Ga naar inhoud
  • 0

Olieverbruik TDI 81 kw.


kolst007

Vraag

Sinds een korte tijd ben ik weer eens op het forum.

Mijn Passat TDI heeft nog geen mankementen dus vandaar.

 

Maar, hij gebruikt 1 liter olie per +/- 5000 km. Is dit acceptabel of is dit wat anders.

Hij rookt trouwens niet veel en er wordt rustig mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind dit vrij veel, maar is niet uitzonderlijk. Ik heb in het verleden een A4 1.9 DI gereden (zakelijk, 125.000 km in een jaar tijd) en deze nieuw gekregen. Deze gebruikte ook 1 liter olie op de 4-5000 km. Met mijn vorige Passat's, beide AFN 110 pk lag het loieverbruik op 1 liter op 15.000 km. Mijn huidige AVF 130 pk gebruikt iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn tdi 130 neemt ook een goede liter op 10000km. Vind dit toch aan de hoge kant voor een auto met 100000km. (Elf Excellium DID 5w40)

Maar een olie-analyse laten uitvoeren bij ANAC en niets verkeerd teruggevonden dus alles OK.

Toch vertrouw ik het niet, vind het niet kunnen dat een auto zoveel olie verstookt.

Dit met een meer dan nette rijstijl.

 

Gr. K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn tdi 130 neemt ook een goede liter op 10000km. Vind dit toch aan de hoge kant voor een auto met 100000km. (Elf Excellium DID 5w40)

Maar een olie-analyse laten uitvoeren bij ANAC en niets verkeerd teruggevonden dus alles OK.

Toch vertrouw ik het niet, vind het niet kunnen dat een auto zoveel olie verstookt.

Dit met een meer dan nette rijstijl.

 

Gr. K.

 

Ik reageerde hierop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden