Ga naar inhoud

  • 0

autohold+bandensensor mogelijk?


menno1978

Vraag

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Troost je Gerrit, dit is nu een mod waar je helemaal niks aan hebt, aan een goede bandenspanningsmeter heb je meer. Gemiddeld 1 x per 2 maanden de bandenspanning controleren en corrren, heb je geen mod vr nodig. Als het kan is het meegenomen, alleen voor de heb :D

Willem, was ook meer voor de heb. Maar sommige mods zijn relatief simpel en gemakkelijk (autohold)

Ik kom er wel weer overeen. Maar eens zoeken naar een ander modje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien bandenspanningscontrole nemen met drukventielen, ik ben er ook mee bezig,wat je moet hebben is

 

een comfortmodule die geschikt is voor bandenspanningscontrole

•Steuerteil

•Kabelsatz

•4 Sender

•4 Radsensoren

 

volgens mij, heb ook wat informatie gevraagd aan dreke.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pff.... het is maar zoals je het bekijkt.... Je kan ook elke dag je bandenspanning controleren...

 

Enkele weken geleden opeens lampje aan.... gaan kijken, en effectief : lekke band, spijker er in. Niks gebeurt, tijdig band gewisseld. Zonder controle had ik waarschijnlijk een nieuwe band moeten kopen. Eer je merkt dat er iets scheelt is die helemaal plat, en dan is de band gewoon om weg te gooien... Nu kon ik rustig een plaatsje zoeken om te wisselen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
misschien bandenspanningscontrole nemen met drukventielen, ik ben er ook mee bezig,wat je moet hebben is

 

een comfortmodule die geschikt is voor bandenspanningscontrole

•Steuerteil

•Kabelsatz

•4 Sender

•4 Radsensoren

 

volgens mij, heb ook wat informatie gevraagd aan dreke.

 

gr ids

Zou ook nog kunnen. Mijn nieuwe zomerset is al voorzien van sensoren. Welke comfortmodule moet je hebben voor de bandenspanning controle? En hoe werkt dat met de winterseizoen zonder sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vandaag eentje opgehaald uit Tiel en dat is eentje met AR op het einden, maar AJ,AM die zijn ook goed, als je banden geen drukventielen hebben dan zal je systeem zeggen dat hij ze niet kan uitlezen, maar als jij tips heb dan hoor ik ze graag.

Comfortmodule is toch adres 9:

Zit bij mij 3C0 937 049 AJ in. Dus een juiste voor bandenspanningscontrole?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pff.... het is maar zoals je het bekijkt.... Je kan ook elke dag je bandenspanning controleren...

 

Enkele weken geleden opeens lampje aan.... gaan kijken, en effectief : lekke band, spijker er in. Niks gebeurt, tijdig band gewisseld. Zonder controle had ik waarschijnlijk een nieuwe band moeten kopen. Eer je merkt dat er iets scheelt is die helemaal plat, en dan is de band gewoon om weg te gooien... Nu kon ik rustig een plaatsje zoeken om te wisselen.

 

grtz, dre

 

André, in heel België ligt er maar 1 spijker op de weg en die ene spijker daar rijd jij met je Passat overheen? Je moet er wel veel voor over hebben om je automatische bandenspanningscontrole te kunnen laten renderen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk heb ik mij ETKA 7.3 werkend, en gelijk opzoek gegaan naar bandenspannings controlsysteem, nou na paar uur zoeken niks gevonden alleen de ventiel voor in de band, bij PassatCC vanag 2009 kom je een antenne tegen, en nog niks wijzer uit geworden, mijn buurman bij geroepen, die is toch auto monteur bij VW geweest, hij lopen zoeken maar ook niks gevonden, hij zei dat er niet meer in zit, dus eigelijk wel tegenvaller voor een ETKA, ik ben wel inmiddels achtergekomen dat je 3 verschillende systemen heb, ééntje die via je ABS sensor werkt, ééntje met drukventiel maar zonder antenne, en ééntje met antenne.

Nu maar de ELSA besteld en hoop dat ik hierop meer informatie kan vinden qua aansluiting,.post-16747-1423828503,7306_thumb.jpg.jpg]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn in een 3C 2 systemen : eentje via ABS, en eentje met sensoren. De ontvanger zit in het comfortsysteem. De comfortunit vervangen is een (zeer) ingewikkelde zaak, vermits daar ook de wegrijblokkering en de code voor de sleutels in zit.

 

De B7 daarentegen heeft een aparte module voor de bandenspanning.

 

De dealer kan in principe alleen een comfort module online inleren, en hij kan geen tweedehandse modules inleren, alleen nieuwe...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De B7 daarentegen heeft een aparte module voor de bandenspanning.

 

De dealer kan in principe alleen een comfort module online inleren, en hij kan geen tweedehandse modules inleren, alleen nieuwe...

 

grtz, dre

 

Dus dat is geen kwestie van kopieren en plakken in de nieuwe comfort, en bandenspanning aanvinken, heb jij dan de aansluitschema van een B7 Dreke.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus dat is geen kwestie van kopieren en plakken in de nieuwe comfort, en bandenspanning aanvinken, heb jij dan de aansluitschema van een B7 Dreke.

 

gr ids

Gaat je niet lukken want de bandenspanning van een B7 gaat via CAN Extended en dat heeft een B6 niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt helemaal....

 

En je kan geen gateway van een B7 (met extended can) gebruiken in een 3C omdat dan het electrisch stuurslot niet meer werkt...

 

Dat is de reden waarom in m'n nieuwe 3C de B7 kabelboomen electronica komt....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden