fordford2 Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Hallo, Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 212.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers) en zit er over na te denken om deze het komend jaar in te ruilen voor een passat met een bouwjaar 2009 of 2010. Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto? Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar. Alvast bedankt voor jullie reactie's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vpzeeman Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Als je net alle zwakke punten hebt vervangen zal ik nog doorrijden. 212k is ook nog niet veel voor een TDI. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Willem nunspeet Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Als je net alle zwakke punten hebt vervangen zal ik nog doorrijden. 212k is ook nog niet veel voor een TDI. + 1 En je krijgt er nu bijna niks voor terug, lekker oprijden! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Wat is het je waard om een nieuwere te rijden? Je krijgt er immers een praktisch zelfde auto voor terug. Mis je bepaalde opties, wil je een kenteken met 3 letters in het midden, etc... Als daar niks schokkends bij zit zou ik zeggen, zie boven, en blijven rijden. Bij mijn weten krijg je niet de bekende problematiek terug met die bouwjaren die je noemt. Je kan natuurlijk bij een auto met 212k op de klok wel jaarlijks wat andere kosten verwachten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp. Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel. Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is. Succes met je keuze iig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Willem nunspeet Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp. Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel. Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is. Succes met je keuze iig! Ja als je al een Passat hebt gewoon lekker blijven rijden! Heb je nog een Fiat of Ford of ..... Ik moet zeggen dat de prijzen van een Passat Diesel met minder dan 100 k op de teller momenteel door de crisis erg laag zijn bij de leasebedrijven! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 18 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2013 Komt omdat er nu veel 'vuile' auto's worden ingeleverd op een 'groene zuiniger' en nu krijgen ze die oude niet aan de straatstenen verkocht. Was al te verwachten met al die gekke bijtelling regels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 20 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2013 Wat is het je waard om een nieuwere te rijden?Je krijgt er immers een praktisch zelfde auto voor terug. Mis je bepaalde opties, wil je een kenteken met 3 letters in het midden, etc... Als daar niks schokkends bij zit zou ik zeggen, zie boven, en blijven rijden. Bij mijn weten krijg je niet de bekende problematiek terug met die bouwjaren die je noemt. Je kan natuurlijk bij een auto met 212k op de klok wel jaarlijks wat andere kosten verwachten.. Nee, ik mis geen opties. De auto die ik momenteel heb is een highline met alles erop en er aan, maar binnenkort komt de distributieriem er aan, en er zijn wat kleinere reparaties nodig. Maar wat voor mij het belangrijkste is: ik wil een betrouwbare auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 20 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2013 Je kunt nog wel een DPF, vliegwiel vervangen.. Maar dat heeft meer met de km's te maken dan met de bmp. Ik heb het ook overwogen; kabelboom, slecht vliegwiel, slecht dpf, maar heb er voor gekozen om door te rijden. Dpf wordt spoedig verwijderd en vliegwiel zodra nodig. De rest zie ik wel. Heb deze auto met 48k gekocht dus weet wat er mee gebeurd is. Succes met je keuze iig! Bij welke km stand is een roetfilter te verwachten dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2013 Is niet te voorspellen, maar 180.000km is niet bijzonder. Ook afhankelijk van de afstanden die je rijdt; lang/kort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
robbietdi Geplaatst 26 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2014 Nog tips. Waarom de 1.6 ipv 1.9 pof 2.0 TDI Liefst een van eind 2009 begin 2010 met nieuwe stuur. En dashboard. Problemen met de cr blokken ? Dubio tussen ovtavia en 3c. Wil wel een station hebben met pdc. En navigatie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten