ik heb een passat uit 2001 1.8t motor type AWT met 180.000 op de teller.
ik heb gemerkt dat mijn verwarming niet meer warm word.
als ik de auto start en ik heb de airco unit op off staan en ik laat de auto voor 10 minuten draaien dan komt er een flauwe warmte door de roosters maar in no time blaast het koude lucht.
er lekt geen koelvloeistof buiten of binnen de auto, de expansievat blijft ook mooi op niveau, de auto blijft mooi op tempratuur.
een dikke week geleden olie ververst en er zat geen witte smurrie in het blok wat kon duiden dat er koelvloeistof bij zat.
ik had zelf gedacht dat er lucht bij de kachelradiator zou zitten maar dit is niet het geval want ik heb gisteren nieuwe koelvloeistof erin gedaan, ik heb uiteraard eerst de oude eruit gehaald en de slangen van de kachel die door het schutbord naar binnen gaan los gehaald en schoongeblazen ooken deze zaten niet verstopt wel kwam er bruine roestige kleur uit maar dat zat ook in het expansievat en die heb ik ook schoongemaakt.
tevens waren de kachelslangen die door het schutbord naar binnen gaan allebei warm tot bijna heet om maar te zeggen.
ik ben gisteren ook even hier in tilburg naar van Mossel gegaan en hoopte dat zij mij iets konden zeggen en hun zeiden dat het veel kan zijn sensoren, waterpomp en etc....
de werkplaats chef zei tegen mij dat ik het smalle slangetje van de expansievat los moest trekken en kijken of er koelvloeistof uit kwam als je stationair draait en als je gas geeft moet de straal meer zijn dus hoe meer gas je gaf moest er meer kvs uitkomen, als dit het geval is dan is je waterpomp circulatie goed.
dus ik thuis geprobeerd en het werkte perfect dus weer iets uitgesloten.
ik heb gekeken of mijn kleppen werkte en dat is ook het geval dus van raam naar benen of naar gezicht.
ik heb ook een check gedaan van de climatronic en deze gaf een storing aan 513.
ik op google gekeken en kom uit op de toerental sensor g28 die zit direct onder de olie filter.
maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met de verwarming in de auto want dat lees ik namelijk nergens terug dat het ermee te maken heeft.
dus wie o wie heeft eerder dit gehad en zoja wat heb je er aan gedaan.
ik weet aardig veel maar nu zijn mijn gedachte gang aardig aan het op raken over dit dilemma.
Vraag
carrera
wie kan mij een hint geven waar ik moet zoeken.
ik heb een passat uit 2001 1.8t motor type AWT met 180.000 op de teller.
ik heb gemerkt dat mijn verwarming niet meer warm word.
als ik de auto start en ik heb de airco unit op off staan en ik laat de auto voor 10 minuten draaien dan komt er een flauwe warmte door de roosters maar in no time blaast het koude lucht.
er lekt geen koelvloeistof buiten of binnen de auto, de expansievat blijft ook mooi op niveau, de auto blijft mooi op tempratuur.
een dikke week geleden olie ververst en er zat geen witte smurrie in het blok wat kon duiden dat er koelvloeistof bij zat.
ik had zelf gedacht dat er lucht bij de kachelradiator zou zitten maar dit is niet het geval want ik heb gisteren nieuwe koelvloeistof erin gedaan, ik heb uiteraard eerst de oude eruit gehaald en de slangen van de kachel die door het schutbord naar binnen gaan los gehaald en schoongeblazen ooken deze zaten niet verstopt wel kwam er bruine roestige kleur uit maar dat zat ook in het expansievat en die heb ik ook schoongemaakt.
tevens waren de kachelslangen die door het schutbord naar binnen gaan allebei warm tot bijna heet om maar te zeggen.
ik ben gisteren ook even hier in tilburg naar van Mossel gegaan en hoopte dat zij mij iets konden zeggen en hun zeiden dat het veel kan zijn sensoren, waterpomp en etc....
de werkplaats chef zei tegen mij dat ik het smalle slangetje van de expansievat los moest trekken en kijken of er koelvloeistof uit kwam als je stationair draait en als je gas geeft moet de straal meer zijn dus hoe meer gas je gaf moest er meer kvs uitkomen, als dit het geval is dan is je waterpomp circulatie goed.
dus ik thuis geprobeerd en het werkte perfect dus weer iets uitgesloten.
ik heb gekeken of mijn kleppen werkte en dat is ook het geval dus van raam naar benen of naar gezicht.
ik heb ook een check gedaan van de climatronic en deze gaf een storing aan 513.
ik op google gekeken en kom uit op de toerental sensor g28 die zit direct onder de olie filter.
maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met de verwarming in de auto want dat lees ik namelijk nergens terug dat het ermee te maken heeft.
dus wie o wie heeft eerder dit gehad en zoja wat heb je er aan gedaan.
ik weet aardig veel maar nu zijn mijn gedachte gang aardig aan het op raken over dit dilemma.
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten