haroldv Geplaatst 29 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2012 Hoi, Mijn standkachel gebruik ik met dit weer, beviel me vorig jaar super. Maar het rare is, hij geeft geen warmte. Alles werkt verder. Alles draait en blaast. Wel ruik ik benzine, als ik naar de auto loop. (Standkachel draait een half uur voor vertrek). Is zoiets te repareren of is het gelijk vervangen? Vraag me nl af, of het een reparatie waard is. Standkachel is af-fabriek, heb benzine motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 6 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2012 zo....bij de dealer kostte die meer dan 250euro! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 6 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2012 Is redelijk eenvoudig te vervangen, ik heb maandag die van mij gedemonteerd om te controleren. Voorste gedeelte van het binnenspatbord verwijderen, mistlamp rooster en mistlamp verwijderen of alleen het rooster indien geen mistlamp. Waterslangen afklemmen, stekker verwijderen en dan het pompje loshalen, deze zit met 1 torx schroef gemonteerd. Monteren in omgekeerde volgorde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 6 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2012 Kijk, top info weer hier! Bedankt allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 15 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Vrijdag nog ff verder gekeken, ik rook immers een benzine lucht. Dat kon ik niet rijmen, met een waterpomp. het lijkt toch ingewikkelder: Foutmelding: geen vlamvorming, standkachel wordt even heet maar brandt niet door. Is het dan wel de waterpomp? iemand die deoplossing weet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 15 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Of hij ziet het vlammetje niet en gaat dus uit (thermokoppel) Of de waterpomp doet het niet en dan kan ie te heet worden en gaat ie ook uit. Zijn verder de inlaat en uitlaat wel schoon het kan ook zijn dat ie geen volledige verbranding krijgt omdat je het over benzinelucht hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 15 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Uitlaat en inlaat zijn schoon, dat is gecontroleert nav de tip hier. Maar jij ziet wel de relatie met een waterpomp dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 15 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Ja maar die schijnen niet zo vaak kapot te gaan. Als je de auto start stationair en je doet dan de kachel aan blijft ie dan wel langer lopen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 15 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Weet ik niet, denk ik niet.ik had hem namelijk om 7uur staan en als ik instapte was hij soms uit, maar soms niet. Maar ik stap niet altijd op hetzelfde tijdstip in ;-( Hij brandt wel langer dan een paar minuten, denk ik. Heb hem wel de hele zomer niet aangehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 15 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Misschien effe proberen. Ik dacht misschien kun je zo ontdekken of de waterpomp van de unit defect is omdat hij dan de waterpomp van de motor gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 15 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Morgenochtend probeer ik het ff, dank voor het meedenken! Wat moet ik precies doen? Stationair en standkachel aan en kijken hoe lang hij aanblijft? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 15 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 yep. Eerst de auto starten en dan direct de kachel even op de manuele bediening aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 15 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2012 Ok, doe ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 16 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2012 Getest: 20 min in auto gezeten (meer tijd had ik ff niet) Stationair en standkachel handmatig ingeschakeld via dashboard. Na 3min meen ik even benzine te ruiken, maar dat trok weer weg. Ook buiten bij het rechter voorwiel ruik ik geen benzine Na 6min begon de temperatuurmeter van de motor te bewegen (motor loopt immers ook) Na 15min staat de temperatuurmeter op 75grd, maar er komt geen echt warme lucht uit de uitstroomopeningen. (Temperatuur staat op 21graden, buiten is het 7graden) Na 20min heb ik even de temperatuur op max gezet en dan is de temperatuur uit de openingen lauw/warm. Motor temperatuur inmiddels 85graden. Standkachellampje op schakelaar is de hele tijd aan. Heb je hier wat aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2012 Slaat de standkachel wel aan dan? want standaard staat ie ingesteld op een minimum buitentemperatuur en dat spant erom met deze buitentemperaturen. Ik denk het wel want normaal loopt de temperatuur niet zo snel op als de auto stationair draait. (tenminste mijn diesel niet hoe zit dat met benzine??) Dus lijkt het erop dat ie het zo wel doet. En als je dit nog een keer doet en dan zonder de motor aan slaat ie dan wel weer uit? zo ja dan zou ik toch de waterpomp verdenken. Heb je geen storing aan de de regelkleppen clima? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 16 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2012 De schakelaar wel, of de kachel zelf aanstaat, is niet te zien, zonder eea te demonteren. Die faciliteiten heb ik niet zelf. Volgens de VW dealer gaf de auto/vagcom aan dat de waterpomp kapot zou zijn. Gezien de prijs, dacht ik..later.. Verder geen storingen. Tweede test niet kunnen doen, ben net weer thuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 23 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2012 En al iets verder met testen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 23 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2012 nee, 2 januari weer verder. Dan staat hij weer bij 'freundlichen'. Bedankt voor je interesse en hulp! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2012 Hoor je hem niet dan? Die standkachels in die auto's van het werk hoor je duidelijk aan het werk, net of er een straalmotor wordt opgestart. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2012 Standkachels zijn ook mini-turbines.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 haroldv Geplaatst 24 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2012 Dat is het punt niet, hij draait wel, dus hoorik hem. Hij wordt niet warm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
haroldv
Hoi,
Mijn standkachel gebruik ik met dit weer, beviel me vorig jaar super.
Maar het rare is, hij geeft geen warmte. Alles werkt verder.
Alles draait en blaast. Wel ruik ik benzine, als ik naar de auto loop.
(Standkachel draait een half uur voor vertrek).
Is zoiets te repareren of is het gelijk vervangen?
Vraag me nl af, of het een reparatie waard is.
Standkachel is af-fabriek, heb benzine motor
Link naar reactie
Delen op andere sites
45 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten