Ga naar inhoud

  • 0

Automaat 1.9 TDI 2003 130pk in noodloop


rens1

Vraag

Hallo,

 

Ik wou vandaag wegrijden in mijn Passat 1.9 tdi 2003 automaat en het volgende gebeurde. Ik zet hem in zijn achteruit en dat ging goed, vervolgens zette ik hem in de D en wilde wegrijden. Ik gaf wat gas maar de auto reageerde bijna niet, hij rolde heel licht weg. Ik gaf iets gas bij en vervolgens pakte hij hem in 1 keer met een schok. Motormanagement begon te branden en de auto schoot in de noodloop. Op het display is ook niet te zien in welke stand de automaat staat. Als ik de auto van contact haal en hem weer start brandt het motormanagement lampje nog steeds. Wel laat de display nu zien in welke stand de automaat staat. Bij het wegrijden blijft de auto in de noodloop schieten. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

groeten,

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo,

 

ben woensdag even bij upseel (rene) geweest om de auto even aan de vagcom te zetten.

we zijn er waarschijnlijk achter wat het probleem zou kunnen zijn.

geconstanteerd hebben we dat de bak in de 4e versnelling blijft hangen en daar niet uitgaat ook niet met tiptronic, ook was de spanning op de automaat maar 0,06 volt ipv 10 tot 15 volt. rene heeft een stekker gevonden die naar de aansturing van de automaat gaat, deze was geocsideerd en er was 1 pin afgebroken. ik ga de kabels om de stekker heen aan elkaar solderen en kijken of dit invloed heeft.

 

ook was er een probleem met de motor . de kabelboom naar de pompverstuivers zou niet goed meer zijn daardoor spuit hij de brandstof tot soms wel tot 17 graden voor bovenste dooie punt in, ipv 3 a 4 graden. dit is denk een de oorzaak dat hij slecht loopt en heel veel brandstof verbruikt en traag is. ik heb de kabelboom inmiddels binnen en ga deze binnenkort ook vervangen.

 

als ik wat vervangen / gerepareerd heb laat ik wel even weten wat de conclusies zijn.

als iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom.

 

groeten igor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

17125 P0741

 

Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Koppelomvormer overbruggingskoppeling geen krachtoverbrenging

du Kupplung für Wandlerüberbrückung keine Kraftübertragung

en Torque Converter Clutch Stuck OFF / No Power being transferred

 

Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

 

Onbekend

 

Mogelijke oorzaken:

 

Niveau Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) niet in orde (slechte afdichting)

Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) vuil

Koppelomvormer defect of een onjuiste Koppelomvormer geïnstalleerd

Magneetventiel 7 (N94) defect

Pressure Regulating Valve 4 (N219) defect

Torque Converter Pressure Valve defect

Klep voor de Torque Converter Clutch defect

Torque Converter Lock-Up clutch defect of versleten

 

Mogelijke oplossingen:

 

ATF-peil controleren

Ververs ATF vloeistof

Afdichting ATF controleren

Check Solenoid Valve 7 (N94)

Check Pressure Regulating Valve 4 (N218)

Check Torque Converter Pressure Valve

Check Valve for Torque Converter Clutch

Check Torque Converter Lock-Up Clutch

 

Extra info:

 

Indien aangetroffen in een VW Passat (3B): 5-Speed Automatic Transmission (01V), check Transmission Sealing (see TPL 2009761).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb vanmiddag de stekker omgeleid door nieuwe draden ertussen te solderen. er is niks veranderd hierdoor.. heb ook de accu klemmen er even af gehad maar dit had ook geen zin. ga vanavond de kabel naar de verstuivers vervangen, kijken of dat wel verbetering oplevert.

 

als dit alles geen verbetering oplevert dan zal ik de bovenstaande oplossingen is proberen. olie en oliepeil is goed. (heb ik laten controleren)

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja dat heb ik ook gedaan.

 

en heb net de kabelboom vervangen die naar de verstuivers gaat, was vrij makkelijk te doen ongeveer een uurtje werk, heb het idee dat de motor nu wat rustiger en stiller loopt, het esp lampje gaat ook niet meer branden tijdens het rijden, kan nog niet kijken of die nou ook zuiniger is aangezien de automaatbak nog steeds in de noodloop is en vast zit in de 4e versnelling..

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gisteren nog even weer bij upseel geweest uitlezen en meten. er is geen verrandering ten opzichte van vorige week voordat ik de kabelboom heb vervangen en de stekker heb omgeleid. ga vanavond nou toch even de deksel onder de automaat weg halen om te kijken of ik wat kan zien/vinden. hou jullie nog wel op de hoogte van wat ik tegen ben gekomen. upseel in ieder geval super bedankt tot nu toe !

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo heb gister avond de deksel maar even onder de bak weggehaald. eerst schrok ik een beetje aangezien er maar 3 a 4 liter af kwam (incl laatste in de carter) in plaats van 9 liter.. maar achteraf bleek dat er ook nog een paar liter in de koppelomvormer zit (eric) toen ik het deksel er af had viel het mij allemaal eigenlijk wel mee aangezien de olie het carter en de binnenkant nog heel mooi schoon waren. toen alles maar even schoon gemaakt en ontvet en bekeken. alles weer gemonteerd en ja toen moest er weer olie op.. de vulopening incl niveaubuis zit aan de onderkant van de bak.. heb een pompje gepakt en deze op het 20 liter olie blik aangesloten, een stukje hydrauliekleiding gebogen zodat hij precies door de niveaubuis past, slangetje ertussen en pompen maar totdat de olie er uit komt lopen, bij 4 liter kwam de olie er uit dus stop er in. maar wou er nog wat bij hebben dus maar even een dikke krik onder de achteras gezet en nog even 60 cm de lucht in gekrikt. toen kon er nog 2 liter bij, denk kan beter teveel op als te weinig.. alles dicht maken en testen. de auto ging wel weer in de noodloop wel vond ik dat hij beter trekt en wat soepeler in de versnelling klapt. ook kan ik als ik de auto start de schakelstand weer aflezen totdat ik weg rij dan klapt hij weer in de 4. aangezien alles nog mooi schoon was en ik er nu ook nog ca 1000 km per week mee rij denk ik dat het ook nog wel is 1 van de 7 electronische kleppen kunnen zijn oid. wat denken jullie ervan ? mijn kennis houd hier nu wel een beetje op..

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Leuk, maar beetje zinloos voor het probleem wat Igor heeft.

Zal in dit geval betekenen dat die paar honderd euro lichter is en nog steeds het zelfde probleem heeft.

 

ok het is maar een tip :angel:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je er teveel in doet kan het er ook uitlopen op plaatsen waar je het niet wil...

 

Met 6L zit er wel voldoende in, voor een volgende keer gewoon motor starten en in P zetten, dan ff in D en R een sec of 20 en dan in P, motor aan laten, afvullen tot het eruit loopt.., stop erin en DAN PAS de motor uit.

 

Weet je nu al (weer) wat er voor storing in de bak-ecu zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je er teveel in doet kan het er ook uitlopen op plaatsen waar je het niet wil...

 

Met 6L zit er wel voldoende in, voor een volgende keer gewoon motor starten en in P zetten, dan ff in D en R een sec of 20 en dan in P, motor aan laten, afvullen tot het eruit loopt.., stop erin en DAN PAS de motor uit.

 

Weet je nu al (weer) wat er voor storing in de bak-ecu zit?

 

ja dat klopt dat moeten we ook niet hebben 8-) oke goede tip ! hoop alleen niet dat ik dit nog een keer moet doen..

 

ja er zitten nog steeds dezelfde codes in als de vorige keer :

 

- P1857 lastsignaal foutmelding van motorstuurapparaat

- P0730 schakelstand bewaking (autom.) foutieve overbrengverhouding

 

motor

- 450E klep voor unit injector cil. 4 regelgrens overschreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom niet gewoon naar een goede garage?

Er zit bij jou in het noorden een zeeeer goede garage,s die absoluut zeer deskundig is.

 

oke en welke zijn dat dan ? de meeste garages waar ik ben geweest hier in de buurt weten er geen raad mee ...

 

groeten

 

 

Een forumsponsor.

 

JBautoservice

 

Als je belt,ff naar Jos vragen.

Uit heel Nederland en zelf Belgie komen ze naar deze VAG-garage.

Ik ben er ook meerdere malen geweest. (2uur rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als ik het goed gelezen heb was er 1 pin afgebroken die heb je weer gesolderd

maar is die sensor niet overleden of een draad breuk

eventeweel op de sloop een andre sensor halen /of iemand moet nog een bak met een sensor hebben en die probeeren

 

oke en welke sensor moet dat zijn dan en waar zit die ?

 

zal vandaag of maandag even contact opnemen met jb autoservice..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat die het weer doet Rens.

 

En bij deze nog wat foto's van de schade in de versnellingsbak.

 

post-2158-1423827958,9339_thumb.jpg

post-2158-1423827959,4339_thumb.jpg

De aluminium staukjes die gevonden werden in de versnellingsbak, horen in op de rand van deze koppellingsbehuizing te zitten. Als deze rand afbreekt dan worden de koppellingsplaten niet meer op de plek gehouden, met als gevolg dat de versnellingsbak slipt. Dit is de D/G koppelling en deze breuk komt vrij vaak voor bij dit type transmissie.

post-2158-1423827959,8245_thumb.jpg

De koppellingsgroep zit ongeveer op de plek waar je 3 gaten bovenelkaar ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo vanmorgen even even bij jb geweest in dieverbrug... niet zo mooi nieuws maar toch wel verwacht eigenlijk , de bak is kapot en moet gereviseerd worden.. ze hebben vandaag de bak er al onderweg gehaald. het probleem dat de bak kapot is gegaan is veroorzaakt door een kappotte verstuiver . 30.000 km geleden begon af en toe mijn esp lampje zomaar te branden. daar ben ik een paar keer mee naar de garage geweest en die konden niet zeggen wat het probleem was, en zeiden je kunt er gewoon mee door rijden want als we moeten kijken wat het probleem is moet de gehele auto uit elkaar en dat word een duur grapje.. achteraf bleek vandaag naar het plaatsen van de nieuwe verstuiver dat dat het probleem was maar te laat dus . de motor loopt onregelmatig en stuurt geen correcte meetwaardes naar de bak en de bak past zich weer aan aan de motor dus is de bak continu aan het bijregelen en daar is hij uiteindelijk aan kapot gegaan , koppeling in de bak is verbrand / kapot.

 

hoop hem volgende week weer terug te hebben en dan weer goed te kunnen rijden ! kost wel ontzettend veel geld maarja hij zal toch weer klaar moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden