Ga naar inhoud
  • 0

Water in Passat 2.0TDI Variant 2009


FrankdeWaal

Vraag

Dag,

 

Ben gisteren geconfronteerd met water onder de matten aan de passagierszijde zowel voor als achter.

Water lijkt vanaf het schutbord te komen aangezien de isolatie die vanaf de vloer omhoog richting schutbord gaat ook nat is.

Heb alle onderwerpen mbt water in passat's gelezen.

Oorzaak zou idd wel een verstopte afvoer in de opvangbak (passagierszijde) tegen de voorruit kunnen zijn.

Echter ik krijg de kap die over deze bak zit niet helemaal los waardoor ik niet in de bak kan!

Ik krijg de bevestiging van de kap tegen de vooruit niet los.

Het lijkt wel of de kap hier samen met de voorruit vast zit.

 

Heeft iemand enig id hoe ik de kap hier los krijg?

 

Alvast bedank,

 

Grt

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dacht dat het niet zo moelijk was. Ben daar laast ook even mee bezig geweest.

Die kap heet Parafan.

Zo uit m'n blote hoofd zijn er allemaal klemmetjes die los moeten en de ruitenwisserarmen moet er ook even af.

Let op:

- bij deze temperaturen breekt hij erg snel!

- ruitemwisser exact gelijk terugplaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor het meedenken Rob. :)

 

Ik kan aan de ruitzijde van deze parafan geen klemmetjes ontdekken.

Ik heb het ID dat de parafan echt onder of aan de voorruit geklemd zit maar durf niet te wringen of hard te trekken!

Heb ook al eens elders op www gezocht maar werd ook daar niet wijzer van.

Als ik het forum zo eens doorloop heb ik niet echt de indruk dat het een probleem is dat veel voorkomt bij de C modellen. Bij de B modellen kom je het veel vaker tegen. Misschien dat ik bij een autoschadeherstel bedrijf te weten kan komen of zij ervaring hebben met demonteren van parafan of voorruit!

 

Grt

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De parafan bestaat uit 2 delen en zit over de hele lengte in een profiel onder het raam geklikt.

De ruitenwissers moeten gedemonteerd worden.

De parafan kan je er dan voorzichtig uit wippen met behulp van een plastic spatel oid.

Ik zou het nit met dit koude weer doen want dan breekt hij, of je moet het al in een verwarmde ruimte doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reactie mannen.

 

Heb net met een endoscoop onder de parafan heel het afvoerkanaal afgespeurd en niets bijzonders gezien in de vorm van verstopte afvoer of vervuiling.

Het kanaal dat voor de afvoer van water aan de pasagierszijde zorgt is open. k heb de proef op de som genomen door er met een gieter water in te kiepen en dit liep er direct netjes uit!

Weet alleen niet waar ik het nu moet gaan zoeken.

Doordat isolatie tegen schutbord ook nat was heb ik me mischien laten misleiden dat het van water van die (boven) kant kwam. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het vocht daar naar boven is getrokken.

 

Iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Frank,

 

Helaas zoals je misschien al gelezen hebt ben ik ook de gelukkig met hetzelfde probleem als jij..

Heb jij ondertussen iets gevonden? Dan hoor ik het graag. rijd nog steeds met water in auto rond

wat me mateloos irriteerd. Overal gezocht maar niks kunnen vinden . Garage niks kunnen vinden..

 

Dus als je iets weet ; let me know!

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Frank,

 

Helaas zoals je misschien al gelezen hebt ben ik ook de gelukkig met hetzelfde probleem als jij..

Heb jij ondertussen iets gevonden? Dan hoor ik het graag. rijd nog steeds met water in auto rond

wat me mateloos irriteerd. Overal gezocht maar niks kunnen vinden . Garage niks kunnen vinden..

 

Dus als je iets weet ; let me know!

 

Mvg

 

Dag Rienk,

 

Goede om te horen dat er lotgenoten zijn.

Heb eigenlijk nergens iets kunnen vinden ivm wateroverlast passat C.

 

Ben nog niet verder gekomen.

Ik ga kijken of ik morgen een paar uurtjes vrij kan maken om nog eens te zoeken.

Voor zover ik kan zien komt het ook niet via de deur.

Zoals voorgesteld ga ik de vloerbedekking maar eens zover mogelijk los maken en de auto af laten sproeien met de tuinslang.

Los maken vloerbedekking is ook nog niet zo simpel zonder zaken stuk te maken.

Wil ook nog eens goed kijken of er via de bodemplaat (ontbrekende pluggen of zo) iets te zien is.

 

 

Had jouw garage geen id waar het water vandaan zou kunnen komen?

Is alleen de passagierszijde nat ?

Feit dat je garage niets heeft kunnen vinden stemt mij niet zo hoopvol!

 

Zodra ik meer weet laat ik het weten.

 

Dank voor je reactie.

 

Grt

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Rienk ( en anderen)

 

Denk dat ik de oorzaak heb gevonden! :lol:

 

Na deels weghalen bekleding en isolatie op de bodem pasagier en rechts tegen de zijkant zagen we een klein beetje water in een hol deeltje vande carroserie staan. Konden niet precies zien waar dat water vandaan zou kunnen komen maar we hadden een uitgangspunt.

We hebben daarna op verschillende manieren water op de auto gespoten, om te kijken of we op die plaats meer water konden krijgen. Eerst recht onder de vooruit gespoten (langs parafan) met de motorkap open maar dat was niet zo's strak plan!

Je spuit dan in de fan waar je interieurfilter onder zit rechtstreeks water in je interieur..

Daarna de vooruit afgespoten aan passagierszijde met een lichte puntstraal en toen zagen we dat er meer water op de bewuste plaats kwam. Konden alleen niet goed zien waar dat nu vandaan kwam. Isolatie moest iets verder worden weggehaald, maar de kabelboom zat in de weg. Na loshalen vd tie-wrap vd kabelboom die daar tegen de zijkant zit hadden we iets beter zicht. Terug water erop en toen bleek het water uit het gaatje te komen waar de ik noem 'm maar even de tie-wrap houder zat!! (zie foto)

Dat gaatje zat een paar cm boven het holle deelte vd carroserie en van daaruit liep het water langs een kitnaadje naar beneden. Iedere keer als het putje (holle deel) vol was gelopen liep het over naar beneden richting bodemplaat.

We hebben het gaatje nu afgedicht met zeer goed klevende aluminium tape en de proef met water op de voorruit nogmaals herhaald. Geen water meer te zien.

Al het water wat nu onder de vloer zat zoveel mogelijk met een waterzuiger opgezogen en de (isolatie) matten zoveel mogelijk geplooid zodat ze water loslieten (als een spons) en ook de isolatie nog leeggezogen met die zuiger.

Bij starten van de ventilatie bleek de fan redelijk vol water te zitten (hoorbaar) maar dat kwam na tijdje draaien goed. Heb vanmiddag mijn auto eindelijk eens fatsoenlijk kunnen wassen en heb droge kranten onder en boven de isolatie gestoken.

Ik hoop dat het probleem volledig is opgelost. Ik heb mijn matten nog niet definitief gemonteerd zodat ik nog kranten kan wisselen.

 

 

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Moesten er nog vragen zijn hoor ik het graag.

 

Grt

 

Frank

post-18377-1423828389,0498_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas pindakaas... :angry:

Probleem nog niet opgelost.

Er komt nog steeds water binnen via hetzelfde paneel door andere openingen!!

Probleem is dat het water ergens komt waar het al niet hoort en daarna het interieur in loopt.

Met het afdichten van het gaatje heb ik het probleem even opgelost maar nu komt het water van een opening die iets hoger zit.

M.a.w.; De ruimte achter deze "stijl" loopt vol totdat het er via 1 vd gaten richting interieur kan uitlopen.

Heb een onderzoekje gedaan met een endoscoop en er staat idd water in die holle ruimte.

In deze ruimte zie je bv de bevestigingsbouten van het deurscharnier zitten.

Op een of andere manier komt water in deze ruimte maar ik kan dus niet zien waarvandaan.

Ik weet niet of het water eventueel nog via het binnenspatscherm (door opspattend water) binnen zou kunnen komen. Heeft iemand toevallig een foto of tekening van de carroserie zonder voorspatbord.

Ik ben aan het overwegen mijn spatbord er af te halen.

Iemand hier ervaring mee of misschien een ander advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neem aan dat de constructie links en rechts identiek is.

Kan me ook bijna niet voorstellen dat er water in carrosserie delen hoort te blijven staan.

Enige wat ik mij kan bedenken is dat de afwatering niet goed of verstopt is.

 

Kan je helaas niet aan schetsen/tekeningen helpen.

 

Kun je aan de "goeie kant" een afwateringsopening ontdekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met regen van afgelopen zaterdag liep de auto echt vol. :angry:

Holle ruimte vult zich met water en loopt uiteindelijk over tot in het interieur.

Auto vrijdag achtergelaten bij autoschadeherstelbedrijf in de hoop dat zij met hun kennis van carroserieen zouden kunnen zeggen waar het water langs naar binnen zou kunnen komen.

Zij hebben ook getest met water en bekleding langs binnenzijde raamstijl losgehaald, maar konden ook niet zien waar het water nu precies vandaan kwam.

Vooruit lijkt goed te zijn.

 

Afgelopen weekend zelf 3 uur gezocht o.a. mbv endoscoop en getest met water op de auto. Ruimte loop op een gegeven moment vol maar er is niet te zien waar het water vandaan komt. Ten einde raad maar een gaatje vanuit holle ruimte tot achter binnenspatscherm geboord zodat water dat in de holle ruimte komt er in elk geval uit loopt. Geen echte oplossing, maar symptoom bestrijding. Ik heb een werkplaatshandboek besteld in de hoop daar wat meer van de carroserie te kunnen zien en de echte herkomst vh water te kunnen herleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden