Ga naar inhoud

  • 0

autohold+bandensensor mogelijk?


menno1978

Vraag

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Na wijzigen van de code in module 53 van 11 nar 12 geen lampje of storing. Zelfs na een stuk rijden ook niet.

Toch zijn dit dezelfde modules als Willem.

Misschien wat langer erin laten staan?

Ik zou het ook wel willen.

 

Krijg je een melding op het dashboard of moet je actief op zoek naar de storing in de module?

 

Bij mij ging het gele Abs lampje meteen branden zodra ik van 11 naar 12 bevestigde, kostte bij mij veel moeite om het lampje uit te krijgen na het terug coderen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nadat Autohold is ingeschakeld, gaat bij de gordel losmaken of van contact, automatisch de handrem erop.

Als je dan opnieuw de auto start en autohold inschakeld, valt mij het volgende op:

Wil je vooruit rijden wordt de handrem wel automatisch ontgrendeld, wil je echter achteruit gaan rijden dan ontgrendeld de handrem niet automatisch.

 

Hebben meer mensen deze ervaring?

 

Bij mij ontgrendelt de handrem in beide richtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het terugcoderen duurde het even voordat het programma contact had met de module. Ik kreeg ook twee keer een fout, maar omdat ik aan het rijden was dacht ik dat ik de stekker eruit geschopt had, maar dat was niet het geval.

Uiteindelijk heb ik hem maar teruggezet.

Morgen maar weer even aanmelden.

Ik heb vandaag een nieuwe accu erin gezet om te kijken of ie nu wat vaker zonder hulp wil starten.

Ik denk het niet want ik heb de oude accu thuis aan de lader gezet en die gaf aan dat de accu nog prima was.

Ik laat hem een paar dagen staan en dan nogmaals de spanning meten, en tegelijk in de auto ook maar opletten, als ie naar en paar dagen weer niet start zal ik toch op zoek moeten naar een lekstroompje.

Ik heb nog steeds de foutmelding:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 69: Trailer Labels: 8P0-907-383.lbl

Part No SW: 8P0 907 383 HW: 8P0 907 383

Component: ANHAENGERELEKTR H01 0010

Coding: 0000001

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: F6E9625A8151BBA88B9

 

1 Fault Found:

00576 - Terminal 15

008 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 70

Mileage: 222460 km

Time Indication: 0

Date: 2013.02.17

Time: 18:10:00

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Raadselachtig want alles werkt gewoon en de storing kan ik niet resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij ontgrendelt de handrem in beide richtingen.

Misschien moet ik iets meer gas geven :D

 

Dat vind ik wel erg fijn met autohold, het loslaten van de vier schijfremmen door de Abs module gaat veel fijner dan het loslaten van de achterremmen door de elektrische handrem, bij autohold hoef je bij weinig tegendruk alleen de koppeling rustig op te laten komen, bij de handrem moet je vrijwel altijd gas bijgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Door het coderen van 11 naar 12 ging bij mij het storings lampje van de parkeerrem branden (links bovenaan) en ik dacht niet van mijn ABS ??"

 

 

Klopt, is het remlampje met de P die zit bij mij midden boven de toerenteller

 

post-10228-1423828486,6066_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het wijzigen van de code moet het vrijwel direct gaan branden.

Het lampje wat Willem hierboven laat zien brand na het coderen, nadat je terug gecodeerd hebt moet je je auto op slot zetten en weer van slot af halen zodat die foutmelding verdwijnt.

 

Bij mij is het gelukt met een B versie handrem module en ik weet niet welke versie van ABS.

 

Ik kan wel helpen als je in de buurt van Den Haag woont, ook met inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij het wijzigen van de code moet het vrijwel direct gaan branden.

Het lampje wat Willem hierboven laat zien brand na het coderen, nadat je terug gecodeerd hebt moet je je auto op slot zetten en weer van slot af halen zodat die foutmelding verdwijnt.

 

Bij mij is het gelukt met een B versie handrem module en ik weet niet welke versie van ABS.

 

Ik kan wel helpen als je in de buurt van Den Haag woont, ook met inbouw.

 

Je kon weleens helemaal gelijk hebben met dat slot, bij mij ging i.d.d. de foutmelding uiteindelijk pas uit nadat ik ergens geparkeerd en afgesloten had en tijdje later weer verder reed. Fijn toch die Passat elektronica :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij het wijzigen van de code moet het vrijwel direct gaan branden.

Het lampje wat Willem hierboven laat zien brand na het coderen, nadat je terug gecodeerd hebt moet je je auto op slot zetten en weer van slot af halen zodat die foutmelding verdwijnt.

 

Bij mij is het gelukt met een B versie handrem module en ik weet niet welke versie van ABS.

 

Ik kan wel helpen als je in de buurt van Den Haag woont, ook met inbouw.

 

Je kon weleens helemaal gelijk hebben met dat slot, bij mij ging i.d.d. de foutmelding uiteindelijk pas uit nadat ik ergens geparkeerd en afgesloten had en tijdje later weer verder reed. Fijn toch die Passat elektronica :)

 

Doordat je het op slot zet en een tijdje laat wachten 5/10 min schakelt de auto zijn elektronica uit.

Dan word geen 1 component / module meer voorzien van stroom totdat je het weer van de slot af haalt.

 

Het is een soort "soft reset" voor je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou dat wordt iig voor mij geen bandenspanningscontrole

 

Troost je Gerrit, dit is nu een mod waar je helemaal niks aan hebt, aan een goede bandenspanningsmeter heb je meer. Gemiddeld 1 x per 2 maanden de bandenspanning controleren en corrigeren, heb je geen mod voor nodig. Als het kan is het meegenomen, alleen voor de heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden