Ik sta op het punt een nieuwe Passat te kopen, maar nu zie ik dat de motor van een 2.0 TDI 140 pk met roetfilter 2 kleppen per cilinder heeft, en dezelfde motor maar dan zonder roetfilter 4 kleppen per cilinder.
Ook zie ik dat de motor zonder roetfilter een fractie sneller en zuiniger is. En goedkoper.
Heeft iemand advies over wel of geen roetfilter, 8 of 16 kleppen? Ik neem aan dat 16 kleppen beter is?
Vraag
Fred3C8
Hallo,
Ik sta op het punt een nieuwe Passat te kopen, maar nu zie ik dat de motor van een 2.0 TDI 140 pk met roetfilter 2 kleppen per cilinder heeft, en dezelfde motor maar dan zonder roetfilter 4 kleppen per cilinder.
Ook zie ik dat de motor zonder roetfilter een fractie sneller en zuiniger is. En goedkoper.
Heeft iemand advies over wel of geen roetfilter, 8 of 16 kleppen? Ik neem aan dat 16 kleppen beter is?
Laat het milieu maar even buiten beschouwing...
Alvast bedankt
Fred
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten