Ga naar inhoud
  • 0

welkom bij de KRAAK geluiden club!


Insane J

Vraag

Ik heb een vraagje en het is misschien al de zoveelste keer, maar ik kon zo 1,2,3, niets vinden wat een beetje overeenkwam met mijn probleem en waar een oplossing was gevonden.

 

Gisteren zijn de originele veerpoten aan de voorzijde terug gezet aangezien ik wat problemen had met de schroefset. Afijn, in eerste instantie leek er niets aan de hand. Klonk mooi strak! Geen gekke geluiden, alles mooi stil, heeeeerlijk eigenlijk die originele vering!

 

Maar reed net een aantal keren wat harder over een drempel en toen viel me op dat je keihard een kraak geluid hoord bij het in- of uitveren! Shit, wat zou het kunnen zijn?!

 

Volgens mij had ik hier ook al een beetje last van voordat de schroefset eronder ging maar toen heb ik bij Jos de voorste draagarmen incl. rubbers laten vervangen. (Die aluminium armen) Toen was het ook weg! Is wat ik nu hoor iets anders? Of kan zelfs een 5 maanden met redelijk zachte schroefset een draagarm al mollen? Lijkt me stug, heb er altijd rustig mee over drempels enzo gereden.

 

Hoop dat iemand weet wat er misschien zo gigantisch hard en irritant kraakt!

 

Bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het kouder wordt kraken zowat alle passats 3c en het zou niet alleen aan de rubbers liggen van de stabilizator stangen zijn maar ook aan de draag armen (triangle)

Had ergens gelezen op een ander forum -welke weet ik niet meer - om rubbers van een Audi A3 in de draagarmen te persen.

Hoe het verder is gegaan geen idee hij liet het niet weten of het opgelost was.

 

Zou te maken hebben dat de rubbers minder soepel zijn en stijver door de koude dat het kraken veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 3C Variant 1.9TDI uit 2006. Ook bij mij zijn de bekende kraken te horen als de drempels neem.

 

Volgens de dealer zou het inderdaad aan de draagarm(rubbers) liggen. Zolang het geen schade of slijtage veroorzaakt, vind ik het best. Bovendien heb ik altijd muziek aan staan, dus merk ik er nauwelijks wat van.

Ik ben er mee eens dat een dergelijke auto uit zo'n prijsklasse hier vrij van moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden