Ga naar inhoud

aankoopadvies passat 2009/2010


fordford2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 212.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers) en zit er over na te denken om deze het komend jaar in te ruilen voor een passat met een bouwjaar 2009 of 2010.

Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto?

Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het je waard om een nieuwere te rijden?

Je krijgt er immers een praktisch zelfde auto voor terug. Mis je bepaalde opties, wil je een kenteken met 3 letters in het midden, etc...

Als daar niks schokkends bij zit zou ik zeggen, zie boven, en blijven rijden.

 

Bij mijn weten krijg je niet de bekende problematiek terug met die bouwjaren die je noemt.

Je kan natuurlijk bij een auto met 212k op de klok wel jaarlijks wat andere kosten verwachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp.

 

Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel.

 

Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is.

 

Succes met je keuze iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp.

 

Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel.

 

Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is.

 

Succes met je keuze iig!

 

Ja als je al een Passat hebt gewoon lekker blijven rijden! Heb je nog een Fiat of Ford of :( ..... Ik moet zeggen dat de prijzen van een Passat Diesel met minder dan 100 k op de teller momenteel door de crisis erg laag zijn bij de leasebedrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Wat is het je waard om een nieuwere te rijden?

Je krijgt er immers een praktisch zelfde auto voor terug. Mis je bepaalde opties, wil je een kenteken met 3 letters in het midden, etc...

Als daar niks schokkends bij zit zou ik zeggen, zie boven, en blijven rijden.

 

Bij mijn weten krijg je niet de bekende problematiek terug met die bouwjaren die je noemt.

Je kan natuurlijk bij een auto met 212k op de klok wel jaarlijks wat andere kosten verwachten..

 

 

Nee, ik mis geen opties. De auto die ik momenteel heb is een highline met alles erop en er aan, maar binnenkort komt de distributieriem er aan, en er zijn wat kleinere reparaties nodig. Maar wat voor mij het belangrijkste is: ik wil een betrouwbare auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp.

 

Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel.

 

Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is.

 

Succes met je keuze iig!

 

 

Bij welke km stand is een roetfilter te verwachten dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden