Ga naar inhoud

carrera

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over carrera

Profile Information

  • Plaats
    tilburg

carrera's Achievements

0

Community reputatie

  1. Gelukkig wel het is een te fijne wagen en zonde als je er niet mee kan rijden met ditweer waneer je toch je ruiten ontdooit wilt hebben.
  2. Paar keer goed door getrokken maar niks mis mee met de motortempratuur en lekker warm in de auto. Blijft mooi op 90 graden. Alles werkt naar behoren.
  3. nou vandaag weer bezig geweest met de auto waarom deze niet verwarmt binnen. vrijdag een nieuwe koel sensor geplaats en de kachelradiator door geblazen maar zonder resultaat. vandaag een nieuwe thermostaat gehaald bij brezan en erop gezet en toch maar weer voor de zekerheid weer de kachelradiator weer schoon geblazen aangezien de koelvloeistof er toch uit moest was het het maar een kleine moeite en toch om bepaalde dingen uit te sluiten. koelvloeistof erin gedaan auto gestart en de climatronic op hi gezet. op het eerst gezicht en gevoel was het nog steeds koude lucht en maar weer uit gezet de climatronic, na een aantal minuten werd de auto warmer tot op exact 90 graden toen maar weer de climatronic aangezet en nog niks. toen heb ik de slangen gevoeld die naar de kachelradiator naar binnen gaan en was alleen de ingaande slang warm en de andere niet. ik heb in de slangen geknepen die naar de raditeur liepen om zeker van te zijn dat er geen lucht aanwezis was al ontlucht hij zich zelf maar ja toch maar proberen. toen weer in de auto gevoeld en voila hij werd warm en bleef warm. dus het lag toch aan de thermostaat. ik de boel weer dicht gemaakt en gaan douchen. ik heb daarna de proef op de som genomen en heb water gekookt en de oude thermostaat erin gedaan en kijken of hij wat deed. en ja hij ging open en toch al gauw 7mm. heb het daarna in koud water gezet en ging weer netjes dicht. voor mijn gevoel was de oude niet kapot en was zelfs origineel nog vw/audi net als de koelsensor die was ook origineel vw/audi. koelsensor was 26 euro bij de brezan de thermostaat 11 euro merk glades bij de brezan. koelvloeistof heb ik bij broekhuizen gehaal g12+ 22 euro voor 5 liter. bij broekhuizen was zelfs de thermostaat 36 euro, ik heb hem bedankt maar veel te duur en ze zien mij daar niet meer terug komen met een achterlijke prijzen. maar goed de verwarming werkt weer en of het geholpen heeft wat ik gedaan heb en vernieuw heb weet ik niet maar ik zou zeggen doe hier je voordeel mee als je zelf zoiets hebt.
  4. zou je me dan toch kunnen uitleggen waarom de thermostaat. komt bij dat als ik mijn auto start dat dan gelijk de grote koel fan begint mee te draaien dus als je voor de auto staat de rechter. klopt dit. ik dacht eerder dat deze pas ging draaien als de motor op tempratuur zou zijn.
  5. nee dat is het ook niet want ik heb de slangen los gehad die door het schutbord naar binnen gaan en zowel de ingaande als de uitgaande heb ik schoon geblazen. ik heb eerst door de uitgaande pijpje geblazen en het kwam aan de ingaande pijpje kwam de koelvloeistof naar buiten dus dat is goed. ik heb vandaag ook een nieuwe koel tempratuursensor vernieuwd en nog helpt het niet. dus wie heeft nog ideeen.
  6. wie kan mij een hint geven waar ik moet zoeken. ik heb een passat uit 2001 1.8t motor type AWT met 180.000 op de teller. ik heb gemerkt dat mijn verwarming niet meer warm word. als ik de auto start en ik heb de airco unit op off staan en ik laat de auto voor 10 minuten draaien dan komt er een flauwe warmte door de roosters maar in no time blaast het koude lucht. er lekt geen koelvloeistof buiten of binnen de auto, de expansievat blijft ook mooi op niveau, de auto blijft mooi op tempratuur. een dikke week geleden olie ververst en er zat geen witte smurrie in het blok wat kon duiden dat er koelvloeistof bij zat. ik had zelf gedacht dat er lucht bij de kachelradiator zou zitten maar dit is niet het geval want ik heb gisteren nieuwe koelvloeistof erin gedaan, ik heb uiteraard eerst de oude eruit gehaald en de slangen van de kachel die door het schutbord naar binnen gaan los gehaald en schoongeblazen ooken deze zaten niet verstopt wel kwam er bruine roestige kleur uit maar dat zat ook in het expansievat en die heb ik ook schoongemaakt. tevens waren de kachelslangen die door het schutbord naar binnen gaan allebei warm tot bijna heet om maar te zeggen. ik ben gisteren ook even hier in tilburg naar van Mossel gegaan en hoopte dat zij mij iets konden zeggen en hun zeiden dat het veel kan zijn sensoren, waterpomp en etc.... de werkplaats chef zei tegen mij dat ik het smalle slangetje van de expansievat los moest trekken en kijken of er koelvloeistof uit kwam als je stationair draait en als je gas geeft moet de straal meer zijn dus hoe meer gas je gaf moest er meer kvs uitkomen, als dit het geval is dan is je waterpomp circulatie goed. dus ik thuis geprobeerd en het werkte perfect dus weer iets uitgesloten. ik heb gekeken of mijn kleppen werkte en dat is ook het geval dus van raam naar benen of naar gezicht. ik heb ook een check gedaan van de climatronic en deze gaf een storing aan 513. ik op google gekeken en kom uit op de toerental sensor g28 die zit direct onder de olie filter. maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met de verwarming in de auto want dat lees ik namelijk nergens terug dat het ermee te maken heeft. dus wie o wie heeft eerder dit gehad en zoja wat heb je er aan gedaan. ik weet aardig veel maar nu zijn mijn gedachte gang aardig aan het op raken over dit dilemma.
  7. nou als de pakking binnen is dan ga ik het er gauw opzetten ben benieuwd wat voor een verschil het zal zijn. is kijken of het de moeite is om het met elke keuring er weer af tehalen en de originele kat terug te plaatsen. bedankt voor de info alleen weet ik nog steeds niet of ik de cat er alleen kan afhalen zonder de downpipe ook eraf te moeten halen.
  8. mijn passat is al getuned maar als ik beide lamdas erop zet dan kan het toch geen kwaad of heb ik het nou mis?
  9. oke dan dus beide gebruiken. de verkoper had namelijk 1 afgedopt ter hoogte van de downpipe. dus als ik beide lamdas erop zet dan zou het moeten werken zonder een melding te krijgen op het instrumentenpaneel.
  10. ja ik was me ervan bewust dat ik voor de apk weer de originele kat moet terug plaatsen maar moet ik ze dan wel allebei de lambdasones plaatsen op de cat vervanger of volstaat eentje ook. en heb jij de auto op een brug staan of gewoon op de krik?
  11. hey hallo fijn een reactie te mogen ontvangen. ik had al zitten kijken hoe of wat maar als je het compleet eruit haalt word het van de bovenkant of van de onderkant eruit gehaald compleet. tevens doe jij het op een brug of liggend met de auto omhoog gekrikt. tevens had ik nog iets waarschijnlijk heb je hiermee ervaring. ik heb 2 lamdasone op de cat zitten, de open cat heb ik gebruikt gekocht van iemand en deze heeft ook 2 aansluitingen voor de beide lamdasone, echter had de verkoper tegen mij gezegd dat je de eerst dus bij de tubo erop moet zetten en de andere niet en met een tayripje ergens vast zetten. klopt dit mijn motor type is een AWT .
  12. wie kan mij vertellen hoe ik het beste mijn katalysator kan demonteren van 1.8turbo van 2001. ik heb een open cat liggen die ik erop wil zetten maar weet niet hoe te beginnen. moet ik ook de downpipe demonteren dus eerst de katalysator bij de turbo en dan het laatste gedeelte van de downpipe of kan ik de downpipe laten zitten en zo de katalysator demonteren. ik heb gemerkt dat als ik mijn rechtervoorwiel eraf haal ik via de aandrijfas er wel bij kan waar de kat met de downpipe verbonden is met de 3 bouten en moeren echter kom je niet makkelijk bij de achterste. ik heb geen brug dus moet alles via de grond doen en krik. wie o wie kan mij hier meer over vertellen wat het makkelijkst is en eenvoudig. eventueel met fotos. gr, Ramon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden