Ga naar inhoud
  • 0

autohold


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb zojuist begrepen dat autohold in teller wel of niet onthoudt te maken heeft met de SW versie van je ABS module, niet het partnummer zelf.

Dus blijkbaar voor elke109 xx module werken bv. versies 0003 en 0005 niet maar 0015 wel.

Er is een 0017 FRF update beschikbaar, dus iedereen moet het kunnen laten werken :)

 

Mijn 3C8 handrem zal volgende week wel binnen zijn dus kan ik het testen met mijn 109 C 0017 ABS ...

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedereen met VASPC, ODIS of VCP kan die update doen.
Die FRF update staat op elke VAS DVD.

 

Let er wel even op dat je je nieuwe coding moet uitzoeken na update.
Die is dus *niet* hetzelfde als voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net zoals bij alle andere types: eerste bits zijn type motor, dan 2 verplichte bits en dan de opties. Maar het zijn die motor types die dus anders (genummerd) zijn o.i.d.

Daar zijn hier op het forum genoeg discussies over te vinden ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

benieuwd vanaf welke SW versie het werkt, zoals ik wat rond heb gezocht heeft mijn toekomstige ABS versie 11 volgens ik opmaak uit wat log's

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb   

Part No SW: 3C0 614 109 P    HW: 3C0 614 109 P   

Component: J104    C4 440 V2   0011     

Revision: --025---   

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal het uit maken wat voor HW of SW versie je neemt van de 3c8 handrem module zag net wat betaalbare 3c8f modules maar de 1 heeft HW 10 en SW 007 de andere heeft HW 15 en SW 010 zal dat ook nog verschil uit maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist een 3C8907801E getest met sw versie 0017 en autohold wordt netjes onthouden in de teller.

Ook een 3AA907801F geprobeerd maar deze doet vooralsnog geen autohold.
Weet iemand hoe/waar je dat moet aanzetten bij deze unit? Ik heb in de coding autohold wel aangezet.

(Ik heb wel een fout "incompatible interface", misschien dat deze unit te nieuw is voor mijn auto, ofwel een andere module te oud?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3AA werkt nu ook foutloos, ik had een verkeerde coding.

Ik had 0021157 maar moest 0021057 zijn:

 

Address 53: Parking Brake        Labels: 3AA-907-801.clb
   Part No SW: 3AA 907 801 G    HW: 3AA 907 801 F
   Component: J540 EPB4  VW-64783 0009  
   Revision:   H19       Serial number: 00000000001800
   Coding: 0021057
 
En zoals bekend wel onthouden van laatste autohold instelling maar geen menu in teller.
aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Autohold menu is ook mogelijk bij 3AA EPB.

Ga naar Adaptation kanaal 12 en kies 1 voor menu of 2 voor laatste stand onthouden.

Bonny en in de 3c8xxxxxE hoe gaat dit in zijn werk.

 

Want ik zie het wel in de teller alleen hij pakt het niet aan....springt elke keer terug naar uit ipv aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17

dat heb ik ook. Probleem zit in de softwarestand. die moet minimaal 15 zijn bij je ABS module. Zie opmerking van Bonny een stukje terug.

 

 

edit in Post #27

 

maar blijkbaar is de 3AA EPB module hier niet zo kieskeuring om aangezien Rob hetzelfde type ABS pomp heeft als Rachid.

tenzij Bonny de ABS van ROB heeft ge-updated naar een hogere SW versie maar dat weten we maar zeker als Rob zijn ABS log eens post

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even wat me te binnen schiet,

Als je de ombouw doet kan je door middel van de 3AA handrem module te plaatsen mogelijks ook de B7 handrem knop aansluiten zodat deze ook werkt zoals hij zou moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden