Ga naar inhoud
  • 0

inklap spiegels


ids30postma

Vraag

weet iemand dat, moet ik allebei de raammotoren installeren om te kijken of de raammotoren het doen, of kan ik ook per stuk bekijken, het zit namelijk zo, ben al een paar weken op zoek naar raammotoren voor inklapbare spiegelsen dat is erg lastig, nu had ik vorige week eentje gevonden bij een autodemontage bedrijf in hoorn, ik had hem toen aangesloten en deed helemaal niks, voordat ik nog een linkse raammotor ga kopen wil ik zeker weten of deze kapot is, suggesties oplossingen, misschien ben ik iets vergeten of heb ik iets over het hoofd gezien, het is een canbus, omdat mij auto van bouwjaar OKT 2006 is.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet wel naar de goede codering kijken.

Een p versie is zowie zo een linbus.

Je moet beide motoren plaatsen.

Links is een leidende motor en rechts is een slaaf.

Omcoderen is alleen plus 2.

 

Ik had je al eerder verteld dat dit niet zomaar is.

en bj Augustus 2006 kan, ik zeg kan Lin bus hebben.

 

Het gaat om het bummer Wat op de motor staat, niet op het zwarte sturings element.

 

1k0 959 701L is links

1k0 959 702L is rechts

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Coderen?

Ik heb niks gecodeerd hiervoor en het werkt gewoon.

Behalve de dimmende buitenspiegel, zou dat het zijn dan?

 

Heb ook niks gecodeerd, enkel voor de instapverlichting moest er wat bijgeteld worden.

Dimmende buitenspiegel doet ook niks bij mij :cry: , de rest werkt gewoon zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is 2 dr bij het getal optellen dan geen coderen???

 

Lijkt me wel toch.

Dit om je omgevingslicht te activeren.

 

Je begrijpt me verkeerd, heb de klapspiegels met de motoren gemonteerd en het klapgebeuren werkte zoals het moest, maar ook tijdens deze ombouw hebben we instapverlichting (onderaan de deur) gemonteerd en hiervoor moest er gecodeerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan Wat je schrijft,ik moest bij de montage van de inklapspiegels 2+ bij de Deur code optellen pm de omgevingsverlichting onder in de Spiegel te activeren. Voor instapverlichting onder in de deur moet je zowiezo opnieuw codeten.

Gewoon ff je lijstje langs gaan en aangeven Wat je gemonteerd hebt.

 

Ik snap je wel Peter, :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Behalve de dimmende buitenspiegel, zou dat het zijn dan?

 

Nee, hier wat Andre /Dreke/ schreef.

 

Aan je binnenspiegel zou een paars/rode en paars/zwarte draad moeten zitten (deze lopen langs de linkse A-stijl van het boordnet naar de binnenspiegel), deze draden lopen ook naar de ruitmotor als het goed is... dus even deurpaneel eraf halen en kijken dat die draden er zijn... zo ja : probleem zit in de spiegel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb alleen de linker raammotor, die wilde ik testen of hij het deed, dus die had ik alleen aangesloten, maar er gebeurde helmaal niks, ik had zelfs geen stroom op de deur, ik kon mijn deur zelfs niet op slot doen, dus dat betekent dat de raammotor helemaal geen spanning doorlaat, als alleen de spiegel het niet zou doen maar wel het slotmechanisme , dat zou betekenen dat er iets anders aan de hand zou zijn, maar eigenlijk kan ik concluderen dat de linker raammotor kapot is, of moet ik nog de rechter vinden en dan tegelijk aansluiten om te kijken of het misschien de linker wel zal doen.

 

Gr Ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Behalve de dimmende buitenspiegel, zou dat het zijn dan?

 

Nee, hier wat Andre /Dreke/ schreef.

 

Aan je binnenspiegel zou een paars/rode en paars/zwarte draad moeten zitten (deze lopen langs de linkse A-stijl van het boordnet naar de binnenspiegel), deze draden lopen ook naar de ruitmotor als het goed is... dus even deurpaneel eraf halen en kijken dat die draden er zijn... zo ja : probleem zit in de spiegel...

Dre heeft er ook al eens naar gekeken....

 

Ids,

 

Het lijkt er idd op dat je raam motor de verkeerde elektronica heeft.

Of defect is.

Mooiste zou zijn om 'm uit te lezen met de betreffende motor er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een Lin motor hebt gebeurt er inderdaad niets : de penbezetting van de 32 polige stekker voor de aansturing, van de schakelaars in de deur is kompleet anders.... als je bij die linmotor ook nog eens de originele kabelboom van de binnenbekleding neemt zal er al heel wat meer gebeuren. Maar je achterramen ga je er niet mee kunnen bedienen... links/recht voor zou wel moeten lukken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb enkel nog het zelfdimmend glas nodig.

 

Check eens of je de functie wel aankan want ikzelf heb nu ook via Dreke een set met dimbaar spiegelglas gekocht maar de bedrading is niet aanwezig dus is de dimfunctie niet werkende. Als dit bij U ook het geval is dan heb je voor niks zoveel geld uitgegeven voor een dimbaar spiegelglas. (tenzij je dan toch zeker bent dat je de bedrading, indien die er niet is, zult bijtrekken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ik begrijp, ik heb gisteren de handleiding even door gespit van de passat sedan, en wat ik uit op kan maken is dat, als je stoelen heb met geheugen, dan kan die ook de stand van je spiegels opslaan, dus inprincipe is als je geheugen heb in je stoelen dan hebben alle soorten spiegels geheugen...toch..... of redeneer ik nou verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ik begrijp, ik heb gisteren de handleiding even door gespit van de passat sedan, en wat ik uit op kan maken is dat, als je stoelen heb met geheugen, dan kan die ook de stand van je spiegels opslaan, dus inprincipe is als je geheugen heb in je stoelen dan hebben alle soorten spiegels geheugen...toch..... of redeneer ik nou verkeerd.

 

Spiegels die ook memory functie hebben worden inderdaad gestuurd via de stoelen, echter hebben de spiegels intern een controlesysteem (dmv potentiometers) om te weten in welke stand deze staan. De stand van de potentiometers wordt dan wel onthouden in de stoel en niet in de spiegel zelf. Maar de zetelstuurdoos heeft wel de info van de spiegel nodig om te weten in welke stand deze staat of moet komen.

Dus met een gewoon setje klapspiegels gaat dit niet lukken, is ook de reden dat ik ben overgeschakeld naar een set met memoryfunctie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je van fabriek af memory stoelen hebt, heb je ineens ook memory spiegels.... daarom is het logisch dat ze in de handleiding schrijven dat de stand van de spiegels ook opgeslagen wordt...

 

Memory spiegels zijn makkelijk te herkennen : als je het spiegelgals losmaakt zie je aan de motor 6 draadjes, bij gewone spiegels zijn dat 3 draadjes.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden