dane4117 Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 beste members. ik was dus van de week even bezig met vagcom. ik wou dus gelijk even kijken of mijn lmm nog naar behoren werkt nu heb ik dus een log gemaakt van die waardes maar kan nergens vinden welke waarde's die moet halen. ik heb dus een log van de air mass drawn. is dit tevens de juiste? ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen. met vriendlijke groet, dane van het hoofd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Dit zijn echt van de gegevens waar je DM midden in de nacht voor wakker kan maken en dan zegt hij ze je zo uit het hoofd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 850 mgr moet hij halen. Kijk ff wat je waardes zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 ow sorry...dacht dat het een tdi was... benzine weet ik niet.... DM HELP!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Hehe, LMM max = 215 g/s Stationair 760-960 toeren = 1.8-4.0 g/s Stilstaand 2520 toeren = 7.5-12 g/s Het beste kun je rijdend een log maken in de 3de versnelling vanaf 2000 toeren totaan ~6500 toeren volgas op een vlakke rechte weg. Block 003 loggen, hierin staat de LMM waarde in gram/seconde. Wat zijn de waarden van block 032 (fuel trims)? hieraan kun je ook deels zien of er eventueel wat mis is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 DM super hier heb ik wat aan! block 3 heb ik al geblockt TIME 760-960 rpm 0,5-1,5 ms 1-3 ms 1,8-4,0 g/s V 80-105 deg C -45-108,5 deg C TIME wanted 3-8 ms correction 0-8 ms 0,5-8,0 ms duty cycle 0-99% Marker STAMP /min ms ms g/s 0,9 3280 5,85 11,39 61,39 2,08 3480 5,7 11,31 63,68 3,23 3720 5,6 11,05 66,25 4,38 3920 5,55 11,05 69,23 5,55 4080 5,5 11,05 71,59 6,69 4280 5,55 11,22 75,62 7,86 4440 5,65 11,48 79,93 8,99 4600 5,7 11,82 84,03 10,13 4800 5,8 12,07 88,75 11,26 5000 5,95 12,67 94,44 12,4 5160 6 13,09 98,75 13,54 5360 6 13,26 102,43 14,66 5520 6 13,26 105,07 15,81 5680 5,95 13,35 107,78 kan je hier iets mee? ik wordt er namelijk niet veel wijzer uit. alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 sorry dm dit ziet er zo een beetje onoverzichtelijk uit. ik ga het even netjes maken voor je! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 hier is het in een word bestand. ik ga morgen even vagcomen met block 32. dan post ik hier de uitslag zsm mogelijk! Group A.doc Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Block 32 is gewoon uit te lezen. Wel even opletten dat je niet vantevoren de DTC's uit module 1 wist, want dan worden ook de fueltrims weer gereset. 102 g/s is overigens aan de krappe kant. Wellicht dat het tijd wordt voor een nieuwe lmm? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 Ja, geen foutcodes wissen voordat je block 032 hebt uitgelezen, dit kan idd met alleen de sleutel op contact, zonder draaiende motor. Is de motor ook gechipt? Je zou normaal wel meer verwachten dan 102 g/s Als de 2de waarde van de fuel trims +10% of meer is kun je wel met enige zekerheid zeggen dat de lmm eraan is (icm de lage gemeten LMM waarde). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 2 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 motor is niet gechipt en heeft 154dkm erop. ik heb soms in z'n 2de versnelling dat ie bij plankgas bij ongeveer 2000 a 3000rpm een schokje geeft. net alsof die een omwenteling overslaat. block 32 ga ik nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 2 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 hier is die dan. block 32 geeft alleen maar n/a aan. is dat normaal? ik kan tot block 27 uitlezen. of doe ik iets verkeerd? de air mass drawn komt niet hoger dan 105,83. toen zat ik echt tegen het rode gebied aan. Wednesday2May200710.doc Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 Zal wel aan vag-com liggen, is dat de shareware versie of de volledige licentie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 2 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 volledige versie. 311 dacht ik zo uit m'n hoofd. tips hiervoor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 2 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 ik heb vandaag even een stukje zonder lmm gereden. dit maakt bijna geen verschil, alleen als ik gas gaf dan viel die eerst iets terug en pakte m dan op, maar ook niet echt extreem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 18 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2007 hallo allemaal. ik heb nu weer iets nieuws. ik krijg een storingscode bij het uitlezen, en wel deze. 00561: mixture adaption 14-00- adaption limit (add) exceeded. kunnen jullie hier iets mee? m vr gr dane Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 18 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2007 Ik zou zeggen, lees deze pagina eens door: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00561.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2007 Volgens mij kunnen AEB motoren niet zonder een lmm rijden aangezien dit de enige mogelijkheid is om de luchtmassa te checken. Na de AEB is er tevens een druksensor op de IC geplaatst, deze meet de turbodruk en dit is een afgeleide van de luchtmassa. Bij dit type kan het dus wel. Wat waren nou ook al weer de waarden van block 032, deze zal nav die code wel op z'n max. staan positief. Waarschijnlijk toch de LMM. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 20 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2007 hallo dm probleem is dus dat ik block 032 niet uit kan lezen. hij geeft hier op alle 4 de velden n/a aan. doe ik iets fout met vagcom of is dit normaal bij de aeb? hij komt btw uit juni 97. rijden zonder lmm kan wel alleen reageert ie dan heel slecht op het gas. wanneer je uit stationair gas geeft slaat ie eerst bijna af en komt dan op toeren. m vr gr dane Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Kun je wel al rijdend block 003 uitlezen? Hierin staat oa de LMM waarde voor de 1.8T. Rijdend op een vlakke rechte weg in de 3de versnelling bij zo'n 2000 toeren en dan volgas. Met vag-com de waarden uitlezen tot 6000 toeren, de LMM waarde moet dan maximaal 130g/s voor een niet gechipte motor, 160g/s voor een gechipte motor. Haal je die waarden (bij lange na) niet dan is de kans groot dat de lmm eraan is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 21 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 heb ik reeds gedaan en kom tot maximaal 96g/s bij 6000 rpm. dus ik kan hieruit dan opmaken dat ie overleden is? m vr gr dane Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 21 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 dm zou je mij een indicatie kunnen geven wat zo'n ding kost en waar ik het kan krijgen buiten de vw dealer om. m vr gr dane Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Ik denk het haast wel ook icm met de code. Het volgende gebeurt nl, LMM is versleten en meet minder luchtmassa dan er doorheen gaat. Het mengsel wordt dus te arm en de ECU stuurt bij voor een mengselverhouding van 14,7 (ideaal). Nu is de LMM zover heen dat de ECU niet meer kan bijsturen en de code volgt (adaptation limit). Daarom was ik ook benieuwd naar de waarden van block 032, dit is nl. de adaptation waarde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Ik het er zelf 2 nieuwe gekocht op ebay.de voor rond de 50 euro per stuk ex verzendkosten. Je moet wel eerst weten welk VW nummer je moet hebben, d'r zijn verschillende LMM's voor de AEB (afhankelijk van het chassisnummer). Het VW nummer staat op het LMM huis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dane4117 Geplaatst 21 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 oke bedankt dm. mijn nummer is 0280217217. nu zie ik op ebay dat dit allemaal imitatie's zijn? moet ik geen orginele bosch hebben? m vr gr dane Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Dat is het Bosch nummer, d'r staat nog een (VW) nummer daarboven/onder. Je moet wel een orginele Bosch hebben lijkt me. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dane4117
beste members.
ik was dus van de week even bezig met vagcom.
ik wou dus gelijk even kijken of mijn lmm nog naar behoren werkt
nu heb ik dus een log gemaakt van die waardes maar kan nergens vinden welke waarde's die moet halen.
ik heb dus een log van de air mass drawn.
is dit tevens de juiste?
ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.
met vriendlijke groet,
dane van het hoofd
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten