Ga naar inhoud
  • 0

display boardcomputer instellen met vag-com


brainboxnl

Vraag

een tijdje geleden had ik een storing aan de dynamo en ben ik met een lege accu naar huis gereden. alle conrole lampjes bleven aan - en uit gaan. na reparatie van de dynamo bleek dat de stand van de automaat van de boardcomputer display op het dashboard verdwenen was. deze stand wordt op de onderste regel van de display weergegeven. de rest van de display werkt wel goed.

mijn vraag: weet iemand op dit via vag-com kan worden aangezet en zo ja hoe??

of zou het display gewoon kapot zijn ? maar dan zou je denken dat hij het helemaal niet meer doet. de bak geeft in elk geval wel de juiste stand door.

heeft iemand een idee ?

txt voor alle opmerkingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de + kabel eraf heeft geen effekt helaas, bedankt voor de tip

volgens het transmissie bedrijf dat mijn bak gereviseerd heeft is het instrumentenpaneel keduuk of van slag.

zij konden dit niet opnieuw koderen.

ik heb er verder geen last van, het irriteert alleen zo'n zwart regeltje

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de + kabel eraf heeft geen effekt helaas, bedankt voor de tip

volgens het transmissie bedrijf dat mijn bak gereviseerd heeft is het instrumentenpaneel keduuk of van slag.

zij konden dit niet opnieuw koderen.

ik heb er verder geen last van, het irriteert alleen zo'n zwart regeltje

 

thx

 

ff langs de dealert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja ik heb een dealerfobie en ik ga daar alleen naar toe als het echt niet anders kan. dus eerst proberen om het zelf uit te zoeken en als dat echt niet lukt.... en dan blijkt vaak als je met de monteurs praat dat ze er niet al te veel meer vanaf weten dan ik en eigenlijk alleen maar onderdeeltjes vervangen totdat het probleem is opgelost (op rekening van de klant uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
tja ik heb een dealerfobie en ik ga daar alleen naar toe als het echt niet anders kan. dus eerst proberen om het zelf uit te zoeken en als dat echt niet lukt.... en dan blijkt vaak als je met de monteurs praat dat ze er niet al te veel meer vanaf weten dan ik en eigenlijk alleen maar onderdeeltjes vervangen totdat het probleem is opgelost (op rekening van de klant uiteraard)

 

En daarom worden er tegenwoordig Diagnosetechniekers opgeleid. Om dit soort praktijken te voorkomen.

 

Voorbeeldje:

 

Universeel Bedrijf komt met een bepaald type auto bij de dealer. Klacht: Abs lampje brand, kunnen jullie hem uitlezen?

 

Dealer: Ja hoor, dat kan nu wel even..

 

Monteur (ik) lees hem uit, en kom op een fout in het recirculatie pomp van het ABS. Foutcode is NIET te verwijderen.

 

Universeel bedrijf neemt de auto weer mee, en vervangt de ABS pomp 800 euro.

 

Universeel bedrijf komt terug met dezelfde auto, en laat de auto staan bij de dealer. Zelfde probleem. Ik kreeg de auto, en toen begon het meten. Kabelboom door meten, en ja hoor! 2 Kabels doorgebrand.

 

Was dit meteen doorgemeten dan had het universeel bedrijf 800 euro bespaart... Een ABS pomp gaat (bij dit merk) eigenlijk nooit kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was dit meteen doorgemeten dan had het universeel bedrijf 800 euro bespaart... Een ABS pomp gaat (bij dit merk) eigenlijk nooit kapot.

 

Ik denk eerder dat de klant 800 euro goedkoper uit was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

brainboxnl, je kunt met VAG-com een instrumenten test doen.

Dan kun je zien of het display het iig nog doet.

Ook kun je met VAG-com zien in welke stand de automaatbak staat.

 

Als de auto verder normaal rijdt maar via VAG-com geeft hij ook de verkeerde stand door dan ligt het aan de bak...

 

Verder moet er als je je verlichting aanzet gewoon blauw licht achter het display aan gaan.

Heb jij wel het blauwe achtergrond licht in dat display maar komt er geen tekst te staan...?

Of heb je wel de blauwe verlichting maar er komt een zwarte balk in beeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank je , weet jij ook hoe ik die instrument test moet doen ? is dat toevallig output test 03 ? dat wil vag-com niet. iets vaags over licenties terwijl ik toch een goed crack heb. maar ik kan wel de stand van de versnellingsbak goed uitlezen met vag-com, dus het ligt niet aan de bak, denk ik dan.

ik zie overigens helemaal geen blauw licht in de display als ik de verlichting aan zet en ook geen zwarte balk. alleen de onderste regel is weg.

 

thx voor je meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus jij hebt het blauwe licht zoals op het plaatje niet ?

 

4ta5l6c.jpg

 

(Ik had geen betere foto)

 

 

Output test doe je als je in het beginscherm staat en dan :

17 - Instruments =--> Output Tests - 03

 

Let wel ff op dat je niet midden in een test op "done" klikt want dan blijft de test doorlopen....

En das zo onhandig als je 120 km/h wilt rijden maar de meter geeft 260 km/h aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ik op jpouw foto zie, ken ik niet. ik heb dus geen verlichting achter de display van de board computer. die is zwart (met de lampen aan) totdat ik het contact aanzet en dan krijg ik het rode beeld (behalve de onderste regel) helaas doet mijn vag-com geen output test 03 omdat ik geen correcte licentie heb in versie 409-1 (de cracks van tegenwoordig zijn ook niet alles meer )

 

thx voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden