Ga naar inhoud
  • 0

Cruise control op de v6?


blaauwwiekel

Vraag

Er zit een hagel nieuwe cruise control hendel op de V6, enkel doet het niet?

Wat of waar moet ik zoeken, gezien ik niet verwacht als bij diesel de stekker er niet in, of niet is ingelezen.

Er zou iets mechanisch kunnen zijn, maar wat is de meest voorkomende actie die je dan opzoekt?

Wil het wel graag werkend hebben, en ga ervan uit dat het erop zit. Dat er niet voor de lol een cruise hendel is opgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Remlicht schakelaar controleren en schakelaar op koppelingspedaal wil nog wel eens kapot zijn.

Verder veel plezier met je nieuwe aanwinst sietze.

 

Gisteren heeft René uit gelezen. En kwamen er niet tussen. Dus vanuit gaande dat die goed zijn.

 

Raphael, die grap heb ik wel geprobeerd.. Dus dat is het ook niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk hier anders eens naar, moet toch ergens beginnen....

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=159&t=42618

 

Enne, Sietze, niet zelf solderen eventueel he.

 

Ondanks dat ik zovlot geen andere kon vinden, heb ik het los gepakt. En geopend, meer netjes en fris inwendig,.

Dus geen raar uitziende contacten, of solderingen. Toen de stap gezet onder het stuur. En de combi schakelaar gezien, die is van 2011, dus redelijk jong. Kan natuurlijk ook weer stuk zijn, stekker zat er wel in, en wat me opviel is dat het klik gebeuren losjes was, dus dit terug vast gezet. Kappen er weer om, en stuur terug gezet.

Ik wil nog even zekering 31, bezien. En eventueel andere pedaal sensoren proberen. Gezien dit niet uit gelezen is melde René net via Whatsapp. Kon hij niet vinden. Verder heb ik geen bal verstand van uitlezen en dergelijke..? Maargoed. Gewoon weer beetje in mekaar peuteren straks, dan eerst maar no cruise control..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer die ff Gasklephuis inleren (calibreren)

 

dat heb ik paar keer bij ander auto's gedaan en toen deed het Cruise control weer :lol:

 

wie weet doe hij bij je,

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, Fai.. Mooi dat je meedenkt. Op bank 2 gaf die storing aan.. Verder, heb ik het vermoeden nadat ik hoorde dat pedaal sensoren niet zijn gemeten, die mischien alsnog kapoo kan zijn, zoals hierboven in 2de post vermeld is. Had verwacht dat die in vcds ook werd gemeten. Maar, nee!

Rem pedaal, zit bij v6 2 schakelaars. De bovenste is der witte, en is voor remlichten, en de onderste heeft 2 polig stekkertje en lucht/vacuum slang. Die kon ook stuk zijn. { vingers crosst }

Verder ben alles al langs geweest, de schakelaar, is van 2011, gemakshalve ga ik ervan uit dat die goed is, relais is mooi. Dus idd of die nokken as sensor doet hem pijn, of die remschakelaar. Dus even afwachten weer.. De schakelaar was niet op vrd, en V5 had hem niet! Verdorie. dus even weer afwachten, even sparen, dan die sensoren beide maar aanhalen. Die Sensor bank 2, Fai, kun je daar simpel bij, offf, is het bedoeling dat nokkenas gelicht word? Neem aan dat die bovenin onder kleppendeksel zit, maar even geen id.. Want dan is het wijs om vroegtijdig de kappen even los, en mischien ook nieuwe kleppendeksel pakking te bestellen, voor beide kanten. Deze heeft ook last van lichte olie lucht. En heb het even gelaten voor wat het is, gezien ik toch het geld even niet heb om alles aan te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet je kan ff testen Rem pedaal, zit bij v6 2 schakelaars haal die netjes los van de rem pedaal niet de stekker maar compleet en dan een stuk gaan rijden en kijk dat de

Cruise control doet....??? zo ja pm me ff

 

en de Half sensoren die kan je buiten af aan de motor los maken en de nieuwe erop 1e zit bij de luchtfilterhuis voor en de 2e zit onder je G12 bakje achter de blok.

 

ik hoop dat je stuk wijzer ben geworden sietze.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd daar 2 zitten, 1 dat is de 4a0 945 515 a dat is puur een remlicht switch, en de onderste heb ik nog geen nummer van, deze heeft ook de vacuumslang die cruise regelt vermoed ik. Ik heb alles weer terug gebouwd, zal binnenkort nieuwe bestellen, en dan die sensor ook. Enkel heb ik geld niet voor even.

We vinden de aanbouw even belangrijker, en hij loopt wel. Maar zodra alles even weer rozegeur is, komt dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de rem schakelaar heeft 4 polige 2 voor de rem en 2 voor CC,

 

Gr Fai

 

Klopt, rem is de 4a0 945 515a die is wit, en 4 polig. De onderste is zwart, en heb even geen nummer.

Maar die met vacuum slang. En idd 2 polig, die zal stuk zijn. Vrouw is er alweer mee op stap.

Zal airbag fout eruit halen, maar hij is weer weg. Staat heel de dag in Groningen bij kvk beurs. Martini Hal.

Probeer nu de oldy op start te krijgen, maar heb nood accu, en die is ook leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook problemen gehad met mijn Cruise Control van mijn 97 passat v6.

Ik heb niet gezien welk bouwjaar jij hebt.

Ik heb een schema gevolgd om alles door te meten van een vacuum cruise control.

Ik zag dat je wel een aparte cruise control module hebt. deze is volgens mij niet apart uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden