Ga naar inhoud

  • 0

dsg chippen?


-=mYst=-

Vraag

Binnenkort wordt m'n 2.0 Tdi (140 PK) verlost van de inhoud van z'n ro(e)tfilter, om daarna richting VAGtechniek te gaan voor 'n "softwareupdate" van het motormanagement (In .be is motortuning verboden, dus we houden het op 'n "update" :twisted: )

 

Nu stel ik me de vraag... is die 195 euro extra voor 'n chip ... euh... UPDATE voor de DSG bak aan te bevelen, en in welke mate is het verschil bij zoiets merkbaar? Ik wil 't deftig geregeld hebben, maar geen zin om 'n hoop geld te smijten aan iets wat amper meerwaarde heeft, vandaar de vraag.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Als Lucas himself hier eventueel ook zijn versie van 't verhaal over kan geven, is dat natuurlijk méér dan welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Okee vooruit op de wel bekende site .... dokter staat idd Standaard kan de 6-bak DSG 380~400 Nm koppel aan voordat de koppeling overbelast wordt en gaat slippen, en de schakeldruk verhogen zodat er probleemloos 450~480 Nm koppel aankan.

 

Uit een 2.0 tdi 140 pk krijg je 400 Nm dus gaat net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Okee vooruit op de wel bekende site .... dokter staat idd Standaard kan de 6-bak DSG 380~400 Nm koppel aan voordat de koppeling overbelast wordt en gaat slippen, en de schakeldruk verhogen zodat er probleemloos 450~480 Nm koppel aankan.

 

Uit een 2.0 tdi 140 pk krijg je 400 Nm dus gaat net.

 

Het dik gedrukte stukje klopt volgens mij sowieso niet... koppeling van een 2.0tdi 140pk (en van een 170pk ook volgens mij ook) kan maar maximaal 450nm koppel aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil ook even wat input hier :D,

 

ik wil mijne ook laten chippen, ik zie bij DSG compleet dat zij Launch Control activeren ? kan dit op een 2.0 CRTDI ?

zover ik mij herinnerde had dreke me verteld dat dit enkel op R36 was (sla me niet dood als iemand anders me gezegd heeft ik d8 dreke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Launch control is slecht voor je bak

 

hoezo ?

 

Bijvoorbeeld op de Nissan GT-R is dat ook te verkrijgen, maar na 3 keer (als ik het goed heb) het te gebruiken vervalt de garantie, rara waarom? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Launch control is slecht voor je bak

 

hoezo ?

 

Bijvoorbeeld op de Nissan GT-R is dat ook te verkrijgen, maar na 3 keer het te gebruiken vervalt de garantie, rara waarom? :wink:

 

LOL ? :shock:

 

hoe gaat launch dan in zen werk :P sta op de rem en gas op dezelfde moment fzo ? (nooit 1 gezien of geprobeerd :/ )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

LOL ? :shock:

 

hoe gaat launch dan in zen werk :P sta op de rem en gas op dezelfde moment fzo ? (nooit 1 gezien of geprobeerd :/ )

 

 

In principe gaat het zo:

 

1. Bak in de S stand (sport stand)

2. ESP uit.

3. Stuur recht houden

4. linker voet op de rem en met je rechter voet gas geven (dan zal die zo rond de 3000 toeren blijven ''hangen'')

5. En als laatste laat je het rempedaal los en je schiet er van door, zoals je ziet op het filmpje.

 

Edit:

Deze laat het beter zien -> http://www.youtube.com/watch?v=jqJJe9zDqF0 en dan moet je effe vanaf 1:47 kijken. (ja... ja... ik weet dat zij een porno ster is...)

Aische Pervers testet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik het goed begrepen heb vervalt die garantie op de bak van 'n gt-r als je het nog maar één keer gebruikt, en na 'n keer of drie het ding te gebruiken, zou de bak aan revisie toe zijn...

conclusie: ik kan best leven ZONDER launch control :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als ik het goed begrepen heb vervalt die garantie op de bak van 'n gt-r als je het nog maar één keer gebruikt, en na 'n keer of drie het ding te gebruiken, zou de bak aan revisie toe zijn...

conclusie: ik kan best leven ZONDER launch control :P

 

1 keer? Ik dacht dat het 3 was, hmm... :roll:

 

Dusja, daaruit weet je al best snel dat het in ieder geval niet goed voor je auto is... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grote "zak" die rond de uitlaat gaat, en dan gaat de inspecteur lekker even doorblazen. Heel erg leuk dat ze zeggen "gelieve de wagen aan te bieden op bedrijfstemperatuur wegens de roettest", maar dat je soms wel een half uurtje staat te wachten in de rij...afspraak maken helpt natuurlijk.

 

EURO 4;

0.5 CO

0.23 HC

0.18 NOX

0.005 PM

 

EURO 5;

0.5 CO

0.17 HC

0.08 NOX

0.005 PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok, heel toevallig een idee wat de waarden zijn in DE?

 

Die waarden zijn dus incl roetfilter?

 

25pm voor een euro5 motor

 

Dat is dus ongeveer zoveel als je de motor uit hebt, er een auto voorbijrijd dan ben je er al overheen ;)

Image1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden