Ga naar inhoud
  • 0

Audi ambiance voetverlichting zonder 3c8 BNSTG


proportions

Vraag

Beste forumleden,

 

Je hebt Audi voetverlichting met ambiance maar niet de nodige boordnet die het ondersteunt, wat nu ?

Ik heb een manier gevonden waardoor je de polen kan omwisselen d.m.v. een relais.

Dus als je je deur open maakt branden je voetverlichtingen wit en sluit je de deur, dan branden ze rood.

 

Hieronder de uitleg hoe het moet:

 

Benodigde onderdelen (artikelnummers van conrad):

 

2 stuks relais - 504295-89 (€24.68)

1 diode - 162280-89 (€0.04)

1 11W 15ohm weerstand - 411566-89 (€2.35)

1 5W 47ohm weerstand - 401978-89 (€0.57)

1 werk plaat - 531341-89 (€0.68)

1 beldraad (10m) - 609989-89 (€1.14)

1 8 ingangs connector - 731976-89 (€0.69)

Soldeerbout / tin

kniptang

schroevendraaier

 

Zet de onderdelen zoals hieronder afgebeeld op je werk plaat.

 

post-17087-1423828633,0357_thumb.jpg

 

Soldeer de onderdelen zoals hieronder afgebeeld aan elkaar.

 

post-17087-1423828633,4576_thumb.jpg

 

Op de afbeelding hierboven zie je links kabel bezettingen van 1 t/m 8.

Aansluiting gaat als volgd:

 

 

1: Aansluiting voor de LED min (-)

2: Aansluiting voor LED Plus (+)

3: is het deurcontact +12 V

 

7: negatieve spanning (-) - (normale auto massa)

8: Positieve spanning (+) - (instrument verlichting, schakel dan ook hier de twee weerstanden in serie)

 

Je kan een klein stukje van de werk plaat gebruiken en een kastje om het geheel heen bouwen, it's up to you..

 

Als er vragen zijn hoor ik het wel.

 

Groeten,

 

Ilker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ilker, als je nu zo mooi plaatje in mekaar soldeert voor de minder-handigen hier.. wat kosten ze dan?

 

Ik weet niet wat een redelijke prijs zal zijn...

Maar als er mensen zijn die het willen maar niet kunnen, dan kan ik altijd wel wat regelen voor ze..

Ben niet echt op winst uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja dat is gaaf! Kan dat voor en achter? Ik heb er wel interesse in.

 

Ik weet niet of je zelf de voetverlichting hebt aangesloten maar alles loopt in serie naar de BNSTG.

Je hoeft dus 1 van deze relais te maken en tussen de BNSTG en de voetverlichting aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is dit enkel en alleen voor de 3C of is dit ook mogelijk voor de 3BG.

Er zit nog helemaal niks van voet verlichting in maar het staan wwl nog op de planning (voor zover het me gaat lukken)

 

Ik had bij de auto van me neefje geen plek gevonden voor de voetverlichting, wel in de stoelen maar niet onder de dashboard.

Ik zal het even voor je uitzoeken of het mogelijk is om voetverlichting in bnstg aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is dit enkel en alleen voor de 3C of is dit ook mogelijk voor de 3BG.

Er zit nog helemaal niks van voet verlichting in maar het staan wwl nog op de planning (voor zover het me gaat lukken)

 

Ik had bij de auto van me neefje geen plek gevonden voor de voetverlichting, wel in de stoelen maar niet onder de dashboard.

Ik zal het even voor je uitzoeken of het mogelijk is om voetverlichting in bnstg aan te sluiten.

Top alvast dank :thumb:.

Nog 1 vraagje wat is BNSTG

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is dit enkel en alleen voor de 3C of is dit ook mogelijk voor de 3BG.

Er zit nog helemaal niks van voet verlichting in maar het staan wwl nog op de planning (voor zover het me gaat lukken)

 

Ik had bij de auto van me neefje geen plek gevonden voor de voetverlichting, wel in de stoelen maar niet onder de dashboard.

Ik zal het even voor je uitzoeken of het mogelijk is om voetverlichting in bnstg aan te sluiten.

Top alvast dank :thumb:.

Nog 1 vraagje wat is BNSTG

 

Mvg

 

BNSTG = Boordnetzsteurgerat = Boordnet module

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je toevallig ook vanwaar voetverlichting komt :) ben met zodanig veel bezig dat ik op duur niet meer weet naar wat ik zoek :P

 

quote="proportions"]

Ja dat is gaaf! Kan dat voor en achter? Ik heb er wel interesse in.

 

Ik weet niet of je zelf de voetverlichting hebt aangesloten maar alles loopt in serie naar de BNSTG.

Je hoeft dus 1 van deze relais te maken en tussen de BNSTG en de voetverlichting aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden