Ga naar inhoud
  • 0

Handvat dachboardkastje afgeknapt


dennisj007

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De dash is gespoten zodat het een rubberen laagje krijgt, en die is plaatselijk verdwenen.

Gezien er wel eens iemand op die stoel zit, werd er aan gepeuterd, en is de vlek gegroeid.

Hij had al ander kastje liggen, maar moest er nog in. En die met vlek is compleet en kan de verkoop wel in, al is het voor onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik had het zelfde met onze 3B5.

Het kastje heb ik eerst in zijn geheel gedemonteerd. Het klepje is dubbelwandig en is aan elkaar gelijmd. Deze heb ik aan de zijde van het slotje voorzichtig van elkaar afgehaald totdat er een kleine opening ontstond. Vervolgens heb ik een stukje draadeind i.p.v. de kleine pennetjes door het klepje en het slot gedraaid en vastgezet met kleine moertjes.

Hiervoor moest ik wel het gat van het handgreepje door en door boren.

Vervolgens de dubbelwandige klep weer vastgelijmd en het kastje weer gemonteerd.

Je ziet er niets meer van en hij werkt weer als voorheen.

 

groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij is ook het handvat afgebroken en het kastje zit vast en dicht.

Wie heeft er een tip om het kastje te openen ?

Wie heeft wellicht een kastje liggen om te verkopen aan mij ?

 

Waarschijnlijk zijn alleen de pinnetjes eruit geschoten (met een beetje geluk)

Door het handvat er los in te zetten kun je het kastje weer openen.

 

Als je beide pinnetjes nog hebt kun je met een beetje geduld het handvat weer repareren.

Hiervoor complete handschoenenkastje uitbouwen. 7x torx schroeven losdraaien'.

Dan kan je binnen mooi aan de slag door de pinnetjes er in te drukken, net zo ver dat het klepje er nog tussen kan.

Daarna met een hele dunne schroevendraaier tussen klepje en kastje de pinnetjes erin proberen te drukken.

 

Nadeel is dat dit kwaaltje zich vaker zal herhalen helaas.

Toevallig vanmorgen voor de 3e keer het kastje op deze manier zo gerepareerd :roll:

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden