Bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden