Ga naar inhoud
  • 0

(Ont)Koppeling tijdens het starten


Roliestone

Vraag

Dag Forum,

 

Sinds kort heb ik het probleem, dat wanneer ik de auto start in de versnelling, met volledig ingetrapt koppelingspedaal, de aandrijving niet goed ontkoppelt is en de auto naar voren wil. Na wat handelingen en intrappen van het pedaal is het wel over, maar het komt toch zo nu en dan weer terug.

Ik heb het Rem/ koppelingsvloeistof reservoir gecontroleerd en niveau is goed!

 

Heeft iemand een idee?

misschien de platen of drukgroep

of moet ik het ergens anders zoeken?

 

Ik heb licht het idee dat wanneer zich dit euvel voordoet het pedaal ook iets sponsachtig aanvoelt, maar weet het niet zeker...

 

Alvast bedankt,

 

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Dieselaar,

 

Wanneer ik de auto start en hij ontkoppelt niet volledig, dan gaat dat inderdaad vooraf met een wat slap aanvoelend pedaal, maar na het starten en wat trappen geeft ie meer druk!

Dus grote kans dat je gelijk hebt.

Zijn er nog andere mogelijkheden waaraan het kan liggen?

Voor zover al bedankt, Dieselaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het meest voor de hand liggend is de cilinder op de bak zelf en daarna de cilinder bij het koppelingspedaal.

 

Een luchtbel in het systeem zou in theorie ook mogelijk zijn,is er soms kortgeleden nog remvloeistof vervangen of iets anders aan het systeem gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een maand of 3 geleden wat remolie bij gevuld, omdat het niveau onder peil kwam en ik hier een melding van kreeg! Bremsenfehler

Ik heb m'n remblokken rondom gecheckt, maar daar zat nog voldoende op, tot de volgende beurt zeker, dus daar was niets mis mee.

Melding verdween daarna.

Dus het kan dat ik ergens wat olie was kwijtgeraakt, maar nu niet.

Heel soms heb ik ook dat de remdruk iets achterblijft bij langdurig remmen met lage snelheid, met name achteruitrijden / parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

koppelingscylinder op de bak is goed te doen, remvloeistof bijvullen is idd nooit nodig, als het lekt of als de blokjes ernstig dun worden rondom en het niveau al laag was kun je wel een melding krijgen, alleen bijvullen moet je dan niet doen, bij nieuwe blokjes gutst het er dan overheen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden