Ga naar inhoud

Starten met een Dual Action Polisher


ArieV

Aanbevolen berichten

Bij een internet site kan ik voor leuk geld deze set kopen. Nu heb ik alleen een vraagje.

Ik heb nu de mequiars next wax en de Meguiar's Ultimate Polish kan ik deze met de onderstaande set blijven gebruiken.

Of kan ik beter andere wax en glaze kopen.

De Meguiar's Spullen bevallen me voor de rest uitstekent.

 

Polishing Power Dap 900 (met 5"en 3,5" Backingplate)

Monello Raffini Inizio Compound

Monello Raffini Mezzo Polishing

Monello Raffini Finale Finishing Polishing

Monello CCS 5,5" Orange Light Cutting pad

Monello CCS 5,5" White Polishing Pad

Monello CCS 5,5" Black Finishing Pad

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spullen kun je gewoon blijven gebruiken hoor geen enkel probleem ;) mocht je eens overwegen om een nieuwe glaze en wax te nemen zou je eens de Black hole (glaze) van poorboys en de natty's wax van poorboys allebei heel simpel aan te brengen en goedkoper dan de meguiars maar net zo goede kwaliteit ;) ik zou eerst dit product opmaken en dan rustig verder kijken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk setje om mee te starten, maar er moeten nog wel een paar pads bij als je er het maximale uit wil halen. De DAP is redelijk fool-proof. Als je je aan een aantal basis-regels houdt kan je er een fantastisch resultaat mee behalen. Kijk voor meer info, tips en trucs ook eens op het forum van carclean.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen zijn VAG-lakken redelijk hard. Je komt er achter door een test-spot te maken (zoek maar even op het forum van carclean). De Inizio uit het pakket is een grof middel (compound) dat je normaal gesproken gebruikt op een heavy cutting pad of een wollen pad. In het setje ontbreken die. Ook mis je nog de tussenstap (heavy polishing) tussen de witte (light polishing) en de oranje (light cutting).

Als je de glaze en wax ook machinaal op wil brengen heb je tenminste 2 finishing pads nodig.

 

Met de spullen uit het pakket kan je best aan de slag hoor, maar de kans is aanwezig dat je net niet het resultaat haalt dat je voor ogen hebt. Ik zou er dus in ieder geval nog een heavy cutting pad, een heavy polishing pad en finishing pad bijbestellen. Wol is wel extreem en kan later altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je per se wol nodig hebt is op voorhand niet te zeggen. Bij mijn eigen Passat heb ik een behoorlijk resultaat behaald met Inizio op een gele heavy cutting pad.Daarna netjes afbouwen met steeds lichtere pads en polijstmiddel. Niet elke lak is hetzelfde. Het is zonde om direct met een wollen pad te starten omdat je dan wellicht te zwaar begint. Zeker als beginner zou ik nog even wachten met wol, omdat het dan toch wel erg hard (kan) gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het carclean forum een mooi lijsje gevonden met monello polijst middel waar aangegeven staat welke pad je moet gebruiken. En daar staat wel een hoop informatie op. Ik bestel denk ik nog wel 2 finishing pads er bij om een wax aan te brengen. En dan kijk ik het eerst even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pads zijn wel veranderd, monello heeft nu andere.

Antoine, volgens mij zijn de Monello kleuren in deze "pad aggression scale" (met dank aan MK-us van het Carcleanforum, mag ook wel gezegd worden) opgenomen rechts van de Lake Country kleuren.

Wat eerder gezegd is over een woolen pad kan ik van harte onderschrijven. Het lijkt wel een mode om gelijk maar naar de zwaarste middelen te pakken tegenwoordig, bedenk wel dat je er alleen maar lak af polijst. wat weg is, is weg.

De sport is natuurlijk om met een zo licht mogelijke combinatie een zo goed mogelijke correctie te bereiken. Bedenk dat je dan altijd keuzes moet maken. Als je die ene die kras persé weg wil krijgen dan weet je dus zeker dat je op de rest van het te behandelen oppervlak eigenlijk al te zwaar bezig bent. Spotbuffpads zijn ook een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het aanbod ik gaat eerst de de auto van mijn vrouw wel eens te lijf en dan kan ik altijd nog op je aanbod in gaan. Dan heb ik in ieder geval mijn huiswerk gedaan.

Het is al fijn dat ik zoveel hulp en informatie krijg van iedereen.

 

Iedereen bedankt daarvoor. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf ook voor deze drempel gestaan..... wat heb je nodig, doe ik het niet verkeerd, welke middelen moet ik nou gebruiken....

Moet zeggen dat de speedcourse die ik destijds van Passat 2010 heb gekregen goed is bevallen.

Heb er iedere keer dat ik de DAP gebruik nog profijt van.

 

Gewoon zeker niet te zwaar beginnen en inderdaad eerst een testspot maken... goed onthouden wat je hebt gedaan.... hoeveel hits je met een bepaalde combi hebt gedaan... en als je tevreden bent, de rest van de auto ook zo doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed zie is dat de oude dap900 set. Ik heb namelijk enkele weken geleden de set ook gekocht en ik heb wel een gele pad en er was ook 1 polijstmiddel vervangen. Heb je de spullen bij carclean zelf besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden