Ga naar inhoud
  • 0

grommend geluid vanaf 2500 toeren


Gast micah1969

Vraag

Sinds een maand heeft mijn passat 3c 2.0tdi DSG uit 2006 bij 275.000km een grommend/zoemend geluid boven de 2500 toeren (vanaf 80km/h) dit alleen tijdens het gas geven.

Het geluid komt van links voor. Ondertussen, motorsteun,wiellager lv en stabilisator vervangen maar geen resultaat.

Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn? De egr klep is ook dichtgezet en storing hiervan uitgelezen.

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Waz is wijk aan zee, inmiddels verhuist naar Beverwijk.

Het geluid komt bij gas geven bij ong. 70 km/h ,een grommend geluid wat lijkt onder het gaspendaal te komen. ( soms iets meer naar links)

Vandaag zijn de motorsteunen vervangen, omdat dit volgens de monteur het euvel moest zijn. Helaas is dit niet het geval. Het lijkt alleen maar erger geworden .

Dit opnemen is best lastig. We dachten ook nog aan de homokineten, maar dat geluid is meer ratelend.

Zijn ondertussen een maand bezig en begin te geloven dat de monteur het ook niet weet en alles wilt vervangen ( zit al op €1500,--)

Hij begint dus nu over massavlieg wiel.?????? Kan je ook vervangen maar, is dit het wel.

 

Misschien is er iemand die dezelfde ervaring heeft gehad, of iemand die er echt verstand van heeft.

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je reactie,

Ik zal morgen de luchtfilter eruit halen en kijken of het is opgelost.

Luchtmassameter laat ik netjes zitten, ben zelf geen monteur maar volgens mij is het goed te doen.

 

Ik laat het morgen weten,

 

Fijne uiteinde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast micah1969

Vandaag de luchtfilter eruitgehaald en klein stukje gaan rijden.

Het grommen/zoemen begint (nu heftiger) bij 75km/h en blijft constant door 'grommen'. Het is geen resonantie.

 

Zou het toch iets te maken kunnen hebben met het dichtzetten van de egr?

Massavliegwiel maakt veel meer geluid en ik heb net ook rondjes gereden om te kijken of het toch de homokineten zijn.

Tijdens het rond rijden geen geluid geconstateerd. Deze zijn in orde.

 

Geeft massavliegwil echt zoveel geluid (zoals je opname ,Vdub)? Omdat de monteur nu daar aan gaat denken.

Wil het wel zeker weten voordat deze vervangen dient te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat verschilt in welke staat het is, dit is een opname van een DSG massavliegwiel.

 

Je kan het geluid van een slecht 2m vliegwiel ook wel oproepen door in 6 gaan rijden met bij 1200rpm en dan volgas geven, vaak hebben vliegwielen daar ook het nodige werk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast micah1969

Volgens monteur dichtgezet met een plaatje. De eerste problemen begonnen op snelweg, auto had geen vermogen meer op van 100 naar 140 km/h te gaan, auto hield in.

 

Sent from my JY-G5 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast micah1969

Oke bedankt voor je advies en hulp.

Ik zal deze suggesties doorgeven aan de monteur en kijken of dit de oplossing is.

 

Veel vertrouwen heb ik niet in de monteur, gezien zijn eerdere pogingen.

Mocht ik er niet uitkomen neem ik contact op met Vdub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een Pb verstuurd naar Matthijs. Hoop nog appelflappen te scoren anders tompoezen?

 

Lahmacun's of döner schijnt ie ook lekker te vinden. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden