Ga naar inhoud
  • 0

Passat


amasyali05

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
officieel MOETEN ze in ingedrukte stand bewaard worden.

Maar wacht even op reacktie van de echte kenners.........

 

Bij mijn weten zijn ze eigelijk onbruikbaar, maar ik kan het mishebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom denk je dat? En geldt dat dan voor elk merk en/of type?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
officieel MOETEN ze in ingedrukte stand bewaard worden.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom denk je dat? En geldt dat dan voor elk merk en/of type?

 

Daar ben ik ook benieuwd naar. Het zou best kunnen, maar ik denk dat het is omdat je dan minder verpakking nodig hebt.

 

Passen de dempers in de verpakking? Als de dempers altijd in de verpakking hebben gezeten en je kan geen olie vinden, dan is de kans weer groter dat de dempers nog goed zijn.

 

Het met de hand indrukken van de demper is volgens mij geen goede test om de conditie van een demper te testen. Met de uitzondering dat als je met weinig kracht de zuigerstang op en neer kan bewegen, dan lijkt het mij dat de demper versleten is. Vergeet niet dat een auto de demper met veel meer kracht (snelheid) naar beneden drukt, zodat de weerstand hoger is. Dat de zuigerstang weer omhoog komt is normaal.

 

Ik heb jammer genoeg geen demper liggen om te testen, maar als je de set bij een bedrijf hebt gekocht, dan hebben ze misschien wel meer van die sets liggen waarmee je het even kan proberen. Als je het bij een bedrijf hebt gekocht, dan zou ik je twijfel ook aan hun voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorste demper is lastiger om in te drukken, maar achter is normaal dat je die indrukt. En dat hij omhoog komt is goed teken. Zal hij dat niet doen, dan is die wel stuk. Maar zo je het zegt, is er niks mis mee. en wat Barry zegt, idd even heen en weer drukken, kan lucht in zitten, en daarna monteren. Komt goed, achter is altijd makkelijker, voor gaat stijver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
officieel MOETEN ze in ingedrukte stand bewaard worden.

Maar wacht even op reacktie van de echte kenners.........

 

Bij mijn weten zijn ze eigelijk onbruikbaar, maar ik kan het mishebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom denk je dat? En geldt dat dan voor elk merk en/of type?

Nou, dat is mij toendertijd op het hart gedrukt toen mijn set vervangen werd.

Ik moest de originele die eraf kwamen indrukken vastzetten en dan bewaren. Alleen de reden weet ik echt niet meer.

 

Zal eens gaan googlen of ik iets kan vinden hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is goed zo koop het setje nou . :mrgreen:

 

En het is normaal dat de voorste zuigerstang als je indruk dat het zwaar gaat dat moet ook want voorste van je auto

zit ook de motorblok erin he dan is je voorneus heel stuk zwaarden dan je achterkont van je auto :mrgreen:

 

kijk van mijn setje er zit zo eruit in de doos van Ap

 

Gr Fai

post-13179-1423827872,5795_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Antonio, jij hebt ook nog een set met comfort veren, en Marcel niet. Beiden inox, waar zit het verschil in?

antonio heeft de paarse Alko achter dempers, wat zit er bij Marcel achter onder.

 

Vanmorgen heb ik even onder de auto gekeken, maar kan de demper slecht aflezen. Het merk ALKO heb ik in elk geval niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal denk ik ook wel Alko zijn, gezien dit toch standaard leverancier is van kw, maar die waren volgens mijn altijd paars.

Ook de kleur van de vaste sets.

Maar maakt verder niks, als het goed is, is het goed. Snap enkel niet waarom Antonnio comfort veren er tussen heeft en jij niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijkend naar de afbeeldingen die KW plaatst bij de producten, dan wijkt de achterveren van de V1 duidelijk af van SC, V2 en V3. Alleen bij de afbeeldingen staat ook dat het uiteindelijk product kan afwijken van de bijgeplaatste afbeelding.... Mijn kennis over de vorm, dikte en aantal windingen van veren is te beperkt om daar iets zinnigs over te zeggen. Het zal in de combinatie demper - veer zitten waarom de vorm van de veer anders is.

 

Ik heb ook op andere fora zitten speuren naar info hierover, maar daar zijn de meningen aardig verdeeld en het is maar de vraag wat de bron is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sietze, voor comfort veren bedoel je aan de voorkant?

 

Ja jij hebt tssen de gewone veer en de schroef van hoogte stelling een veer van een cm of 10, dunnere wending.

Dit is een aparte comfort veer. Gezien je aan de doos gelijke sets hebben, en jij hebt een paarse demper achter, en Marcel heeft zwarte. Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden