Ga naar inhoud
  • 0

Wat is een goed radio navigatiesyteem.


gerjol

Vraag

Momenteel is mijn passat voorzien van een RNS 300. Hierbij wordt de navigatie met pijlen aangegeven.

Tevens is hierop een 6-cd wisselaar aangesloten.

Heb tussen de klokken groot rood MFA display

 

Zoek een radio navigatiesysteem, waarbij (eventueel) later ook OPS en RVC op kan worden weergegeven in het scherm.

Schermgroote 6,5 of 7 inch.

 

Belangrijk is dat radio ontvangst goed is en goede navigatie. (heb nu een losse garmin)

Tevens wil ik graag MP3 weergave via SD card of USB

 

Weet dat er verschillende systeem zijn RNS - Zenec - chinese RNS etc.

Begrijp dat de originele VW systemen goed zijn maar wat is de ervaring met alternatieven.

 

Het liefst en plug en play, zonder overige zaken te moeten uitwisselen.

Gateway en leegloop accu.

 

Wat zijn de ervaring van de verschillende systemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je weer pijlen in je FIS? zoja dan heb je 2 alternatieven. Origineel RNS510 of Zenec

Zijn de pijlen minder van belang, dan kun je naar overige merken kijken en aftermarkt systemen zoals ik die verkoop (kloon)

Wat je wel moet controleren of ze aangestuurd worden via can-bus of niet. Dat heb je nodig voor OPS en CC weergave.

100% plug&play zijn de meeste systemen niet. antenne/microfoon etc moet je nog wegbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zo 'n zenec steken, en 't enige wat ik heb moeten wegbouwen was de gps ontvanger, en die heb ik achter m'n tacho ingeduwd. Externe microfoon was in z'n geheel niet nodig, want de ingebouwde voldoet meer dan prima :)

 

OPS en CC weergave zou ook probleemloos moeten werken, net als de pijlen in de FIS. Kan het zelf niet bevestigen want ik heb geen OPS en m'n tacho met groot scherm is nog altijd niet ingebouwd :P

 

aansluiting was gewoon kwestie van de quadlock stekker in te steken, gps antenne en de achteruitrijcamera aansluiten en de boel erinschroeven. Veel makkelijker kan je 't niet hebben zo lijkt mij :)

 

Ik moest bvb ook geen aansluiting maken op de achteruit "versnelling" om de camera te activeren, dat gebeurt automatisch via de CAN-bus en de dvd speler vrijschakelen (was in mijn geval al gedaan) is op twee minuten gebeurd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zo 'n zenec steken, en 't enige wat ik heb moeten wegbouwen was de gps ontvanger, en die heb ik achter m'n tacho ingeduwd. Externe microfoon was in z'n geheel niet nodig, want de ingebouwde voldoet meer dan prima :)

 

OPS en CC weergave zou ook probleemloos moeten werken, net als de pijlen in de FIS. Kan het zelf niet bevestigen want ik heb geen OPS en m'n tacho met groot scherm is nog altijd niet ingebouwd :P

 

aansluiting was gewoon kwestie van de quadlock stekker in te steken, gps antenne en de achteruitrijcamera aansluiten en de boel erinschroeven. Veel makkelijker kan je 't niet hebben zo lijkt mij :)

 

Ik moest bvb ook geen aansluiting maken op de achteruit "versnelling" om de camera te activeren, dat gebeurt automatisch via de CAN-bus en de dvd speler vrijschakelen (was in mijn geval al gedaan) is op twee minuten gebeurd :)

Zelf heb ik een volledig rood MFA.

 

Welk type Zenec heb je en welke camera?

Zit er bij de Zenec standaard navigatie software of moet dat seperaat worden aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wil je weer pijlen in je FIS? zoja dan heb je 2 alternatieven. Origineel RNS510 of Zenec

Zijn de pijlen minder van belang, dan kun je naar overige merken kijken en aftermarkt systemen zoals ik die verkoop (kloon)

Wat je wel moet controleren of ze aangestuurd worden via can-bus of niet. Dat heb je nodig voor OPS en CC weergave.

100% plug&play zijn de meeste systemen niet. antenne/microfoon etc moet je nog wegbouwen.

Geldt dit alleen voor de pijlen van de navigatie of meer?

 

Hoe is de kwaliteit van de radio en het navigatie systeem van de door jouw verkochte versies.

Zoals je ziet heb ik een 3c wat kun je me adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Radio ontvangst opzich is goed, alleen bij sommige wagens wil de AF functie soms te snel schakelen. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Geluidskwaliteit met standaard speakers is vergelijkbaar met de RNS510

canbus werkt twee kanten op. van auto naar radio met info over aan/uit, verlichting etc. stuurbediening wordt overgenomen. Ook wordt er wat info in het FIS weergegeven, zoals radio frequentie, volume, bron waar naar wordt geluisterd. OPS wordt weergegeven ook CC weergave als je wagen dat heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoor van veel mensen dat ze de zenec maar een beroerde kwaliteit radio vinden. Ook de dealer hier in het dorp heeft een paar van deze systemen ingebouwd maar is er snel mee gestopt. Ik zelf heb een pioneer f40bt en ben er zeer tevreden over goede ontvangst kan sd kaart in werkt met ops clima weergave enzovoorts erop zit aangesloten op de canbus navigatie werkt zeer goed en is zeer duidelijk originele achteruitrij camera zit er op aangesloten ook deze werkt prima. Hij is wel vrij prijzig. Maar is elke cent waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wil je weer pijlen in je FIS? zoja dan heb je 2 alternatieven. Origineel RNS510 of Zenec

Zijn de pijlen minder van belang, dan kun je naar overige merken kijken en aftermarkt systemen zoals ik die verkoop (kloon)

Wat je wel moet controleren of ze aangestuurd worden via can-bus of niet. Dat heb je nodig voor OPS en CC weergave.

100% plug&play zijn de meeste systemen niet. antenne/microfoon etc moet je nog wegbouwen.

Geldt dit alleen voor de pijlen van de navigatie of meer?

 

Hoe is de kwaliteit van de radio en het navigatie systeem van de door jouw verkochte versies.

Zoals je ziet heb ik een 3c wat kun je me adviseren?

 

 

Je bent niet alleen je pijltjes kwijt, maar alles wat met de radio te maken heeft zoals muziek nummer weergave kompas, mijn advies, haal gewoon een rns510 of 310 of 315 in een van de laatste 2 zit Bluetooth ingebouwd, en wat gateway betreft pak gewoon een c versie rns 510 en je accu loopt niet leeg ;) Tsja hij is diefstal gevoelig, maar we kloon of zenec net zo goed :D;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
MAatje heeft zenec, nooit meer. Radio ontvangst slecht, lcd scherm slecht met de zon erop zie niks, en onder bepaalde hoek ook niet en regelmatig vast lopen. Vind maar hoop geld nog voor zo zenec met z'n kwaliteit.

 

mijn vorige radio was ook 'n zenec, heb ik vijf jaar gebruikt. Beste headunit die ik ooit gehad heb... met grote afstand :!:

 

slechte radio ontvangst absoluut niet het geval (meegeleverde antenneversterker van de zenec zelf) en vastlopen? regelmatig nog wel? nog geen één keer aan de hand gehad so far. Ik heb wel de meest recente firmware erop gezet, heeft uwe maat dat ding ooit wel 'ns 'n update gegeven?

 

@gerjol: de navi software zit er standaard op, ik heb de nc 2010 als ik het goed heb (zo ff uit m'n hoofd). M'n camera is gewoon zo 'n universeel ding van velleman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb een RNS510 voor je, 400 euro mag je hem hebben, alles kannop.aangesloten worden, advies als je een RNS neemt laat gelijm een navilock op zetten.

gr ids

Wat voor versie is het, zit hier navigatie software bij, kans op leegloop accu?

Heb je de navilock ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een C versie, met V9 navigatie, en vrij geschakeld, de meeste hebben geen problemen met leegloop van de accu, maar mocht dit wel zijn dan kan dat software matig aangepast worden, zodat je accu niet leegloopt, als je navilock wil, is dat ook mogelijk, ik haal hem gewoon bij de dealer, kost 120 incl btw, inbouwen doe ik voor 50 euro.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het systeem dat Dieseltje verkoopt is een goed alternatief voor een dure originele RNS. Zelf heb ik er ook een gehad en het werkt op wat kleine dingetjes na gewoon prima. Een aantal van die kleine dingetjes zijn er volgens mij ook uitgehaald in de nieuwste versie (interface, iPod bediening en radio-ontvangst). Ook niet onbelangrijk; waar je op diverse fora veel slechte verhalen leest over service bij chinese klonen is de service bij Dieseltje wel top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben laatst langs een Zenec-dealer gegaan om een kijkje te nemen naar de Zenec NC2011D... de opvolger van de NC2010 (die problemen heeft/had met radio ontvangst).

 

de verkoper gaf ook ruiterlijk toe dat er problemen waren in het verleden met de 2010 versie. Maar, zei hij, wanneer de laatste update gedraaid is, is er eigenlijk maar weinig meer mee aan de hand.... Het enige verschil is dan nog de snelheid van het apparaat en het feit dat er op de NC2011D een dubbelE tuner zit, waarmee de radio-ontvangst aanzienlijk beer geworden is.

 

Ik zit er toch stevig over te denken om de 2011D aan te schaffen, zeker aangezien de navigatie van de ingebouwde MFD2 de laatste tijd haperde en inmiddels aangeeft dat ik "een navigatie DVD moet plaatsen", terwijl deze er gewoon in zit.... :-( En met de vakantie in Italië over twee weken, is het toch wel handig om een werkende navigatie tot mijn beschikking te hebben in de auto.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik heb inmiddels de Zenec NC2011D gekocht en in mijn auto gemonteerd..... wat een mooi systeem zeg!

Die pioneer set ken ik.... die heeft mijn jongsbroertje in zijn Octavia RS gehad.... ik vond het systeem er niet mooi uit zien. Te klein scherm en te duidelijk een aftermarket systeem.

 

Toch bedankt voor je tip Alle ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden