Ga naar inhoud

  • 0

Roest op de achterklep: garantie of Kulanz???


Tikra

Vraag

Wij hebben ook het "probleem" met de achterklep - de stealer zegt dat wij er maar 70% krijgen vergoed en dat het kulanz is en geen garantie. Bij mij word de gehele achterklep vervangen voor een nieuwe. 3 dagen werk en GEEN vervangend vervoer!

Enkele maanden geleden is het dak gewoon opnieuw gespoten (maar ook geen vervangend vervoer).

 

Ik ga denk ik contact opnemen met Duistland want volgens mij hebben wij toch 12 jaar garantie op de lak?!

 

Welkw eravring hebben julie? Overspuiten is blijkbaar niet mogelijk.

Dus gewoon slikken en de 350 ex btw betalen en laten uitvoeren?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Rob,

 

Ik was ook wel accoord gegaan met €175, het is beter iets dan niets. Bij Jan (Diver) was dat bedrag €200 meen ik.

 

Maar wat mij wel bevreemd is dat er verschillende oplossingen worden aangeboden, terwijl (volgens mij) de klacht voor iedereen identiek is.

Bij jou en Ids wordt het overgespoten en bij mij en Jan, werd de klep geheel vervangen. Volgen mijn VAG schade hersteller, heb ik een nieuwe gemodificeerde achterklep gekregen. Bij mij kostte het niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Rob,

 

Ik was ook wel accoord gegaan met €175, het is beter iets dan niets. Bij Jan (Diver) was dat bedrag €200 meen ik.

 

Maar wat mij wel bevreemd is dat er verschillende oplossingen worden aangeboden, terwijl (volgens mij) de klacht voor iedereen identiek is.

Bij jou en Ids wordt het overgespoten en bij mij en Jan, werd de klep geheel vervangen. Volgen mijn VAG schade hersteller, heb ik een nieuwe gemodificeerde achterklep gekregen. Bij mij kostte het niets.

 

In mijn geval werd eerst gerepareerd en toen ze alles los hadden bleek er zoveel roest onder de strippen en rubbers te zitten dat in overleg met Pon een nieuwe mocht worden gemonteerd. Ik blij natuurlijk, blijft vreemd dat er zo'n verschil in coulance zit!

Roest verwijderen komt altijd weer terug, probleem zit niet in de lak maar slechte kwaliteit staal.

Dacht dat de nieuwe verzinkt waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een nieuwe achterklep gekregen, was ook 75% om 25% en mijn 25% was €425. Vond ik teveel daar het een VW probleem was. Naar pon gebeld en uitgeld dat ik €200 een nette bijdrage vond. Daar gingen ze mee akkoord. Ik rij al een jaar of 15 VW en dat konden ze zien. Netjes geregeld van PON. Dik tevreden. :mrgreen:

 

Grt jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Rob,

 

In mijn geval werd eerst gerepareerd en toen ze alles los hadden bleek er zoveel roest onder de strippen en rubbers te zitten dat in overleg met Pon een nieuwe mocht worden gemonteerd. Ik blij natuurlijk, blijft vreemd dat er zo'n verschil in coulance zit!

Roest verwijderen komt altijd weer terug, probleem zit niet in de lak maar slechte kwaliteit staal.

Dacht dat de nieuwe verzinkt waren.

 

 

Hi Willem,

 

Volgens mij gebruikt VW al decennia lang verzinkt plaatstaal. Toen ik mijn Passat weer kon ophalen, vertelde de schadehersteller dat er een nieuwe gemodificeerde klep gemonteerd zit. Maar was vergeten te vragen wat die modificatie nu inhield :(

Overspuiten was bij mij geen optie, het was zwaar verroest, zie mijn foto's op: viewtopic.php?f=195&t=46725&start=15

 

Ik ben blij met de kostenloze nieuwe klep!

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Rob,

 

In mijn geval werd eerst gerepareerd en toen ze alles los hadden bleek er zoveel roest onder de strippen en rubbers te zitten dat in overleg met Pon een nieuwe mocht worden gemonteerd. Ik blij natuurlijk, blijft vreemd dat er zo'n verschil in coulance zit!

Roest verwijderen komt altijd weer terug, probleem zit niet in de lak maar slechte kwaliteit staal.

Dacht dat de nieuwe verzinkt waren.

 

 

Hi Willem,

 

Volgens mij gebruikt VW al decennia lang verzinkt plaatstaal. Toen ik mijn Passat weer kon ophalen, vertelde de schadehersteller dat er een nieuwe gemodificeerde klep gemonteerd zit. Maar was vergeten te vragen wat die modificatie nu inhield :(

Overspuiten was bij mij geen optie, het was zwaar verroest, zie mijn foto's op: viewtopic.php?f=195&t=46725&start=15

 

Ik ben blij met de kostenloze nieuwe klep!

 

Gr. Edwin

 

Edwin,

 

Modificatie is een andere klepgreep, is breder voor de achteruitrijcamera van het type 2008, de kentekenverlichting zit geklikt en niet geschroefd. Of de kwaliteit van het staal anders is weet ik niet zeker. Bij het bezoek in maart aan de Passat fabriek in Emden werd ons verteld dat de huidige serie B7 helemaal verzinkt is.

Maar veel plezier met je nieuwe klep!

Tip: bouw er een achteruitrijcamera oem in, verdubbelt je plezier en veiligheid! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Willem,

 

Klopt, ik herken je genoemde punten, ik voelde gelijk al een andere handgreep en ik zag dat de verlichting erin geklikt was.

 

Maar het meest bizarre vind ik inderdaad dat niet iedereen hier op het forum gelijk behandeld wordt, de één wel kosteloos een andere klep, de ander tegen bijtaling of helemaal geen reactie op een coulance verzoek. Zou PON mensen random behandelen? Wat de precieze reden is zulllen we denk ik nooit achter komen. Het is misschien een kwestie van geluk hebben.

 

Ik zal nog even nadenken over de camera, op dit moment red ik me prima met de PDC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze week door spuitert gebeld.

Dinsdag gaat het gebeuren.

 

Ben idd benieuwd of ik de "geklikte" kentekenverlichting krijg.

Volgens bedrijf krijg ik 4 jaar schriftelijke garantie op het spuitwerk.

 

Mee eens dat blijkbaar niet gelijk wordt geoordeeld.

In mijn geval zijn foto's gemaakt door verkoper naar "deskundige" gemaild. Geeft naar mijn idee niet voldoende info.

Heb snel de knoop doorgehakt, heb wel belangrijkere zaken aan mijn hoofd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet nodig eens bellen met pon, het komt er steeds niet van, maar moet toch ff klaar voor de winter!!

Bellen word ff na me vakantie usa, zit momenteel nog in phoenix arizona, waar ze nog nooit van roest gehoord hebben met in de zomer 0% luchtvochtigheiden 50 graden celcius,, en nu op dit moment is het kouder volgens de locals. 40 graden, en 6% luchtvochtigheid. Alleen maar strakke passats hier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt het dat de accu los moet?

Bij mij kon ik zien dat de stroom er af was geweest.

 

Verder trouwens keurig gedaan.

En een klein flesje auto lak in het opbergvakje bij de versnellingspook gedaan :roll:

Welliswaar geen leenauto maar wel de hele auto voor mij gewassen, asbak geleegd en uitgezogen :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo daar zijn we weer :)

 

@Hillwalker, vakantie was top, hoop leuks gezien, oude hotrods, maar ook leuke VW's waaronder de 2013 passat, die alleen voor usa en china markt gebouwd word

gave auto, maar wel wennen, zal even wat foto's plaatsen ervan...

wanneer men ook de hotrods wil, post ik die ook ff

 

over m'n achterklep, m'n verlichting kenteken etc valt steeds uit momenteel vanwege roest binnenin.. :( (daarbij ook mijn guymod)

 

heb gisteren echt een ontzettende " boze" pismail gestuurd naar onze vrienden van de klantenservice van pon...

 

ben benieuwd wat ik daar voor reactie op krijg... heb alleen duidelijk feiten gegeven.. waar ze niet omheen kunnen.daarbij aangehaald,dat het onbehoorlijk lang duurt.. en dat het slecht is dat zij er niet op terug komen. en niet reageren van geen kant...

 

JA! ik ben boos :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuws van het Front :)

 

nadat ik 1.5 uur bij de Garantie manager van avenu gezeten heb ( super geschikte man)

hebben we alles nog eens nagezien, klep opnieuw beoordeeld.... hij de klantenservice pon gebeld, die beweerden nooit mail gehad te hebben van mij.

terwijl ze mij bevestigingen gemaild hadden van ontvangst ;)

 

intussen was de auto nu 7 jaar... en de coulance gezakt naar 50%... met het gegeven dat de achterklep doorgerot is, en moet vervangen worden in zijn geheel.

na een half uur bellen met klantenservice vanuit avenu, willen ze het verhogen met 25% zodat het weer op 75% totaal zit, en 12.5 % extra doen... als Avenu ook 12.5 % bijlegd, zodat ik een 100% coulance krijg...

 

volgens de garantie manager bij avenu moest dit wel goed komen.

 

dus ik Gok!. dat dit een goede afloop gaat hebben :) finally!!!\\

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden