Ga naar inhoud
  • 0

verlies koelvloeistof 1.4 TSI dsg7


Berg

Vraag

Ik ben in het bezit van een Passat variant 1.4 tsi dsg7 met 105 dkm op de teller. Het probleem is dat er telkens KVS verlies is. Er is geen lekkage waar te nemen, inmiddels is de radiateur vervangen voor een nieuwe. Ik moet ongeveer om de 3000 km het reservoir bijvullen. Dat auto wordt voornamelijk gebruikt voor korte stadsritjes. Ik heb op het forum gelezen dat KVS ook via de EGR kan verdwijnen. De motor loopt verder goed, dus koppakking lijkt ook niet het probleem. Wie herkent dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Erwin,

 

bedankt voor je reactie! We hebben eigenlijk overal wel gekeken maar geen resten van lekkage

kunnen vinden behalve op de hoeken van de radiateur. Deze is vervangen maar 't probleem

blijft. Aan de buitenkant van de waterpomp is niets te zien, het systeem is ook onder druk gezet

maar dit leverde ook geen resultaat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe is het met het olieniveau? Koelvloeistofverlies zonder lekkage naar buiten doet lekkage naar binnen vermoeden. Dan ga je gauw denken aan een lekke koppakking. Dat komt o.a. tot uiting in toename olieniveau (zeker bij veel korte ritten waarbij de motor niet volledig opwarmt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het oliepeil in de gaten houden, vwb lekke koppakking daarvoor vind ik de motor te mooi lopen. Voor zover ik weet is de 1.4 TSI geen

intercooler. Ik heb ook op het forum gelezen dat het kvs ook via de EGR koeler kan lekken en verdwijnen via de uitlaat, dit is lastig waar te nemen

als dit het probleem is in mijn geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zit er een modderkuip/motorplaat/milieuplaat onder de auto.

 

Ik was zaterdag met mijn 3bg bezig, ook ik moet af en toe een beetje kvs bijvullen. ik en mijn vader konden nergens het verlies vinden. Ik lag onder de auto en zag allemaal druppels kvs aan de onderkant hangen, wat dus IN mijn plaat lekte waardoor ik anders niks zag. Na enig speurwerk zagen we onderaan het reservoir opgedroogde kvs. Bij mij is het dus zeer waarschijnlijk gewoon de dop die ik even moet gaan vervangen.

 

Misschien een idee voor jou als er milieuplaten onder zitten om deze even los te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En, opgelost?

Het probleem is nog (steeds) niet opgelost. De vorige keer met het vervangen van de radiateur de beschermplaten aan de onderzijde van de motorruimte verwijderd. Hier was geen spoor te vinden van KVS. Ik denk dat het probleem bij de EGR koeler ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden