TjeuRoberts Geplaatst 25 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2013 Hallo, Ik wil de grote beurt aan mijn passat zelf doen. Qua sleutelwerk moet het geen probleem zijn. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer qua types en soorten. misschien kunnen jullie helpen. Hebben jullie verder tips van goede internetshops waar ik dit allemaal kan bestellen. -Olie welk type (4,5l afvullen en dan peilen?) -Oliefilter -Versnellingsbak olie welk type? (bak schakelt niet super van 1->2 3->2) -Benzinefilter -Interieur filter(een gewone of actieve koolfilter? En wat is hierin het verschil) -Luchtfilter -Bougie's (welk type) -Koelvloeistof Alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 25 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2013 Kijk eens bij winparts.nl . Dit is ook een sponsor van het forum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 25 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2013 wat ik zou doen -olie 5w40 vol syntheet +grote olie filter -lucht filter origineel -bougies origineel (als hij gewoon standaard is) -interieur filter actieve koolfilter -versnelings bak origineel - koelvloeistof (rode) origineel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 25 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2013 misschien ook verstandig om je blok te fluchen ivm kool deeltje in je motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2013 3,5L vullen, motor starten, even laten draaien, uitzetten, ff wachten en peilen en zien dat er nog iets bij in kan.. anders wordt het bij jou 4,5L erin en zien dat er teveel in zit.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 29 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2013 3,5L vullen, motor starten, even laten draaien, uitzetten, ff wachten en peilen en zien dat er nog iets bij in kan.. anders wordt het bij jou 4,5L erin en zien dat er teveel in zit.. Helemaal mee eens. Bij mij gaat er meestal maar 4liter in. Tussendoor wel ff starten zodat het oliefilter kan vullen. Dan weer peilen. Ik haal hier mijn olie. Levertijd 3dagen. en ze verkopen ook Mann oliefilters. http://shop.oil-center.de/index.php/de/ ... 5w-40.html Ik ververs hem altijd met een pelapomp via de peilstok Want mijn oliefilter zit bovenop de motor. Dus ik kan het gewoon op de stoep doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raphael Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Blijft dan niet al het bezinksel en troep onderin het blok zitten dat er normaal bij de carterplug uit zou lopen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Blijft dan niet al het bezinksel en troep onderin het blok zitten dat er normaal bij de carterplug uit zou lopen? Troep en bezinksel word door het filter opgevangen. En wat wel op de bodem ligt, zit zo vast dat het via de carterplug ook blijft zitten. Er zijn ook al wat testjes mee gedaan. En hier uit blijkt dat het prima kan. Veel garages verversen ook al via het pijlstok. Ik dacht wel dat bij de 1.8T het oliefilter onderop zit. Dus je moet dan toch op de brug of krik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raphael Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Daar is inderdaad ook wat voor te zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 1.8tt heeft last van verkoolde olie waardoor je carterzeef dicht gaat zitten als je de motor een engine flush weekt de troep los en loopt er mee uit als hem ververst zie topic viewtopic.php?f=183&t=27152 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Daarom verversen om de 10k. En met LL om de 15K. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Gewoon 5w40 erop en grote olie filter en 10k is de max 8k is beter en voor mij geen LL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwsp220remon Geplaatst 8 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2013 Gewoon 5w40 erop en grote olie filter en 10k is de max 8k is beter en voor mij geen LL +1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Ik rij al 330k op LL. Ik ververs om de 15K Voordeel van LL is de reinigende werking Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Ik rij al 330k op LL.Ik ververs om de 15K Voordeel van LL is de reinigende werking Maar niet met en 1.8t denk ik wel? LL is opzich niks mis mee maar niet op een 1.8t vanwegen de kleine carter inhoudt van 4liter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 De longlife olie zelf is het probleem niet maar de te lange verversingsinterval. Beter is idd om de 10.000 te verversen bij de 1.8 T. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 longlife en dan 15k verversen is zonde van het geld Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Op het audiforum heeft de hoofdsponsor een dichtgeslipte 1.8T helemaal uit elkaar gehaalt. En alle foto,s laten zien. Dat zag er niet best uit. Hij heeft er heeel veel ervaring mee. Zijn advies is 10k of LL met 15K. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 longlife en dan 15k verversen is zonde van het geld Sent from my iPhone using Tapatalk Doe dit ook, betaal liever nu wat meer dan straks achteraf meer. Die paar tientjes extra per beurt kunnen er bij mij nog wel af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Dat begrijp ik ook wel weer, maar als je goede vol systhetise olie gebruikt en met 15.000 km ververst dan moet je goed zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Als je een 1.8T heb gekocht,adviseren ze om gelijk het oliezeefje te checken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 Dat begrijp ik ook wel weer, maar als je goede vol systhetise olie gebruikt en met 15.000 km ververst dan moet je goed zitten. Blijkbaar heb je nog niet zoveel gelezen over het 1.8T probleem. Bij 15k verversen zonder LL loop je al risico. http://www.audiforum.nl/forum/b6-2001-2 ... ezeef.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 1.8turbo Geplaatst 9 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 november, 2013 5w40 op een 1.8t loopt de motor mooier op interval van 10k max als de zeef verstopt raakt kost het meer spreek uit ervaring zelf ververs ik om de 8k met grote olie filter voor iets meer carter inhoudt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
TjeuRoberts
Hallo,
Ik wil de grote beurt aan mijn passat zelf doen. Qua sleutelwerk moet het geen probleem zijn.
Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer qua types en soorten. misschien kunnen jullie helpen.
Hebben jullie verder tips van goede internetshops waar ik dit allemaal kan bestellen.
-Olie welk type (4,5l afvullen en dan peilen?)
-Oliefilter
-Versnellingsbak olie welk type? (bak schakelt niet super van 1->2 3->2)
-Benzinefilter
-Interieur filter(een gewone of actieve koolfilter? En wat is hierin het verschil)
-Luchtfilter
-Bougie's (welk type)
-Koelvloeistof
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten