Ga naar inhoud
  • 0

Andere velgen?


Fopperr

Vraag

Twijfel toch of ik de 19" Lugano's eruit zal doen, 18" terug en dan schroefset. Heb werkelijk geen idee welke velgen ik dan zoek, maar ben even benieuwd naar wat meningen en wat foto's van passats... Staan gelukkig genoeg op :wink:.

 

 

Welke maten zijn goed incl flinke verlaging? Welke schroefset? Hoor dat de AP's redelijk comfort houden...

 

 

Als je een leuke suggestie hebt, zet er maar een foto onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Alles wat je aanpast moet via de TÜV in de autopapieren komen te staan.

Alles staat ook omschreven en vast en op alles moet een ABE staan. Volgens mij zit de enige rek in de TÜV keurmeester ;-)

 

Wat dat betreft kunnen wij bijna alles t.o.v. Duitsland en België

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die punten moeten in duitsland lastig zijn. Waarom is een raadsel, maar gewoon moeilijk doen.

Aanlopen is idd niks aan, dan maar andere optie.

Ben je strafbaar als je 215 monteert trouwens of enkel voor keuring?

Strafbaar niet, alleen niet verzekerd... Een boete zou ik wel durven te riskeren, maar onverzekerd rondrijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, net even gevoeld waar mijn banden tegen aan lopen in de wielkasten. Het lijkt erop dat het echt het vilt is wat aan de binnenkant zit. Links achter is al een stuk weggesleten en die hoor ik nooit schuren, links is minder weggesleten en die hoor ik nog wel regelmatig. Ik vermoed dat als ik dat weghaal, het schuren afgelopen is.

 

Dat kan toch verder geen kwaad?

 

En als ik nou alsnog een AP schroefset monteer, gaat dit problemen geven? Ik weet dat 235 35 19" wel wat breed is voor een 3c met flinke verlaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitrollen er is in Rotterdam een goed bedrijf voor (maar ergens anders denk ik ook) - met speciaal gereedschap wordt het spatbord bewerkt (online) zo dat je band er niet meer tegen aankomt, over over staat. Hier ter info:

... een adresje in Limburg: http://www.dreamworkscartuning.nl/uitro ... uiten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Terugkomend op het oorspronkelijke topic:

In de Duitse papieren van het voertuig staat vermeld welke banden-velgen combinatie is toegestaan. Wil je er van afwijken moet je a.) velgen met een ABE kopen en de combinatie velgen / banden bij de TÜV in de papieren laten zetten. Als je velgen hebt zonder ABE en een combinatie die niet ingeschreven staat in je papieren - verliest je Auto de "Allgemeine Betriebserlaubnis" en dat is strafbaar. Het makkelijkst gaat het bij de TÜV als je iemand uit een Duitse Club hebt die de combinatie velgen/ banden (in de zin van de maten en ET) al in zijn papieren hebt staan - dan voldoet voor de TÜV een kopie hiervan en je bent "binnen 5 minuten" weer weg ....

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden