Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Beste vw fans, ik heb een moeilijke keuze te maken. Ik rij nu Skoda ocatvia 1.2 met dsg (een must), ik wil een passat aanschaffen. Ik heb twee keuzes op de 2de handsmarkt. Variant 2.0 Tdi 125kw 170pk Dsg Highline Executive Plus Leer Nav Uit 2009 Of een variant 4motion 3.2 V6 met 250 pk uit 2009, 85000 km. Beide zeer luxe uitgevoerd. Wat te doen, ik ben gecharmeerd van de 4motion maar ben bang dat deze wagen heel snel gaat afschrijven aangezien iedereen voor "groen" gaat tegenwoordig. Graag tips wat te doen Groet een VW fan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 lastige vraag, hoeveel is 't verschil in prijs qua belasting/verzekering, en hoeveel km's maak je per jaar? Ik persoonlijk zou er met m'n 25000 km per jaar niet aan willen denken om op benzine te rijden iig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 15000 per jaar, de 4 motion is 5000,- duurder (zakelijk) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
W E Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Al vind ik en V6 met 4-motion een hele aantrekkelijke combinatie, ik zou voor de TDI gaan. Veel goedkoper te rijden en standaard al meer koppel dan de zescilinder. Je rijdt met die TDI ook bijna dubbel zo ver op een liter brandstof en dan is die liter diesel ook nog eens een stuk goedkoper dan benzine. Dat scheelt met 15k p.j. ongeveer tweeënhalve tot drie mille per jaar. Ik reken dan voor de V6 een verbruik van 1:6 en 1:13 voor de diesel. De (standaard) nieuwwaarde is van de benzine uitvoering ook bijna 10 mille hoger dus pas op met bijtelling als je zakelijk gaat rijden. Is het niet een idee om naar een TDI 4-motion op zoek te gaan? Dan op zoek naar een goede tuner en je hebt een 4-motion met 200pk en 450nm koppel. Dan moet zo'n v6 toch ook flink z'n best doen om je voorbij te komen en je bespaart per jaar een leuke zomervakantie aan brandstof. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 geef die 5000 euro bij JB/JD uit en je hebt 250pk uit je TDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
W E Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Mijn idee maar dan zit je nog met die voorwielaandrijving. Ik vind zelf de 425nm van mijn eigen auto echt wel de max maar goed ik heb geen dsg. Misschien dat dat scheelt. Hoeveel nm zou je ongeveer kunnen krijgen als je het blok tuned naar 250pk? Zal toch wel richting 500nm gaan denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Ik dacht dat de 4motion alleen met benzine verkrijgbaar was. Goed punt van de kosten maar hoe soepel is de diesel op korte stukken rijden. Ik heb nu ook een caddy 1.6 tdi met dsg (6 jaar) en dat gaat als de brandweer. Ik denk dat ik eens ga rijden met de diesel. (Bezine heb ik al getest en wat een gave bak is dat zeg, dat plakt aan de weg) tevns op zoek naar diesel 4motion Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Ik denk dat de hoofdvraag is: hoe goed is de 4motion in dagelijks gebruik en onderhoud? E n kan iemand iets zinnigs zeggen over de afschrijving? Tot dusver grote dank Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Heeft een 4motion overigens een kleinere achterbak? Die ik heb gezien was de laadvloer gelijk aan drempel en daaronder het reservewiel.? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marco456 Geplaatst 25 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Zover ik weet is bij een 4-motion de tank in 2en gedeeld, en een 4-motion kost meer aan onderhoud meen dat er om de 60k nieuwe olie op moet. En het verbruik zal iets hoger zijn ondanks dat een 4motion geen permanente aandrijving is. afschrijving vergelijk het even op de auto zoek sites tussen auto's van 2005 en 2009 allemaal 3c ! En een gechipte auto rijdt veel vlotter! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 25 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2013 Bedankt Marco, daar kan ik wat mee. Die 2.0 tdi. Hoe is het geluid in de auto, duidelijk aanwezig of power genoeg voordat het hoorbaar wordt. Ik rij veel wat kortere stukken, vandaar. Met 170 pk heb je toch zat power? Ps ik dacht dat de 4motion continue aandrijving was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 26 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2013 Ratio: diesel Emotie: V6 4M Ik heb zelf de 3.2V6 4M Highline Business gehad en is een heerlijke auto waarbij de laadvloer even groot is als een ander. Uitlaat zit gesplitst, je kan alleen geen reservewiel kwijt (je hebt minimaal 17" nodig vanwege de remmen). Zit dus een compressor met de welbekende schuimvulling bij. Ruimte kun je wel weer mooi gebruiken om losse spullen op te bergen. De 3.2 is genieten, waarbij (in mijn optiek dan!) de 2.0 diesel 'gewoon' vervoer is. De 3.2 is zuiniger als opgegeven, ik haalde bij normaal rijgedrag gem 1 op 12. En met onderhoud moet je maar net geluk hebben, de diesel kan duurder uitvallen dan de benzine. Let bij de 3.2 wel op de distributieketting; is een zwak punt. Bij mij was deze vervangen rond 56k kilometer onder garantie vanwege uitrekken (samen met 2m-vliegwiel). Een 'tikkend' cq 'ratelend' geluid is een indicator... Op de 4M schrijf je meer af, simpelweg door de hogere catalogusprijs (mijne zat op ruim 70k nieuw). Met het inruilen wordt van iedere auto geroepen dat ie lastig te verkopen is (exclusief of juist veel aanbod). Ik heb de mijne voor een keurige prijs kunnen inruilen bij een dealer op de huidige GTI. Die haalt overigens de 1 op 12 niet... En ja, ik mis de 4M wel degelijk, ook al is de Wolf een stuk kleiner. Als ik weer overstap, zou ik dat toch graag weer hebben... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dushi Geplaatst 26 februari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2013 Thanks Marco, je maakt het me weer lastig . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 26 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2013 Informeer eens bij Lucas van VAG techniek, die heeft ook een 3.2 V6 en kan je wel wat vertellen over de kosten. Verbruik met de 3.2 is heus geen 1:6 zoals Ronald al zegt, maar 1:12 is wel weer optimistisch in mijn ogen. Het staat of valt natuurlijk bij het gebruik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vpzeeman Geplaatst 26 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2013 Als dit serieus de keuze is zou het wat mij betreft zeker de V6 zijn. Dat loopt toch een stuk fijner dan een 4-cylinder (diesel). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 26 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2013 als je iets bijzonders wilt moet je absoluut voor de 4M gaan. Heb je gewoon vervoer nodig, dan is de 2.0tdi een overweging waard. Onderhoud over de lange termijn hoeft van de TDI echt niet goedkoper te zijn dan die van de 4M. Verbruik ligt bij de 2.0tdi met 15k per jaar en dan evt ook nog eens korte afstanden, ook echt niet hoger dan 1:13... Ik denk dat als ik in NL had gewoond, zoveel wegenbelasting moet betalen voor een diesel en je onderaan de streep gelijk uit komt met de 4M, 100% voor de 4M gaan! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten