Ga naar inhoud
  • 0

Airco handschoenkastje defect


FrankdeWaal

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De knop hoort in het dashboard kastje te zitten en de slang zit er van achteren af op geschoven.

 

We hebben trouwens een topic dat heet: ik ben ..... en ik rij .... waarin je jezelf en je auto kan voorstellen.

Tip: Schrijf in je onderschrift welke auto je hebt dan kan iedereen dit zien en makkelijk antwoorden.

 

Ik begrijp dat het om een passat variant 2009 dus een type 3C gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De slang zit vast aan de achterzijde van het vaste deel van het dashboard kastje. De slang zit geschoven op de slangtule van de doorvoer.

Als je de blower van de auto aanzet dan voel je door het gaatje lucht komen als de slang er goed opzit.

 

Zit deze er niet goed op dan moet je het dashboard kastdeel (dat is het paneel waar het deurtje inzit) verwijderen met schroeven op de meest ontoegankelijke plaatsen. Normaal gesproken zit de slang vast en zou ik niet verwachten dat deze losschiet.

 

Het knopje (wat bij jou los zit) moet in het doorvoerdeel worden geklikt en daar zit een gat in. Je kunt de knop zo draaien dat het gat gelijk zit met de buis waar de slang op zit en dan blaast ie lucht van het ventilatiesysteem in je dashboard kastje. Wil je dat niet dan draai je de knop 180 graden en dan is het gat afgedicht.

 

Simpel toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bij de dealer zo'n slangetje besteld en je handschoenenkastje verwijderd dan wijst het voor zich.

Helaas ben ik er nog niet aan toe om mijn kastje er uit te schroeven, anders had ik even een foto gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden