Ga naar inhoud
  • 0

temperatuur meter niet 90 graden


raymonnetje

Vraag

Hallo,

 

Ik ben net terug van school (25km heen en 25km terug), de heenweg kwam de temp meter niet verder dan het streepje voor de 90 graden, en de terugweg ging hij net voorbij dat streepje maar ook nog niet naar de 90.

 

Hoort dit zo? of duidt dit toch op thermostaat problemen?

 

mijn vader zegt dat dit puur komt door rijwindkoeling. Kan... maar mijn vorige golf 4 tdi, bleef met deze temperaturen wel gewoon strak op de 90 graden staan. deze werd alleen niet compleet warm als het ging vriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zal even kijken of er binnenkort tijd voor is ;)

 

ik heb trouwens een 3bg 101pk // 74kw

 

Trouwens, zoals nu heb ik eignelijk alleen naar school er mee gereden (is grotendeels 80) dan is hij behoorlijk zuinig, maar als er wind tegen staat staat de bc gauw over de 5,5l/100km terwijl hij normaal 4,5 aangeeft. En als ik sneller rijd (100kmh, geen bijzondere omstandigheden) dan staat hij soms op 6l/100km is dit niet aan de hoge kant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rijwind of niet, hij moet altijd het zelfde aan geven. Als de motor warmer wordt gaat de thermostaat even open en krijgt hij wat koud water uit de radiateur, en sluit de thermostaat weer. dus als hij te koud blijft kan de thermostaat open blijven staan en wordt teveel gekoeld, of geeft de temperatuur sensor een verkeerde waarde aan.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden