Ga naar inhoud
  • 0

Slick 50


George007

Vraag

Beste mensen ik heb een vraagje aan jullie.

In het verleden heb ik altijd Slick 50 in mijn auto's gedaan.

In mijn Audi 80 2.0 uit 1998

Mijn Passats 1.9 TDI uit 1999 en 2001

Daewoo Nexia 1.6 GLS uit 1999

Wat de Deawoo betreft heb ik er Slick 50 in gedaan na de eerste servicebeurt nadat de auto ingereden was.

Met ongeveer 15.000 km moest de auto naar de dealer voor een storing aan een sensor o.i.d.

Maar nadat de auto thuis gestald was zijn mijn dochters er mee weggereden.

Later keek ik op de straat en daar zag ik een dikke plas olie liggen.

Op de een of andere manier was de aftapdop van de motorolie verloren.

Dus ik mijn dochters gebeld of ze even de olie wilde peilen.

Dat gedaan, de peilstok gaf niets meer aan en onder de auto lag ook geen drupje olie meer.

Ze hadden ondertussen al 32 km gereden.

Dealer gebeld en die zei doodleuk: Breng hem maar naar de garage, dan kijken we er naar.

Dus de meiden zijn naar de garage gereden (was ook zo'n 6 km, dus in totaal 38 km) en daar constateerden men dat inderdaad alle olie verdwenen was.

Er werd een nieuwe plug ingedraaid en olie gevuld en ze mochten hun reis weer voortzetten.

Ik heb wel een schriftelijke bevestiging van de dealer gekregen dat als er motorschade zou onstaan door het olieverlies hij de schade zal herstellen.

De Deawoo heeft het nog jaren goed gedaan zonder olieverbruik en nog ruim 200.000 km op de teller erbij gezet.

Dus jullie begrijpen dat ik zelf wel vertrouwen heb in Slick 50.

Maar nu wil ik deze Slick 50 ook in mijn Passat en Fabia doen.

Mijn vaste monteur is het daar niet mee eens en zegt dat Slick 50 alle oliekanalen verstopt enz.

Hij zegt ervaringen te hebben dat het misgegaan is.

Nu is natuurlijk de vraag is het bij hem misgegaan met Slick 50 of andere middelen.

Maar wat zeggen de techneuten onder ons?

Is het verstandig om Slick 50 aan mijn motorolie toe te voegen?

Ik heb hier nooit problemen mee ondervonden.

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Groetjes George :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb Slick 50 in de jaren 80 in mijn 1.6 golf dieseltje gebruikt en nooit problemen gehad, dat de oliekanalen verstopt raken is echt een broodje aap verhaal.

Maar gezien de huidige kwailiteit van de synthetische olien en moderne motoren met geavanceerde smeersystemen zou ik het geld lekker in mijn zak houden want goedkoop is het ook weer niet.

 

Ik zou zeggen ververs voor dat geld wat vaker je motorolie en filter, dat vindt je motor sowieso fijn en verder kom je waarschijnlijk toch niet uit de discussie omdat iedereen er wel weer een menig over heeft! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben was vroeger ook zeer tevreden met Slick 50. Ik heb een 5 cilinder Audi 80 GTE van 2 naar 3 ton gereden en de motor was niet stuk te krijgen. Later nog eens een Golf 2 diesel naar3,5 ton gereden en niks geen problemen. Bij nieuwe auto's heb ik het nooit gebruikt en ik heb het ook nog nooit in een tdi gegooid. Wel Ceramics in een Golf 3 TDI, was daar ook erg tevreden over. Bij 50k erin gegaan en de auto is met bijna 4 ton geëxporteerd. Ook bij die auto nooit problemen gehad. De enige vraag die rest is, was dit zonder deze middelen ook gelukt? Ik denk het wel maar het heeft de motor in ieder geval niet kapot gemaakt of verstopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

W.E. het is niet altijd met zekerheid te zeggen natuurlijk.

Maar ik kan met een aan bijna zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat onze Daewoo na 38 km zonder olie te hebben gereden nooit 2 ton extra op de teller had gekregen zonder deze Slick 50.

Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Alleen dat was een ouder type motor.

Wat doet Slick 50 met de nieuwere motoren=

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat waren nog eens tijden ja. In mijn Audi 100 '82 heb ik het ook gedaan omdat ik vond dat hij niet lekker liep. Daarna draaide hij als een zonnetje.

 

De beoogde werking zal wel goed zijn.

Het gaat om de bijwerkingen.

Daarvoor ken ik de kwetsbare punten van een motor/turbo te weinig.

 

Ervaringen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst :mrgreen:

 

Ik zou gewoon goeie motorolie gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik laat altijd de beste olie in de motor doen en ververs ook regelmatig.

Maar wat ik alleen wil weten: De motoren zijn veel geavanceerder geworden en misschien zijn de oliekanaaltjes wel kleiner geworden.

Zou het schade aan de motor kunnen toebrengen?

Op zich heb ik goede ervaringen met Slick 50.

Ik heb 3 Passats gehad in het verleden 1 gekocht in 1999 en 2 uit 2001.

Allemaal TDI de eerste 110 pk en de twee laatste met 100 pk waarvan 1 naar 137 pk getuned.

Dat waren dacht ik pompverstuivers.

De motor liep mooier en rustiger geen olieverbruik en het verbruik werd ook een paar procent minder.

Geen 10% maar ongeveer tot 5% dat wel.

Ik zie er wel voordelen in.

Wie kan er wat zinnigs over zeggen?

Het gaat mij er alleen om: Zou er schade kunnen ontstaan aan de motor?

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vaste monteur is aan het miepen dat de motoren anders zijn.

Dat de oliekanalen dunner en fijner zijn geworden enz.

Maar zit er zoveel verschil tussen de TDI motoren van 1999 en 2001 met die van 2005 en 2006?

Dat wil ik graag weten en/of heeft iemand negatieve ervaringen hier van ondervonden?

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tot nu toe heb ik een 30000 tal km met de 3c gereden , maar ik mot er bij zeggen dat ik een zeer agresief rij gedrag heb , altijd plank gas , ik kan geen 10 km rijden zonder mijn motor af te beulen , daar dient mijn passat trouwens ook voor het is mijn uitlaatklep , en mijn hobby , ik rij wel altijd netjes de motor eerst warm , en als ik met wheeler naar een meeting ga en trug dan ziet de motor ook af op de autosnelweg , vooral in duitsland :-)

maar bij de 3b heb ik een 150000 km gereden ook aan dezelfde rijstijl , ook nooooooooit wat stuk gereden ,(turbo motor oliepompen etc...)

ik gebruik ook wel altijd duurdere olien , en ververs om de 10000 km klein weer 10000km groot onderhoud ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi Guy, ik ga iets zuiniger met mijn Passat om en vertroetel hem wel een beetje.

Maar het aaien wat Ozzy doet, nee dat doe ik niet het is een gebruiksvoorwerp.

Ik ben er wel zuinig op en als er iets defect is dan moet het zo snel mogelijk gemaakt worden.

Maar prettig om te horen dat er meer tevreden gebruikers zijn van Slick 50.

Bij de volgende verversing gaat de Slick 50 er gelijk in ondanks het gemiep van mijn monteur.

Bedankt voor de info Guy en tot ziens.

 

Groetjes George :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
tot nu toe heb ik een 30000 tal km met de 3c gereden , maar ik mot er bij zeggen dat ik een zeer agresief rij gedrag heb , altijd plank gas , ik kan geen 10 km rijden zonder mijn motor af te beulen , daar dient mijn passat trouwens ook voor het is mijn uitlaatklep , en mijn hobby , ik rij wel altijd netjes de motor eerst warm , en als ik met wheeler naar een meeting ga en trug dan ziet de motor ook af op de autosnelweg , vooral in duitsland :-)

maar bij de 3b heb ik een 150000 km gereden ook aan dezelfde rijstijl , ook nooooooooit wat stuk gereden ,(turbo motor oliepompen etc...)

ik gebruik ook wel altijd duurdere olien , en ververs om de 10000 km klein weer 10000km groot onderhoud ,

 

Wat lees ik nu? Ik ben altijd een rustige rijder! Auto reageerd gewoon te snel op gaspedaal, kan ik ook weinig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi Guy, ik ga iets zuiniger met mijn Passat om en vertroetel hem wel een beetje.

Maar het aaien wat Ozzy doet, nee dat doe ik niet het is een gebruiksvoorwerp.

Ik ben er wel zuinig op en als er iets defect is dan moet het zo snel mogelijk gemaakt worden.

Maar prettig om te horen dat er meer tevreden gebruikers zijn van Slick 50.

Bij de volgende verversing gaat de Slick 50 er gelijk in ondanks het gemiep van mijn monteur.

Bedankt voor de info Guy en tot ziens.

 

Groetjes George :D

 

En iemand heeft weer 1 van me grapjes serieus genomen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi Guy, ik ga iets zuiniger met mijn Passat om en vertroetel hem wel een beetje.

Maar het aaien wat Ozzy doet, nee dat doe ik niet het is een gebruiksvoorwerp.

Ik ben er wel zuinig op en als er iets defect is dan moet het zo snel mogelijk gemaakt worden.

Maar prettig om te horen dat er meer tevreden gebruikers zijn van Slick 50.

Bij de volgende verversing gaat de Slick 50 er gelijk in ondanks het gemiep van mijn monteur.

Bedankt voor de info Guy en tot ziens.

 

Groetjes George :D

 

En iemand heeft weer 1 van me grapjes serieus genomen. :lol:

Ozzy ik neem jou altijd serieus :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden