Ga naar inhoud
  • 0

past 18 inch velg onder m;n passat B6


Gamma_ed

Vraag

Ik heb een mooie set rs4 velgen gezien met winterbanden maar gaat dit goed onder mijn passat B6 (2005 - 2010)?

 

Ik weet dat de betreffende set onder een audi A8 heeft gezeten, dus naafdiameter zou dus moeten kloppen, namelijk 57,1.

 

Velgen:

Steek: 5 x 112 mm

ET-waarde: 47

Banden:

Maat: 235 / 40/ R18

 

 

Als ik op de site www.velgensteekwijzer.nl zoek op vw passat B6 type, dan krijg ik de volgede info

 

Steek 5 x 112 ok

ET waarde: 45 dit wijkt dus 2 mm af

235/40/18 ok

naafdiameter 57,1 dit is het zelfde als de audi a8 dus ok

 

Ik hoor graag spoedig of dit dan goed gaat, want morgenochtend wil ik de set ophalen. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee, is niet verlaagd, en ik hou niet van sneeuwkettingen dus dat zie ik niet gebeuren!

 

Maar roldiameter blijft toch hetzelfde? Ik rij nu rond met 235/45/17 zomervelgen zullen we maar zeggen.

Althans in het verleden wel eens meegemaakt dat een grotere roldiameter een niet fijn rijdende auto opleverde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee, is niet verlaagd, en ik hou niet van sneeuwkettingen dus dat zie ik niet gebeuren!

 

Maar roldiameter blijft toch hetzelfde? Ik rij nu rond met 235/45/17 zomervelgen zullen we maar zeggen.

Althans in het verleden wel eens meegemaakt dat een grotere roldiameter een niet fijn rijdende auto opleverde.

 

Sneeuwkettingen zal ook wat lastig gaan met 18"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben begonnen met 205 55 16" en tegenwoordig 235 35 19". Zit absoluut verschil tussen de omtrek de 19" geeft gps snelheid aan. Dus 100 is werkelijk ook 100. Bij de 16" zat daar zo'n 7km/h tussen.

 

Verder mooie wielen en zal goed staan (na de verlaging :mrgreen:)

 

Daarom zou iedereen 19 inch moeten rijden:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de velgen opgehaald, en nu blijkt achteraf de ET 30 te zijn, verkoper melde mij dat het ET 47 was, maar dat is het dus niet. Voel mij aardig genaaid en hij wil ze ook niet terug nemen!

 

Of kunnen jullie zeggen dat ET 30 geen probleem is? Of zijn hier soms opvulringen voor?

 

Hieronder de juiste velg gegevens;

 

ET 30

8J x 18H2

naafdiameter 57,1

merk ruotecompany

type R532

band 235 x 40 x 18 fulda winterband

 

 

VW Passat B6 (2005 - 2010) word opgegeven ET 45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opvulringen gebruik je bij een verkeerde grootte van t naafgat. Wellicht bedoel je spacers, maar die maken je et-waarde juist nog lager en niet hoger...

 

Et30 is al vrij laag, maar denk dat je ze er het beste gewoon even onder kunt zetten. Weet je in een half uurtje of het past of niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het ook geen stijl, maar deze man zou hier toch wel ontvankelijk voor moeten zijn, zijn advertentie text stond duidelijk dat het ET 47 is. En dan achteraf blijkt het ET30 te zijn. En dan te bedenken dat deze beste man Sjaak ook nog een winkel te hebben in bang en olufsen spul, zie hier http://beo4life.nl . Veronderstel dat hij dan wel zou weten hoe om te gaan met klanten, hoop dat ik er nog met hem samen uit kan komen.

 

Ik heb overigens voor de grap even gepast aan de voorzijde van de auto, maar dan raakt het de wielkast aan de voorzijde, ik heb de krik maar niet laten zakken, en het gaat zeker verkeerd als je vol stuur geeft. En dan beweerde de verkoper dat het zeker te weten te passen bij mijn wagen. Misschien dat deze man beter maar geen technische uitspraken meer zou moeten doen in zijn winkel vol met techniek!

 

Ik vraag mij toch af wat ik hier aan zou kunnen doen..... Misschien iemand intresse in een leuk setje RS4 velgen met winterbanden met ongeveer 6 mm profiel? afmetingen hier boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas alles ET 30,

 

merk ruote company en allemaal zelfde type 532

 

8.00 x 18 5x112 57.1 ET30 RS4 Paestum R532

 

http://www.ityre.com/en/disks/catalog/r ... lica/2634/

 

Vraag mij trouwens af welke auto dit eronder past?

 

 

 

Door dit soort grappen overweeg ik om het gewoon nieuw te gaan kopen, deze man zou zich moeten schamen, zeker als verkoper zijnde, hij verziekt zo de markt voorzichzelf, zeker gezien hij tweedehands handel heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een ander setje gezien, maar verkoper komt met volgende gegevens terug, maar de ET waarde kan hij niet vinden, misschien dat iemand deze gegevens herkend?

 

In de velg staan verder de volgende gegevens

Diameter 57,1/70,4

05706 ET.

7.0Jx16H2

Overige vemeldingen binnen in de velg 6VR229/4

 

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... =mympBuyer

 

 

Of hoe kan ik zelf de ET waarde opmenten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden