Ga naar inhoud
  • 0

Spook ruitenwissers


Tillie

Vraag

Ik heb al 2 jaar lang een probleem met de ruitenwissers van mijn Passat. (Variant, BJ 2004)

Er is al van alles geprobeerd en vervangen door een vakgarage in mijn woonplaats, tevergeefs....... :(

Het volgende is er aan de hand:

 

Bij temperaturen rond het vriespunt gaan tijdens het rijden de ruitenwissers aan voorzijde spontaan heen en weer.

Na een keer of 10 blijven ze vervolgens ergens halverwege op het raam hangen. (iedere keer op een ander positie)

Het vreemde is dat dit gebeurd terwijl de bedieningshendel in de 0-stand staat, dus ze zouden eigenlijk helemaal niet aan mogen gaan. Als de ruitenwissers stil staan ergens op het raam en ik bedien de hendel, dan gaan ze opnieuw een keer of 10 heen en weer en blijven vervolgens weer op een vage positie hangen. Pas na ongeveer een half uur keren ze terug naar de ruststand.

 

Vorig jaar is als eerste de ruitenwisser motor vervangen. Vervolgens is het relais vervangen. Toen dit ook niet bleek te werken heeft de monteur van de vakgarage de regensensor losgekoppeld van de voorruit. Na een tijdje begon het toch weer te spoken en hebben we de sensor maar weer aangesloten. Vervolgens is het de hele zomer goed gegaan en begint het gespook nu weer opnieuw omdat (denk ik) de temperaturen weer gezakt zijn.

 

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?

Ik twijfel niet aan de kundigheid van de vakgarage, laat ik dat even voor zijn......

 

Alvast hartelijk dank voor de hulp en reacties :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

jep storing kabelboom ofwel de hendel zelf die nie meer deugd

ge moet een rammelen met de hendel zonder die in een bepaalde stand te zetten , als dan de wissers aan schieten moet ge nie verder meer zoeken

ik weet nie als da uit te lezen valt bij een 2004 model die hadden al canbus maar alleen op de motor denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh ja, ik was vergeten te melden dat de bedieningshendel aan het stuur ook al vervangen is......

Zou het euvel dan toch echt in de bekabeling zitten? Is dat te controleren?

 

Ik had trouwens niet zo snel reactie verwacht, dus dank daarvoor!

Eerste keer dat ik iets met forums doe...... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bekabeling nameten is niet evident je moet al een goed schema hebben , en dan moet je gaan beginnen strippen ( blootleggen)

kabel per kabel nagaan of er niet een breuk is of als deze niet ergens tegen de massa aan schuurt , voor de rest heb je echt al alles vervangen , kan dus bijna niet anders meer als de kabel zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, weer foute boel!

Het ging eventjes goed, maar het spookt weer aan alle kanten..... :cry:

Sinds een paar dagen gaan de ruitenwissers weer uit zichzelf heen en weer. (Langer en vaker dan ooit en t is niet eens koud!)

Ook is nu 2 keer tijdens het rijden de radio kort uitgevallen. Ik ben dan iedere keer de instellingen en de zenders kwijt.

Geen idee of dit iets met de ruitenwissers te maken heeft.

 

Vandaag vroeg iemand mij of ik een trekhaak naderhand heb gemonteerd.

Ik heb inderdaad een trekhaak, maar deze zat er al op toen ik de auto kocht.

Volgens diegene zijn er meerdere gelijksoortige klachten geweest bij mensen die later een trekhaak hebben gemonteerd????

Kan het daar iets mee te maken hebben? Optisch ziet de bekabeling en contactdoos er nog keurig uit, dus geen corrosie o.i.d.

 

In afwachting van jullie reacties........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, relais is als eerste vervangen. Daarna zijn ruitenwissermotor en bedieningshendel vervangen. Vervolgens regensensor losgekoppeld, zonder resultaat.

Laatste keer is de bekabeling doorgemeten en bleek de massa niet helemaal fijn te zijn, dus nieuwe masakabel aangelegd.

 

Geen xenon, alles origineel zover ik weet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden