Ga naar inhoud
  • 0

lmm waardes 1.8t aeb


dane4117

Vraag

beste members.

ik was dus van de week even bezig met vagcom.

ik wou dus gelijk even kijken of mijn lmm nog naar behoren werkt

nu heb ik dus een log gemaakt van die waardes maar kan nergens vinden welke waarde's die moet halen.

ik heb dus een log van de air mass drawn.

is dit tevens de juiste?

ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.

 

met vriendlijke groet,

dane van het hoofd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hehe,

 

LMM max = 215 g/s

Stationair 760-960 toeren = 1.8-4.0 g/s

Stilstaand 2520 toeren = 7.5-12 g/s

 

Het beste kun je rijdend een log maken in de 3de versnelling vanaf 2000 toeren totaan ~6500 toeren volgas op een vlakke rechte weg. Block 003 loggen, hierin staat de LMM waarde in gram/seconde.

 

Wat zijn de waarden van block 032 (fuel trims)? hieraan kun je ook deels zien of er eventueel wat mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DM super

hier heb ik wat aan!

block 3 heb ik al geblockt

TIME 760-960 rpm 0,5-1,5 ms 1-3 ms 1,8-4,0 g/s

V 80-105 deg C -45-108,5 deg C TIME wanted 3-8 ms correction 0-8 ms

0,5-8,0 ms duty cycle 0-99%

Marker STAMP /min ms ms g/s

0,9 3280 5,85 11,39 61,39

2,08 3480 5,7 11,31 63,68

3,23 3720 5,6 11,05 66,25

4,38 3920 5,55 11,05 69,23

5,55 4080 5,5 11,05 71,59

6,69 4280 5,55 11,22 75,62

7,86 4440 5,65 11,48 79,93

8,99 4600 5,7 11,82 84,03

10,13 4800 5,8 12,07 88,75

11,26 5000 5,95 12,67 94,44

12,4 5160 6 13,09 98,75

13,54 5360 6 13,26 102,43

14,66 5520 6 13,26 105,07

15,81 5680 5,95 13,35 107,78

 

 

kan je hier iets mee?

ik wordt er namelijk niet veel wijzer uit.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, geen foutcodes wissen voordat je block 032 hebt uitgelezen, dit kan idd met alleen de sleutel op contact, zonder draaiende motor.

 

Is de motor ook gechipt? Je zou normaal wel meer verwachten dan 102 g/s

Als de 2de waarde van de fuel trims +10% of meer is kun je wel met enige zekerheid zeggen dat de lmm eraan is (icm de lage gemeten LMM waarde).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij kunnen AEB motoren niet zonder een lmm rijden aangezien dit de enige mogelijkheid is om de luchtmassa te checken. Na de AEB is er tevens een druksensor op de IC geplaatst, deze meet de turbodruk en dit is een afgeleide van de luchtmassa. Bij dit type kan het dus wel.

 

Wat waren nou ook al weer de waarden van block 032, deze zal nav die code wel op z'n max. staan positief. Waarschijnlijk toch de LMM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo dm

probleem is dus dat ik block 032 niet uit kan lezen.

hij geeft hier op alle 4 de velden n/a aan.

doe ik iets fout met vagcom of is dit normaal bij de aeb? hij komt btw uit juni 97.

rijden zonder lmm kan wel alleen reageert ie dan heel slecht op het gas.

wanneer je uit stationair gas geeft slaat ie eerst bijna af en komt dan op toeren.

m vr gr dane

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je wel al rijdend block 003 uitlezen? Hierin staat oa de LMM waarde voor de 1.8T. Rijdend op een vlakke rechte weg in de 3de versnelling bij zo'n 2000 toeren en dan volgas. Met vag-com de waarden uitlezen tot 6000 toeren, de LMM waarde moet dan maximaal 130g/s voor een niet gechipte motor, 160g/s voor een gechipte motor. Haal je die waarden (bij lange na) niet dan is de kans groot dat de lmm eraan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk het haast wel ook icm met de code. Het volgende gebeurt nl, LMM is versleten en meet minder luchtmassa dan er doorheen gaat. Het mengsel wordt dus te arm en de ECU stuurt bij voor een mengselverhouding van 14,7 (ideaal). Nu is de LMM zover heen dat de ECU niet meer kan bijsturen en de code volgt (adaptation limit). Daarom was ik ook benieuwd naar de waarden van block 032, dit is nl. de adaptation waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik het er zelf 2 nieuwe gekocht op ebay.de voor rond de 50 euro per stuk ex verzendkosten.

 

Je moet wel eerst weten welk VW nummer je moet hebben, d'r zijn verschillende LMM's voor de AEB (afhankelijk van het chassisnummer). Het VW nummer staat op het LMM huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden