Ga naar inhoud

FrankdeWaal

Members
  • Aantal items

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over FrankdeWaal

  • Verjaardag 16-11-1970

Profile Information

  • Plaats
    Hulst

FrankdeWaal's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dat was ook niet het probleem Mathijs. Het ging mij er meer om dat niet de cilinders maar een te laag vloeistofniveau waarschijnlijk de oorzaak van het initieele probleem was.
  2. Achteraf gezien zou het best wel eens kunnen dat er idd sprake was van een luchtbel omdat het reservoir-niveau te laag was. Het zou dan ondanks dat ik nu beide cilinders heb gewisseld kunnen dat een te laag olieniveau oorzaak is geweest van het gehele probleem! Tijdens ontluchten kreeg ik de lucht maar niet uit het systeem. Ook niet door het (licht) onder druk zetten van het olie reservoir. Het niveau leek ok te zijn (stond tussen min en max) maar toch nog maar een keer bijgevuld. Het lijkt erop alsof de olie voor de koppeling in een aparte kamer van het reservoir zit gescheiden door een wandje waarvan het niveau anders is dan dat van de remolie. Er kon dus idd nog een flinke slok bij. Na bijvullen van het reservoir was koppelingshydraulic zo ontlucht en de koppeling werkt nu weer prima. Ik vraag me achteraf af of ik de cilinders wel had moeten wisselen! Het vreemde was dat het probleem (meestal) pas de kop op stak na een 50 tal km en nooit op kortere ritten. Na een paar keer de koppeling terug optrekken kon ik ook meestal weer koppelen. Wanneer ik de andere dag de auto weer pakte was het probleem weer geheel weg. Iemand nog een id hierover?
  3. Ben gisteravond begonnen met het vervangen van de gever en nemer. Das nog geen flauwekul, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met wat je gewend bent Plastic clipje dat de gever verbindt met het pedaal brak in stukken dus moest vanochtend eerst even een nieuwe halen. Het vreemde is nadat ik het systeem heb ontlucht ik nog steeds geen druk op mijn koppeling krijg. Pedaal blijft nog steeds beneden staan tenzij ik het met de hand over het kantelpunt van de drukveer naar boven trek. Wanneer ik het dan naar beneden druk blijft het daar weer staan. Toen ik het pedaal te ver naar boven trok vloog de drukveer rond mijn oren en kon weer opnieuw beginnen. De eindaanslag zit daar waarschijnlijk niet voor niets! Komt er pas druk op wanneer de auto draait? Nee toch? Heb ik iets over het hoofd gezien? Het is ontzettend lastig om het pedaal terug op zijn plaats te krijgen; Gever moet in clipje in pedaal geklikt worden + het pedaal op zijn plaats houden tegen de veerdruk van de veer in om de bout van het koppelingspedaal op zijn plaats te krijgen en die bout krijg je er ook nog eens lastig in omdat de kruiskoppeling van de stuurstang in de weg zit! Dit alles in een knielende houden met je hoofd onder het dashboard. Ik heb de veerkracht opgevangen door de veer met een tie-wrap dicht te trekken maar dan nog is het niet makkelijk. Vanavond even wat hulp inroepen en verder afwerken.
  4. FrankdeWaal

    RaceChip?

    Dank je mannen. Gaan we maar niet avonturen dan.
  5. FrankdeWaal

    RaceChip?

    Ik ben eens aan het rondkijken voor een beetje extra vermogen. Heeft iemand ervaring met Racechip.com? http://www.racechip.com/chiptuning/volkswagen/passat/b6-3c/2-0-tdi-cr-81kw/index.php Dit zou met de 'racechip one' 26% extra vermogen en koppel opleveren! Graag jullie ervaringen.
  6. Thanks. Ik ga eens even kijken hoe het zich houdt en indien probleem terug optreed vervang ik beidde.
  7. Bedankt Vdub en proportions. Nu snap ik pas wat men in de Haynes manual bedoelt met master en slave cylinder! Hoe is te verklaren dat ik het pedaal dan terug kon trekken en de koppeling tot op heden terug functioneert? Zit ik goed met: https://www.auto-onderdelen.com/product ... d=73928893 en https://www.auto-onderdelen.com/assembl ... es/f9941b#
  8. Gisteren werd ik na een stop voor een tolpoort geconfronteerd met een koppelingspedaal dat niet meer omhoog kwam. Ik kon dus niet meer (ont)koppelen! Wanneer ik poogde de wagen in zijn 1e versnelling te zetten ging door de druk op de pook de auto al enigszins rollen en daardoor kon ik 'm in zijn 1 zetten. Opschakelen door de andere versnellingen op het juiste rpm zonder koppeling was vervolgens niet meer zo'n probleem. Ik was er van overtuigd dat mijn drukgroep stuk was en had deze ochtend een nieuwe set (platen, lager, Drukgroep) besteld. Al lezend op dit forum las ik ergens iets over een soortgelijk geval. (gever) Ik heb geprobeerd mijn pedaal terug in zijn juiste positie te trekken en wonderbaarlijk lukte dit. De koppeling werkt naar behoren maar lijkt 'anders' aan te voelen. (maar dan kan maar een idee zijn) (Ik snap trouwens niet dat je met de koppelingsplaten(set) ook altijd het vliegwiel zou moeten vervangen. Wanneer je hier nooit geen problemen mee hebt gehad is dit toch overbodig?) Er staat op dit moment ong. 172000 km op de teller. Kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand kan zijn? Ik ga er niet van uit dat dit probleem op lange termijn ook is opgelost! Alvast bedankt voor de input.
  9. Met regen van afgelopen zaterdag liep de auto echt vol. Holle ruimte vult zich met water en loopt uiteindelijk over tot in het interieur. Auto vrijdag achtergelaten bij autoschadeherstelbedrijf in de hoop dat zij met hun kennis van carroserieen zouden kunnen zeggen waar het water langs naar binnen zou kunnen komen. Zij hebben ook getest met water en bekleding langs binnenzijde raamstijl losgehaald, maar konden ook niet zien waar het water nu precies vandaan kwam. Vooruit lijkt goed te zijn. Afgelopen weekend zelf 3 uur gezocht o.a. mbv endoscoop en getest met water op de auto. Ruimte loop op een gegeven moment vol maar er is niet te zien waar het water vandaan komt. Ten einde raad maar een gaatje vanuit holle ruimte tot achter binnenspatscherm geboord zodat water dat in de holle ruimte komt er in elk geval uit loopt. Geen echte oplossing, maar symptoom bestrijding. Ik heb een werkplaatshandboek besteld in de hoop daar wat meer van de carroserie te kunnen zien en de echte herkomst vh water te kunnen herleiden.
  10. Wanneer ik water in de bak onder de parafan kiep loopt dit er onderlangs de auto uit. Dit lijkt dus goed te zijn.
  11. Neen Martijn, ik moet het nog eens even goed bekijken. Ronde schijf lag los in het dashbordkastje zag ik na aankoop van de auto. Hoe kan de lang vastzitten aan het dashbordkastje dat beweegt? Er komt een boel koude lucht uit de slang zonder knop!
  12. Sorry Martijn, heel onbeleefd van me. Heb me inmiddels voorgesteld. Bedankt voor je reactie
  13. Helaas pindakaas... Probleem nog niet opgelost. Er komt nog steeds water binnen via hetzelfde paneel door andere openingen!! Probleem is dat het water ergens komt waar het al niet hoort en daarna het interieur in loopt. Met het afdichten van het gaatje heb ik het probleem even opgelost maar nu komt het water van een opening die iets hoger zit. M.a.w.; De ruimte achter deze "stijl" loopt vol totdat het er via 1 vd gaten richting interieur kan uitlopen. Heb een onderzoekje gedaan met een endoscoop en er staat idd water in die holle ruimte. In deze ruimte zie je bv de bevestigingsbouten van het deurscharnier zitten. Op een of andere manier komt water in deze ruimte maar ik kan dus niet zien waarvandaan. Ik weet niet of het water eventueel nog via het binnenspatscherm (door opspattend water) binnen zou kunnen komen. Heeft iemand toevallig een foto of tekening van de carroserie zonder voorspatbord. Ik ben aan het overwegen mijn spatbord er af te halen. Iemand hier ervaring mee of misschien een ander advies?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden