Ga naar inhoud
  • 0

Remschijven vw 3c


Fopperr

Vraag

Mijn remschijven moeten binnenkort rondom vervangen worden.

 

Ik zie sets van Zimmermann, ATE, Barum (conti) voorbij komen en de prijzen zijn behoorlijk gelijk.

 

Welke set ik nu heb weet ik niet, maar deze houden het inmiddels 185k vol (schijven).

 

Wat is jullie ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als mijn schijven aan vervanging toe zijn, zal ik waarschijnlijk de Zimmermann Coat Z Anti-corrosie schijven kopen.

http://www.otto-zimmermann.de/en/produk ... eiben.html

 

Dit zijn schijven met een coating die er voor zorgt dat de overige delen van de schijf die niet in contact komen met de remblokken, niet meer roesten.

Optisch vind ik dit veel mooier dan de OEM schijven of andere merken die gewoon helemaal van staal zijn, en dus lelijk gaan roesten. En dat vind ik persoonlijk geen gezicht met mooie open velgen.

 

Je kunt natuurlijk je normale nieuwe remschijven voorbehandelen en dan aflakken met hammerite, maar dit kost alleen maar meer tijd/geld.

Dan kun je beter fabrieksaf gecoate schijven kopen.

 

Ook Bosch heeft gecoate remschijven.

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Foppe,

 

Nee ik ben een echte Ebay lover, dus ik weet dingen heel snel te vinden. Ik koop regelmatig dingen via Ebay.co.uk en Ebay.de. Marktplaats is shit.

 

Via Ebay.de koop ik meestal Passat gerelateerde dingen zoals remschijven, accessoires, velgen, enz. Via Ebay.co.uk meer electronica of accessoires.

Ik had voor mijn oude 3BG ooit eens 2 complete velgensets gekocht (origineel 15") voor €283 en ze waren slechts 6 maanden gebruikt. Vervolgens kwam ik een paar maanden later weer een gloednieuwe set tegen voor €280 tegen. Ik had ze toen zelf in DE opgehaald.

 

Een paar jaar geleden kocht ik nog een no name remschijvenset 4 st. + 8 remblokken voor €140 incl. verzenden. De doos was zo zwaar dat de postbode ze nog net kon tillen. Maar het waren gewoon kale metalen schijven die natuurlijk rondom de kraag gaan roesten. Maar voor de rest zitten de schijven nog steeds onder mijn oude 3BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je wilt niet weten hoeveel ik via Ebay bespaard hebt! Bijv. die originele VW velgensets waren elk ruim €1000 per set als je ze via de dealer zou bestellen.

Ook mijn pasklare rubberen matten met hoge rand en mijn LED interieur verlichting heb ik er vandaan.

 

Maar deze set is gecoat ja (Coat Z). Ik wil eigenlijk ook de Bosch gecoate versies zoeken ter prijsvergelijking.

 

ff off-topic, maar dit was de velgenset die ik via Ebay gekocht had :D liggen nog onder mijn oude 3BG. De 3BG word nu bereden door een familielid. Sinds eind maart heb ik een zilveren 3C.

post-3382-1423828645,9256_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar, ik zie bij nieuwe onderdelen bijna nooit iets goedkoops op Ebay, zeker als je de verzendkosten meerekend.

Maar als je in Duitsland woont kan dat voordeliger uitpakken.

 

Tegenwoordig koop ik dit soort onderdelen vaak bij capartsdirect. Een voorschijf van Febi kost daar 86 euro p/set. Een gecoate versie van ATE 125................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Rob,

 

Je moet bij Ebay nooit op de titel af gaan (net als DVD titels, hahaha) maar op de inhoud van de Ebay bieding. Er staat duidelijk bij dat het om een set gaat incl. de remblokken:

 

für VW PASSAT (3C2) PASSAT (3C5) VARIANT-- Benziner und Diesel

 

Lieferumfang:

 

Bremsscheiben vorne 2 Stück Zimmermann: Nr:100.3300.20

 

Coat Z Beschichtung

 

Vorderachse; PR-Nr. 1LJ;1LH;1ZG;1ZM

 

Durchmesser 312 mm-belüftet

 

Bremsscheiben hinten 2 Stück Zimmermann: Nr: 100.3315.20

 

Coat Z Beschichtung

 

Hinterachse; .PR-Nr. 1KU,1KW

 

Durchmesser 282 mm-unbelüftet/voll

 

 

Beläge vorne inkl.Warnkontakt 4 Stück Zimmermann:23587.200.1

 

 

Beläge hinten 4 Stück Zimmermann: Nr:23914.170.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden