Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Tikra

wisselen stelmotoren Pasast 3C

Vraag

Guys,

ik heb gehoord dat het mogelijk is om de stelmotoren van de airco (de tikkende kleppen) te kunnen wisselen zonder dat het dashboard hiervoor uitgebouwd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is mogelijk, maar is wel een monsterklus complete dash moet uitgebouwd worden. Maar waarom niet gewoon een cc clima ?

 

A: het is goedkoper, veel goedkoper

B: en het is binnen 10 min gepiept

C: en tevens een leuke opgrade waarin je de instellingen op je rns lan zien. Mits gateway het ondersteunt

 

:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Marko, wat bedoel je met een cc klima?

Ik heb het bediendeel van een B7 - en foutmeldingen op de stelmotoren ...., ik zie nu ook alles op mijn RCD510 (want een RNS is gewoon in de regio Rotterdam een te groot risico).

Ooit heb ik gelezen (weet alleen niet meer waar) dat men de motoren ook kan wisselen zonder het dashboard uit te moeten bouwen....

Hulp om te weten waar je moet smeren zou ook al goed zijn .....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

ligt eraan welke van de 7 kleppen je wil wisselen. Meestal tikken de kleppen van de onderzijde bestuurder en bijrijder als eerste, kun je wisselen zonder het dash te demonteren. Stelmotoren nieuw kopen bij de dealer (100 euro per stuk) anders schiet het nog niet op.

Is wel een rotklus ze zitten niet zo heel erg goed bereikbaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? Ik zal vanavond eerst een uitdraai maken om te kijken welke er niet functioneren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Voor de 2005/2006 Serie heb ik deze gegevens gevonden:

 

Denso

3C1 907 511 B (V113) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit

3C0 907 511 D (V71) Stellmotor für Staudruckklappe

3C0 907 511 B (neu R) (V159) Stellmotor für Temperaturregelklappe rechts

3C1 907 511 F (V158) Stellmotor für Temperaturregelklappe links

3C1 907 511 A (V107) Stellmotor für Defrosterklappe

3C0 907 511 A (V70) Stellmotor für Zentralklappe

 

Valeo

1K2 907 511 G (V113) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit

1K0 907 511 D (V71) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit

1K0 907 511 B (V159) Stellmotor für Temperaturregelklappe rechts

1K2 907 511 C (V158) Stellmotor für Temperaturregelklappe links

1K2 907 511 E (V107) Stellmotor für Defrosterklappe

1K0 907 511 (V70) Stellmotor für Zentralklappe

 

Is hier iemand die op chassisnummer kan zien - welk type in mijn auto verbouwd zijn?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

V425 en V213 mis je nog die zijn er ook.

Kijk eerst even welke het niet goed doet dan kijk ik wel even in Elsa (niet Etka) hoe je erbij kan.

Ze staan namelijk allemaal apart genoemd.

Het zullen de V158 en V159 wel zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Martijn bedankt .. ik ga morgen als de oplader van mijn laptop weer heb gevonden - uitlezen.

Misschien dat Bj> 2006 meer stelmotoren heeft?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? ...............

Als je deze in slowmotion afspeelt weet je ongeveer wat je moet doen :mrgreen:

 

Met dank aan Antonio :thumb:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? ...............

Als je deze in slowmotion afspeelt weet je ongeveer wat je moet doen :mrgreen:

 

Met dank aan Antonio :thumb:

 

Leuk, i.d.d. appeltje-eitje..... 5 min met zijn tweeën, dus 10 min als je het alleen doet :mrgreen:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit is dus de oude Passat (2002), aangezien VW alles verbeterd ;) van model tot model zou het dus in 2 x 3 minuten moeten kunnen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Weet iemand of de Valeo en Denso onder elkaar wisselbaar zijn? Ik ga er nu vanuit dat het de actuator van de bestuurderskant is (ik heb een oude vcds uitdraai van mij geraadpleegd. Dus de de V158 .... ik heb ook een handleiding inmiddels gevonden hoe deze te wisselen is zonder uitbouw van het dashboard .. nu eerst eentje bestellen ...en dan de klus aandurven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Update- linker kant wordt weer netjes warm (na het wisselen van de klep) maar de linker kant blijft koud - verder geen foutmeldingen in VCDS. Het lijkt verder dat de koude lucht pas na ca. 20 minuten komt. Maar ik laat Jos de rechter kant klep ook wisselen en dan hopen dat het weer warm kan worden in de auto.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan iemand de ETKA tekeningen hier bijvoegen zodat wij alle gegevens (stelmotoren nummer plus locatie) in de auto compleet hebben? Bij mij krijgt mijn vrouw nog steeds koude voeten en dat is echt niet leuk, geen foutmeldingen in VCDS! Met de ETKA tekeningen zou ik kunnen zien of het misschien de centrale klep of de rechter klep (V158) is ... voordat ik deze ga bestellen en er niets aan heb ....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden