Ga naar inhoud
  • 0

Slecht starten van warme motor


downforce

Vraag

Als de motor van mijn auto warm is en ik doe hem uit, om vervolgens direct weer te starten dan wil dit soms niet. Als ik dan de motor wil starten loopt deze ook niet rond. Na 2 minuten wachten lukt het wel weer.

Dit probleem heb ik eerder gehad, zo'n half jaar geleden werd dat steeds erger. Toen is de brandstofpomp achter bij de tank vervangen, daarna had ik geen last meer. Maar nu komt hetzelfde probleem terug. Ligt dit nu weer aan de brandstofpomp? Dat kan toch haast niet?

De accu of startmotor lijkt het mij ook niet, want bij koude motor is er niets aan de hand.

Iemand een idee?

 

Auto gegevens:

Passat variant, bouwjaar 2005 (nieuwe model)

Highline uitvoering

2.0 liter diesel - 140 pk origineel - getuned naar 182pk-410Nm

130.000 km gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt ook nog proberen om bij warme motor de stekker temperatuursensor los te trekken, slaat ie dan ie dan wel meteen aan dan is het waarschijnlijk de startmotor. Wanneer een software aanpassing niet helpt dan blijft nog de startmotor over, schijnt dat er voor deze serie een gemodificeerde is van 2 kW die sneller draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier is een software update voor.

Neem maar even contact op met 1 van de forum sponsors.

JB zit het dichtste bij jouw in de buurt.

 

Ja, maar zijn auto is al gechipt. Ik weet niet of JB/JD dan wel dingen gaat aanpassen, om een betere warme start te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds een paar weken ook dit probleem. Koud starten geen probleem maar bij warme motor een drama. Startmotor draait wel gewoon rond maar de motor springt niet aan. Na een aantal pogingen lukt het vaak wel maar dan doet de cruisecontrol het niet meer. Ik ben deze week naar ZIP tuning geweest omdat zij de warme start wel even zouden aanpassen maar niet dus. Probleem nog niet opgelost dus. Garage zegt dat het de startmotor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als het probleem zit in een te laag toerental van de startmotor dan kan een goede tuner dit aanpassen, die van die Rits tuning valt buiten het potje goede tuners.

Overigens kan je net zo goed last hebben van slechte brandplaatjes, welke motorcode heb je?

 

Heb je al eens je olie gepeild? Is dat toevallig te hoog?

 

Ik heb momenteel een Passat 3C 2.0TDI BMP staan van een klant:

https://www.facebook.com/Carcleaningsho ... 6796743696

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als het probleem zit in een te laag toerental van de startmotor dan kan een goede tuner dit aanpassen, die van die Rits tuning valt buiten het potje goede tuners.

Overigens kan je net zo goed last hebben van slechte brandplaatjes, welke motorcode heb je?

 

Heb je al eens je olie gepeild? Is dat toevallig te hoog?

 

Ik heb momenteel een Passat 3C 2.0TDI BMP staan van een klant:

https://www.facebook.com/Carcleaningsho ... 6796743696

 

Het gaat om een 2.0 tdi 170pk. gechipt door jawel de toppers van rits tuning (295.000km) Ik weet zo niet de motorcode. Bij rits tuning hebben ze de brandstofmappen aangepast met geen resultaat. Die wous in Hoogeveen wilde ook nog beweren dat het wel iets beter is geworden pfff. Hij kwam toen tot de conclusie dat het aan de startmotor moest liggen. Heb nog een eindeloze discussie met hem gehad maar die vent was zo arrogant dat ik maar ben weg gegaan overigens heb ik niks betaald. Ik sta nu eigenlijk op het punt een nieuwe startmotor te laten plaatsen. Ik wil hem verkopen maar dan moet hij natuurlijk wel goed starten dus heb geen zin om nog veel in de auto te investeren. Olie is trouwens 2 weken geleden ververst maar zal het voor de zekerheid ff controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kun je makkelijk proberen, neem startkabels aan een andere auto, start ie dan warm wel goed dan is het je accu.

 

Een 170PK TDI is een Siemens Pompverstuiver, BMR denk ik, daar is ook een terugroepactie op (geweest). Bij deze verstuivers is vervuiling in de verstuivers een groot probleem. Een 'slechte' BMR haalt soms maar net 130pk.

 

Ff de dealer bellen/mailen met de vraag of er nog iets open staat mbt verstuiverwissel.

 

Met vagcom kun je heel goed je starttoerental zien tijdens het starten. Auto Poppe in Zeeland is een erg goede dealer daar en gebruikt ook JD Engineering als ze auto's laten tunen, die schrikken dus niet meteen als er iets gedaan is en werken erg goed mee als je eerlijk bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat kun je makkelijk proberen, neem startkabels aan een andere auto, start ie dan warm wel goed dan is het je accu.

 

Een 170PK TDI is een Siemens Pompverstuiver, BMR denk ik, daar is ook een terugroepactie op (geweest). Bij deze verstuivers is vervuiling in de verstuivers een groot probleem. Een 'slechte' BMR haalt soms maar net 130pk.

 

Ff de dealer bellen/mailen met de vraag of er nog iets open staat mbt verstuiverwissel.

 

Met vagcom kun je heel goed je starttoerental zien tijdens het starten. Auto Poppe in Zeeland is een erg goede dealer daar en gebruikt ook JD Engineering als ze auto's laten tunen, die schrikken dus niet meteen als er iets gedaan is en werken erg goed mee als je eerlijk bent.

 

Ik ga dit weekend ff proberen met een startkabels via een andere auto.

Wat de pompverstuivers betreft, heb er in de afgelopen jaren 2 nieuwe in gekregen. Eerste keer moest ik 25% zelf betalen en de 2e keer was het volledig gratis. BTW ik woon in de buurt van Groningen dus wel een heel eind om ff naar Zeeland te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, verkeerde avatar bekeken. Ga voor tuning/diagnose dan naar Johan van Vught van VVT, die kan dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan Rits tuning.

 

Als er 2 vervangen zijn dan kunnen er nog 2.. de 25% van die andere zou je ook nog terug kunnen vragen bij PON

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update, afgelopen week de startmotor vervangen zonder resultaat. Heb toen contact gezocht met een garage / tuningsbedrijf in Winschoten. Deze heeft gisteren de auto uitgelezen en daar kwam uit dat het de nokkenassensor zou kunnen zijn. Deze is vandaag vervangen en eindelijk probleem verholpen. :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden