Ga naar inhoud
  • 0

Storingscodes (uitlaatgassen)


Chiem

Vraag

Sinds 1 week heb ik eindelijk mijn nieuwe Passat 3BG V5 (bj 2003-03). Enorm blij mee. Heb er meteen een nieuwe LPG (Lansi LSI) installatie inlaten zetten.

 

Na een weekie rijden (+/- 2000km) ging mn uitlaatgassen lampje branden. Een dag later brandde hij niet meer en naa twee dagen wel weer.

 

Ben net even bij de dealer geweest (mijn eigen en dus niet waar ik hem gekocht heb). Die heeft de storing uitgelezen en gereset. Omdat het erg druk was kon hij me verder even niet helpen. Wel heb ik de codes gekregen.

 

 

Mijn vraag dus...Kan iemand mij vertellen waar deze codes voor staan?

 

 

17755

17765

17573

 

 

Thnx :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

foutcode: 17756 P1348

nl Ontstekingsversterker, primair circuit 1 onderbreking

du Zündausgang 1 Unterbrechung

en Ignition Coil Power Output Stage 1 Open Circuit

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Bedrading en/of aansluitingen: kortsluiting naar min

* Ontstekingsversterker

* Sensor nokkenaspositie

* Hoogspanningskabels

* Bougies

 

 

 

--------------------------------------------------

 

foutcode: 17765 P1357

nl Bobine / versterker cilinder 1 kortsluiting naar min

du Zündansteuerung Zyl. 1 Kurzschlusz nach Masse

en Cyl. 1, ignition circuit Short to Ground

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Bedrading en/of aansluitingen: kortsluiting naar min

* Bobine / versterker

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

foutcode: 17573 P1165

nl Brandstofregeling lange termijn 1, cilinderrij 1 te-rijk limiet overschreden

du Bank 1, Gemischadaption Bereich 1 Fettgrenze überschritten

en Bank 1, Long Term Fuel Trim, Range 1 Rich Limit Exceeded

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Brandstofdruk of -pomp

* Inlaat- uitlaatsysteem

* Injectors

* Verwarmde lambdasonde

* Klep aktieve koolstoffilter

* Brandstofdamp afzuigsysteem

* EGR systeem

 

 

 

 

 

Dit ruikt naar het bekende V5 probleem: Kapotte bobine. Mijn vraag is dan ook: Loopt de v5 wel mooi? Geen hokken en stoten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit ruikt naar het bekende V5 probleem: Kapotte bobine. Mijn vraag is dan ook: Loopt de v5 wel mooi? Geen hokken en stoten?

 

Hij loopt prima. Heel soms heb ik het gevoel dat hij een beetje stotterd maar dat is niet heel vaak, eerder heel soms en als hij stotterd is het ook maar heel lichtjes.

 

Er zit idd garantie op.

 

 

 

Thnx guys /bow :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Sjoerd,

 

Goed lezen! de 1e is niet 17756 maar 17755

 

17755 P1347 Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sens.Sign. Out of Sequence

 

ofwel nokkenaspositiesensor buiten bereik.

 

 

Het probleem met het uitlaatgaslampje lijkt mij een Lambdasonde probleem.

 

------- tekstje van inet geplukt ----------

Het LPG-systeem van deze auto is net zoals het benzinesysteem, lambdageregeld. Dat wil zeggen dat de lucht/brandstofverhouding voortdurend op de voor een optimale verbranding ideale waarde (lambda 1) wordt gehouden, zodat ook de katalysator optimaal zijn reinigende werk kan doen. Het aanhouden van die bepaalde lucht/brandstofverhouding verzogt de lambdasonde, aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte van de uitlaatgassen (voor de katalysator). Zodra de sonde afwijkingen in de richting arm of rijk constateert, vertoont het sondesignaal een spanningssprong waarop de elektronische regeleenheid reageert door meer resp. minder brandstof in te spuiten. Dat gebeurt zowel op benzine als op LPG.

------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Sjoerd,

 

Goed lezen! de 1e is niet 17756 maar 17755

 

17755 P1347 Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sens.Sign. Out of Sequence

 

ofwel nokkenaspositiesensor buiten bereik.

 

 

Het probleem met het uitlaatgaslampje lijkt mij een Lambdasonde probleem.

 

------- tekstje van inet geplukt ----------

Het LPG-systeem van deze auto is net zoals het benzinesysteem, lambdageregeld. Dat wil zeggen dat de lucht/brandstofverhouding voortdurend op de voor een optimale verbranding ideale waarde (lambda 1) wordt gehouden, zodat ook de katalysator optimaal zijn reinigende werk kan doen. Het aanhouden van die bepaalde lucht/brandstofverhouding verzogt de lambdasonde, aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte van de uitlaatgassen (voor de katalysator). Zodra de sonde afwijkingen in de richting arm of rijk constateert, vertoont het sondesignaal een spanningssprong waarop de elektronische regeleenheid reageert door meer resp. minder brandstof in te spuiten. Dat gebeurt zowel op benzine als op LPG.

------------

 

 

:embarassed::embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De V5 (op LPG) van mijn achterbuurman zit ook vól met storingen die ik er niet uit krijg. Zo heeft hij storingen met bijvoorbeeld elke brandstofinjector, en nog enkele dingen. Ik vermoed dat dit met de LPG installatie te maken heeft.

 

Ook het lambdasonde probleem kan hierdoor veroorzaakt worden, LPG wil nu eenmaal wel eens voor storingen zorgen in auto's met zoveel electronica. Aan de andere kant kan het lampje ook getriggered worden vanwege een probleem in de bobines, waardoor het lambdawaarden buiten de regelgrens treden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De V5 (op LPG) van mijn achterbuurman zit ook vól met storingen die ik er niet uit krijg. Zo heeft hij storingen met bijvoorbeeld elke brandstofinjector, en nog enkele dingen. Ik vermoed dat dit met de LPG installatie te maken heeft.

 

.

 

Op het moment dat je de storingen wist op benzine en je schakelt over op gas heb je bij een 4-cyl meteen 5 fouten, 4 daarvan zeggen dat de injector bij elke cylinder open staat en de 5e melding is van een koolstoffilter oid. DIt is normaal en hoeft niet gewist te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in eerste instantie niets, het lampje mag dan niet meer gaan branden, anders zal de gas-installateur toch moeten kijken naar de installatie, kunnen die niks doen dan lijkt het mij raadzaam eens met JDEngineering te bellen om evt de auto te chippen(ja.. ik weet het het is een V5) Jeroen heeft nl ook redelijk veel ervaring met 1.8T's op gas, het kan zijn dat Jeroen de ecu beter kan vertellen hoe met de gasinspuiting kan omgaan.

 

Indien je belt, laat dan even weten dat je door mij(Matthijs) gestuurd bent, dat ik het geadviseerd heb, anders kan het zijn dat het/je evt verkeerd overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden