Ga naar inhoud
  • 0

check oil press


Yilmaz

Vraag

Beste,

 

ik heb vandaag autopech gehad. Toen ik in mijn wijk aan het rijden was, viel mijn wagen opeens stil. Ik kon hem niet meer starten. Na verschillende keren te proberen kreeg ik een melding te zien op mijn scherm "Check oil press, see owners manual", en verder niets. Ik kreeg deze melding niet meer. Ik heb mijn oliepeil nagekeken, zag er goed uit. Ik had ook geen meldingen gehad ervoor. Opeens.

 

Weet er iemand wat dat kan zijn? Is het mijn oliepomp of mijn oliesensor die kapot is?

 

Dank u

 

Yilmaz Bingolo

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, denk ik toch. Een passat 1.9 tdi van 2008.

 

Dus als ik het goed begrepen heb. Alls het de brrandstofpomp is die defect is, zou het mij ongeveer 700 euro aan onderdelen kosten zonder plaatsing? Veel geld. Maar is het zeker de brandstofpomp. Het gaf geen meldingen of iets.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,

 

Bij het nakijken in de handleiding van mijn wagen ben ik te weten gekomen dat het de uitlaatgaswaarschuwingslampje is dat brand. In de handleiding staat dat als het controlelampje brandt, is tijdens het rijden een storing opgetreden waardoor de kwaliteit van het uitlaatgas verslechtert (bv. lambdasonde defect). Het heeft dus, volgens mij, niets met de brandstofpomp te maken.

 

Wat zou dat kunnen zijn? Wat zou het me kosten voor herstelling? Is dat een veel voorkomend probleem bij deze wagens?

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de auto niet meer wil starten heeft dat niet direct met de uitlaatgassen te maken, of je uitlaat zou compleet verstopt moeten zitten,

 

Als je de auto op contact zet zul je bzzzzz of een geborrel moeten horen onder de achterbank vandaan, indien niet, dan was je tankpomp al stuk en misschien je tandempomp nu ook.

 

Hoeveel diesel zit er nog in de tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeiendag allemaal,

 

Ja, het klopte wat jullie hier zeiden. Maandagavond kwam mijn garagist ter plaatse, had mijn wagen uitgelezen en geen problemen te zien behalve een paar gloeibougies kapot. Hierop kantelde hij mijn achterzetel voorover en luisterde of er geluid kwam bij het steken van mijn sleutel. En idd. geen geluid, vermoedens waren brandstofpomp kapot! Volgende dag kwam hij terug met een nieuw brandstofpomp, snel verwisseld en met startkabels de accu wat bijgestaan en .... voila, motor start op.

 

Ben tevreden dat er geen probleem waren met de tandempomp.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is nu juist het probleem, je kunt het niet even meten of van buitenaf zien.

De tandempomp is te meten door druk op het brandstof circuit te zetten en te kijken of dit daalt in de tijd maar dan moet je wel even weten waar.

Kans is groot dat er door de defecte brandstofpomp in de tank een lek is ontstaan van het brandstofcircuit naar de motorolie.

Dus eerst even olie peilen en in de gaten houden, bij twijfel laten afpersen of bij hele grote twijfel tandempomp vervangen.

Als je motor in de soep loopt ben je verder van huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is nu juist het probleem, je kunt het niet even meten of van buitenaf zien.

De tandempomp is te meten door druk op het brandstof circuit te zetten en te kijken of dit daalt in de tijd maar dan moet je wel even weten waar.

Kans is groot dat er door de defecte brandstofpomp in de tank een lek is ontstaan van het brandstofcircuit naar de motorolie.

Dus eerst even olie peilen en in de gaten houden, bij twijfel laten afpersen of bij hele grote twijfel tandempomp vervangen.

Als je motor in de soep loopt ben je verder van huis.

 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat adviseer je me dan? Elke morgen voor dat ik mijn wagen opstart de oliepeil nakijken? Hoelang zou ik dit moeten doen om gerust te zijn? Normaal gezien moet ik om de zoveel km olie bijvullen. Wanneer moet ik dan denken dat er problemen kunnen zijn met de tandenpomp? Zijn er geen voortekens tijdens het rijden zoals vermindert vermogen, geluiden, enz....?

 

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien hoort het niet bij deze topic maar..

 

Vandaag heeft de passat check oil level melding gegeven. Mijn vader heeft olie bijgevult. Omdat de melding niet wegging heeft hij dus iets teveel olie bijgevuld. Ongeveer 1.2 a 1.3l. In het donker heb ik niet echt kunnen zien hoeveel olie er teveel inzit. Kan dit kwaad dat er iets teveel olie inzit ?

 

Melding gaat niet uit omdat waarschijnlijk de motorkap schakelaar niet goed werkt ben ik net achtergekomen. Als ik motorkap open doe kan ik het op de fis niet zien dat ie open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet mee rijden is teveel gaat je kat van stuk.

Als de motorkapschakelaar weer werkt maar de melding blijft, de oliepomp even goed laten controleren.

 

Rare melding was het niet check oil level? als het pressure is zoiezo pomp checken. Je weet van het asje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oliepomp is paar maanden terug vervangen door een conventionele pomp. Het is de olielevel. Alleen 1.2 1.3l bijgevult ipv 0.75l.. Morgen gaat hij zowiezo naar vagtechniek om turbo te reinigen. En tandempomp checken. Dus door die halve liter niet gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden